gebruikersgroep

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

gebruikersgroep

Bericht door wiersma »

hoe wordt je eigenlijk het snelste lid van een gebruikers groep,en hoelang duurt een aanvraag gemiddeld
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=999

Overigens is het ook mogelijk dat je aanvraag niet gehonoreerd wordt...
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Zelfde voor "site medewerkers".
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Een meer algemeen antwoord op de vraag van Wiersma.
Ik zie namenlijk nergens staan dat ie aan het solliciteren is of iets dergelijks.

Gebruikersgroepen zijn bedoeld om met een simpele handeling bepaalde rechten te geven aan meerdere users te gelijk.
Dat is inderdaad aan de orde bij experts, moderators en supermoderators.
Wat voor rechten heb ik het dan over.

Voor de experts betekent dat een toegang tot het "overlegkamertje" als ze bijvoorbeeld niet helemaal tot een goed geformuleerde reaktie op een vraag kunnen komen.
Ook kunnen ze daar (betrekkelijk afgeschermd) kennis uitwisselen die van pas kan komen, maar niet direct van toepassing is op lopende vragen en discussie.
Denk bijvoorbeeld aan interresante links naar andere sites om elkaars kennisniveau te verhogen.

De Moderators krijgen ietsje meer rechten.
Zij kunnen ook nog in een apart "overlegkamertje" terecht om met de rest van de 'crew' te overleggen:
Bijvoorbeeld over de wijze van modereren en het bewaken van de policy
Over het beheer van het forum en de website zoals bijvoorbeeld overleg over technische zaken (server, mail)
Naleven van de policy door users (als er gegronde vermoedens betsaan)
Elkaar informeren over afwezigheid bij bijvoorbeeld vakantie.
Daarnaast krijgen users die lid zijn van de gebruikersgroep "Moderators" natuurlijk ook de mod-rechten om topics en posts te wijzigen, verwijderen, sluiten en verplaatsen.
Wie de moderator van welk forum onderdeel is kan je vinden op de index-pagina.
Sommige mods kunnen maar bij een beperkt aantal odnerdelen.
Dan staat er een naam bij van die desbetreffende moderator.
Als er in het algemeen "moderators" bij staat, kunnen alle moderators hun rechten daar uitoefenen.

Administrators (Proos en Martijn) en SuperModerators (Op dit ogenblik alleen ik) kunnen overal terecht.
Wat is het verschil tussen een admin en een supermod dan ?

Goeie vraag :wink:
Ik weet wel dat ik bijvoorbeeld geen nieuw subforum kan aanmaken, zij wel.
Ik weet dat ik een nieuwe moderator kan benoemen, zij zullen echter een of meerdere fora moeten toekennen.
Bij eventuele troubles en/of als er geen admin de buurt is kan ik ook per direct moderator-eigenschappen tijdelijk of definitief intrekken (...)

Kort nog even terug op je vraag.
Een gebruikersgroep is dus puur bedoeld om iemand te markeren tot bepaalde voorrechten.
Omdat we over het algemeen te lui zijn om een individuele user deze rechten stuk voor stuk los toe te kennen, is het makkelijker om een user gewoon aan een groep toe te kennen alwaar deze rechten standdard zijn ingesteld.

Ik hoop dat ik je vraag voldoende heb benatwoord en je een leuk kijkje in de "wo2 keuken" heb gegeven :)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

ok kijk dat wilde ik alleen ff weten,ik vindt het overigens wel erg flauw dat je niet een berichtje kunt plaatsen zonder dat daar meteen allemaal commentaar op komt van bijna steeds dezelfde lui
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

wiersma schreef:ok kijk dat wilde ik alleen ff weten,ik vindt het overigens wel erg flauw dat je niet een berichtje kunt plaatsen zonder dat daar meteen allemaal commentaar op komt van bijna steeds dezelfde lui
Hoe bedoel je dat precies?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

paulstolk schreef:Hoe bedoel je dat precies?
Dat hij niet zo goed kan reflecteren denk ik :D

Ehm, wiersma: it's called humor.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Okee, met een grapje help ik je niet op weg. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt in bepaalde topics?

Hier is veel ervaring mee. Het internet bestaat al een tijdje en het is bekend dat dit soort situaties kunnen ontstaan. Dat heeft te maken met de geschreven taal. Wanneer jij op straat iemand tegenkomt zal deze persoon met zijn intonatie, lichaamshouding, mimiek aangeven wanneer iets een grapje is en op welke manier hij bepaalde dingen bedoelt. Op een forum zie je mensen dus niet. Daarom kun je berichten op dit forum op verschillende manieren uitleggen. De manier om hiermee om te gaan staat omschreven in de Netiquette. Even voor de goede orde: ik heb de netiquette niet verzonnen, het is ontstaan tijdens de ontwikkeling van internet en in elkaar gezet door collectieve inspanningen van een heleboel mensen.

Ik ben sinds dag 1 al lid van dit forum, daar wil ik niet mee opscheppen, maar mee aangeven dat ik de meeste gebruikers op het forum wel ken. Mijn idee is dat de meeste gebruikers het goed bedoelen en je niet in de zeik willen zetten.

In de posts die ik gezien heb - en waar jij volgens mij op doelt - staan berichten waarin men vraagt om wat verduidelijking. Forum.wo2.nl is een forum en geen prikbord bij de supermarkt. Men zal dus graag op je berichtjes willen reageren en je mening horen. Dus als je een bericht plaatst wat niet wordt begrepen vraagt men al snel om het te verduidelijken. Ook zal men wel eens een grapje maken om de zaak te relativeren of het forum gezellig te houden.

Bedoel je dit of wat anders?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

Proos schreef:Okee, met een grapje help ik je niet op weg. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt in bepaalde topics?

Hier is veel ervaring mee. Het internet bestaat al een tijdje en het is bekend dat dit soort situaties kunnen ontstaan. Dat heeft te maken met de geschreven taal. Wanneer jij op straat iemand tegenkomt zal deze persoon met zijn intonatie, lichaamshouding, mimiek aangeven wanneer iets een grapje is en op welke manier hij bepaalde dingen bedoelt. Op een forum zie je mensen dus niet. Daarom kun je berichten op dit forum op verschillende manieren uitleggen. De manier om hiermee om te gaan staat omschreven in de Netiquette. Even voor de goede orde: ik heb de netiquette niet verzonnen, het is ontstaan tijdens de ontwikkeling van internet en in elkaar gezet door collectieve inspanningen van een heleboel mensen.

Ik ben sinds dag 1 al lid van dit forum, daar wil ik niet mee opscheppen, maar mee aangeven dat ik de meeste gebruikers op het forum wel ken. Mijn idee is dat de meeste gebruikers het goed bedoelen en je niet in de zeik willen zetten.

In de posts die ik gezien heb - en waar jij volgens mij op doelt - staan berichten waarin men vraagt om wat verduidelijking. Forum.wo2.nl is een forum en geen prikbord bij de supermarkt. Men zal dus graag op je berichtjes willen reageren en je mening horen. Dus als je een bericht plaatst wat niet wordt begrepen vraagt men al snel om het te verduidelijken. Ook zal men wel eens een grapje maken om de zaak te relativeren of het forum gezellig te houden.

Bedoel je dit of wat anders?
ja mischien zie ik het verschil op het internet tussen commentaar en grapjes niet zo goed,ik ben eerlijk gezegd ook niet erg ervaren in het internet.
ik heb meer ervaring in face to face en dan zie ik inderdaad het verschil ook meteen
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

wiersma schreef:ja mischien zie ik het verschil op het internet tussen commentaar en grapjes niet zo goed,ik ben eerlijk gezegd ook niet erg ervaren in het internet.
ik heb meer ervaring in face to face en dan zie ik inderdaad het verschil ook meteen
Ik begrijp 't wel hoor. Er zijn veel mensen die er geen ervaring mee hebben, vandaar dat ik denk je wel iets kunt doen met die leestips die ik je gegeven heb. Die zijn speciaal geschreven om mensen te helpen met dit probleem.

Fijn om te zien dat je in ieder geval al aan het reflecteren geslagen bent :+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

Proos schreef:
wiersma schreef:ja mischien zie ik het verschil op het internet tussen commentaar en grapjes niet zo goed,ik ben eerlijk gezegd ook niet erg ervaren in het internet.
ik heb meer ervaring in face to face en dan zie ik inderdaad het verschil ook meteen
Ik begrijp 't wel hoor. Er zijn veel mensen die er geen ervaring mee hebben, vandaar dat ik denk je wel iets kunt doen met die leestips die ik je gegeven heb. Die zijn speciaal geschreven om mensen te helpen met dit probleem.

Fijn om te zien dat je in ieder geval al aan het reflecteren geslagen bent :+
il keep trying and trying till i get it right or something like that
history provides you with usefull information for the future
Gesloten