Hoe gaat iedereen op pad met de detector ?
-
Il_Monco
- Lid

ik lees maar weinig over gevaar... ik zou graag willen weten welk gevoel er in je opkomt als je plotseling iets gevonden hebt met je detector, je begint te graven en je stuit vervolgens op een handgranaat...
is het risico niet een beetje te groot?
is het risico niet een beetje te groot?
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
- Michiel M.
- Lid
Nou... ik krijg geen speciaal gevoel, ik schrik soms maar meestal niet en ik begraaf hem gewoon weer. En nee het risico is uberklein als je naast het signaal graaft en gewoon de algemene kennis over WOII explosieven beschikt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
Philip,ABRG
- Lid
- Oberschütze
- Lid
-
blockbuster3rd
- Lid

Ik sprak vandaag een duitser in de omgeving van hurtgen die vaker in berlijn ging zoeken, volgens hem was alles daar nog in tact en kon je er zelfs de graven met de helmen erop nog zien staan in de bossen. De helmen waren niet eens meer te dragen en er zou zelfs nog een tank staan.RelicHunter44 schreef:Nee hoor, niet overal in duitsland legt wat.. je moet echt de stekkies weten geloof me.
-
SJORS-SJORS
- Lid
ik zoek altijd bij m'n oma in de achtertuin (1 x gedaan zonder detector
) maar wel veel munitie gevonde (lees lege hulzen en een enkel scherp patroon)
Maar mijn oom heeft me verteld dat er rond dat huis van me Oma (en de tuin is best wel groot) een Gealieerde CP heeft gezeten of iets dergelijks. daarom ben ik nog steeds een keer van plan om daar te gaan zoeken
en hopelijk ook wat te vinden 
Maar mijn oom heeft me verteld dat er rond dat huis van me Oma (en de tuin is best wel groot) een Gealieerde CP heeft gezeten of iets dergelijks. daarom ben ik nog steeds een keer van plan om daar te gaan zoeken
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
-
Philip,ABRG
- Lid
SJORS-SJORS schreef:ik zoek altijd bij m'n oma in de achtertuin (1 x gedaan zonder detector) maar wel veel munitie gevonde (lees lege hulzen en een enkel scherp patroon)
Maar mijn oom heeft me verteld dat er rond dat huis van me Oma (en de tuin is best wel groot) een Gealieerde CP heeft gezeten of iets dergelijks. daarom ben ik nog steeds een keer van plan om daar te gaan zoekenen hopelijk ook wat te vinden
Gewoon afgraven die tuin, moet vast wle iets zitten
-
SJORS-SJORS
- Lid
- Wilco Vermeer
- Lid
Even een reactie van een oude rot.
Allereerst ga ik nooit alleen op pad. Altijd met minstens 2 mensen. Mocht er iet mis gaan kan er altijd nog iemand alarm slaan. Ook laat ik thuis altijd een bericht achter waar ik naartoe ga en wanneer ik verwacht terug te zijn.
Voordat ik ging zoeken heb ik me eerst verdiept in technieken zoals deze worden gebruikt in de archeologie. Deze technieken pas ik ook toe als ik met de detector op stap ga. Immers ben je met geschiedenis bezig. Historisch belangrijke gegevens moeten bewaard blijven voor de toekomst.
Voor ik op pad ga lees ik me in de geschiedenis van een gebied in. En ik orienteer me op de plaatselijke regels. Ik bereid me voor op wat er gebeurd is en stel me voor wat ik er dan mogelijk zou kunnen vinden. Dan ga ik methodisch zoeken. Kwadranten uitzetten en stuk voor stuk afzoeken. Van alles maak ik notities.
Ik ga nooit lukraag graven. Laagje voor laagje de bodem verwijderne en de diepte van iedere vondst noteren. Indien ik een explosief vindt, zet ik er een vlaggetje bij en bel ik direct de politie. Soms ben ik op pad met mensen die verstand hebben van behandeling van explosieven, in dat geval wordt er vooraf altijd een verzamelplaats ingericht. Deze mensen zijn echter wel gerechtigs om met explosieven om te gaan.
Allereerst ga ik nooit alleen op pad. Altijd met minstens 2 mensen. Mocht er iet mis gaan kan er altijd nog iemand alarm slaan. Ook laat ik thuis altijd een bericht achter waar ik naartoe ga en wanneer ik verwacht terug te zijn.
Voordat ik ging zoeken heb ik me eerst verdiept in technieken zoals deze worden gebruikt in de archeologie. Deze technieken pas ik ook toe als ik met de detector op stap ga. Immers ben je met geschiedenis bezig. Historisch belangrijke gegevens moeten bewaard blijven voor de toekomst.
Voor ik op pad ga lees ik me in de geschiedenis van een gebied in. En ik orienteer me op de plaatselijke regels. Ik bereid me voor op wat er gebeurd is en stel me voor wat ik er dan mogelijk zou kunnen vinden. Dan ga ik methodisch zoeken. Kwadranten uitzetten en stuk voor stuk afzoeken. Van alles maak ik notities.
Ik ga nooit lukraag graven. Laagje voor laagje de bodem verwijderne en de diepte van iedere vondst noteren. Indien ik een explosief vindt, zet ik er een vlaggetje bij en bel ik direct de politie. Soms ben ik op pad met mensen die verstand hebben van behandeling van explosieven, in dat geval wordt er vooraf altijd een verzamelplaats ingericht. Deze mensen zijn echter wel gerechtigs om met explosieven om te gaan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Sjah, ik vind dat allemaal een (klein) beetje overdreven... Ik besteed m'n tijd liever aan het vinden van dingen en het conserveren ervan ipv notities maken enzo.. maja, zo blijft de info wel bewaard, dus het is ook zeker een goede manier. Maar ik heb het geduld er niet voor. Heeft u trouwens al mooie spullen gevonden?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience