stafkampen en gevangenissen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
simone
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2002, 16:09

stafkampen en gevangenissen

Bericht door simone »

Kunt u mij informatie verschaffen over strafkampen of gevangenissen in respectievelijk;
Elst-Harskamp-vianda-treebeek-sluis-revieren klimmen-veenendaal-kahla in thuringen.

Mijn vader heeft in deze plaatsen enige tijd doorgebracht en ik

wil hier graag alles over weten.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Hoewel wij veel redelijk veel informatie en kennis over de tweede wereldoorlog bezitten, moeten we helaas voorlopig het antwoord schuldig blijven.

Heb je nog wat extra informatie zodat we voor je opzoek kunnen gaan? Of misschien heeft iemand anders op het forum nuttige informatie voor je.

In ieder geval succes!

Martijn
simone
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2002, 16:09

tewerkstelling

Bericht door simone »

Je vroeg me om nadere informatie omtrent mijn vragen,wel ik heb inderdaad veel vragen en veel onderwerpen in een keer.
Maar even een onder de loep nemen.

Ik ben op zoek naar informatie over nederlanders die in de tweede wereldoorlog te werk zijn gesteld.

Mijn vader heeft in Thuringen gewerkt en het enige waar ik achter ben is dat dan de werkgever waarschijnlijk reimag-werke geweest moet zijn en dat het in of bij het plaatsje kahla moet geweest zijn.

Deze informatie wil ik graag op juistheid checken.
Ook wilde ik weten of iemand mij meer kon vertellen of mij kon verwijzen naar boeken of iets dergelijks over dit kamp.

Wel weet ik dat de s.s daar leden probeerden te winnen.
wie o wie helpt mij verder.

_________________________________________
Post verplaatst naar deze thread door Proos
Oorspronkelijke thread: "tewerkstelling"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Aangezien je naar specifieke informatie zoekt kun je 't beste eens inlichtingen opvragen bij het Documentatiecentrum Dwangarbeid WOII. Daar heb ik gegevens van:

Documentatiecentrum Dwangarbeid - WO II
Jasmijnlaan 71
7101 ZG Winterswijk
Tel./Fax: 0543-530 434


Of je kunt eens contact opnemen met het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie:

Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie
Herengracht 380
1016 CJ Amsterdam
tel. 020-523 38 00
FAX 020-523 38 88


Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.

~ Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie