weet je toevallig of ik nog aan dat boekje kan komen?seabee schreef:Ja dit zijn de lange, maar dezelfde firma's maakte ook de korte.Dodo schreef:dit is de lange he? De korte was de M1 bajonet.
Even kijken of ik ook alles nog op een rijtje heb staan.
Nieuweling
- Dodo
- Lid
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- seabee
- Lid
kijk hier maarDodo schreef:weet je toevallig of ik nog aan dat boekje kan komen?
- Robin V
- Lid
Re: lijst wo2 bayonet namen
Ik heb echter het model AFH, welke niet op je lijst staat?seabee schreef: hier je lijst met namen, ik heb maar even een foto gemaakt.
![]()
(American Fork & Hoe)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
- seabee
- Lid
Re: lijst wo2 bayonet namen
Dan moet je een bril kopenNumb schreef:Ik heb echter het model AFH, welke niet op je lijst staat?
(American Fork & Hoe)
- Dodo
- Lid
Union Fork&HoeGuido schreef:wat is de UFH fabriek? kan iemand mij meer over vertellen?
maakt bajonetten en scabbards voor het amerikaanse leger. staat ook in het plaatje geplaatst door seabee.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- seabee
- Lid
De UFH, AFH, OL en UC bayonetten zijn redelijk te vinden, PAl en WT zijn moeilijker. Er zal vast wel ergens een site zijn met de geproduceerde aantallen per fabriek. Even diep in Google duiken denk ik. Ik heb even op gezocht op union fork & hoe. Tegenwoordig maken ze tuingereedschap, mischien voor de oorlog ook al?Guido schreef:maar waar is dit gemaakt etc details over wat dan ook normaal fabrikant of zeldzaam als je de bajonet bezit?
http://consumerguide.bizrate.com/buy/pr ... 10200.html
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 4 keer
M1 Carbine Bajonet in WO2
Doe je huiswerk, David......earlymb schreef:Alle bajonetten voor de M1 Carbine zijn na-oorlogs, dus deze ook.
Hierbij een foto van een M1 Carbine Bajonet op een para van de 17AB Div in Maart 1945 in Duitsland.
Hij heeft wel GEEN bajonet-lug op de karabijn, iets wat ik nog nooit op een foto van de Europese campagen gezien heb......

Johan
29th Let's Go!!!!!
- earlymb
- Moderator

- Ontvangen: 31 keer
Je geeft zelf het antwoord al, Johan. Ik zou wel eens willen weten hoe je die bajonet op een carbine kan zetten zonder de lug. Dit wijst erop dat er dus tijdens WO2 geen carbine bajonetten zijn gebruikt als BAJONET, hooguit als vervanger van het M3 mes. Het is echter wel duidelijk dat het wel degelijk de bedoeling was een bajonet op de carbine te plaatsen, maar dat de oorlog al was afgelopen voordat het plan echt kon worden ingevoerd. De bajonet op de foto is dus waarschijnlijk uitgereikt als gevechtsmes. Er blijkt ook duidelijk uit dat de bajonet wel al werd geproduceert aan het eind van WO2.
MVG
David
MVG
David
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 4 keer
Gelijk
Ja, je hebt gelijk dat ze niet als bajonet gebruikt zijn....
maar je stelling was:
Alle bajonetten voor de M1 Carbine zijn na-oorlogs, dus deze ook.
Johan
maar je stelling was:
Alle bajonetten voor de M1 Carbine zijn na-oorlogs, dus deze ook.
Johan
29th Let's Go!!!!!