sturm abzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

abzeichen

Bericht door german collector »

Ik dacht omdat de staat ervan prima is, de prijs ook wat hoger zou liggen?
En wat bedoel jij dan met in deze staat 80 euro 'Giel? (dus wat vind jij van deze staat?)
Ik vind hem er zelf nl. erg goed uit zien, de meeste sturmabzeichens die je ziet, zijn in een heel wat mindere staat
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

EDIT: duidelijk niet nodig...
Laatst gewijzigd door Giel op 13 sep 2005, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Volgens mij is die van mij in dezelfde staat hoor! alleen deze foto is van dichterbij genomen. (en hij heeft een ander kleurtje) :)
Heb je al veel verzameld Giel?( je verzamelt alleen abzeichens en medailles?)
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Dan heb ik nog even een vraagje, worden die pin constructies dan niet zo nagemaakt? Als die mensen dezelfde info hebben als de verzamelaars dan kun je volgensmij zo'n ding zo namaken toch?
Of zijn er altijd herkenningspunten waaraan je een originele kunt herkennen.(wat dus niet na te maken is) Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

german collector schreef:Dan heb ik nog even een vraagje, worden die pin constructies dan niet zo nagemaakt? Als die mensen dezelfde info hebben als de verzamelaars dan kun je volgensmij zo'n ding zo namaken toch?
Of zijn er altijd herkenningspunten waaraan je een originele kunt herkennen.(wat dus niet na te maken is) Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
Jouwe is zeker niet in dezelfde staat, hij is zelfs met flach genomen, dus dat verhelderd de zaak alleen maar. Om te weten wat echt is of wat niet, daar raad ik je het boek van Tucker voor aan.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

wat bedoel je met Flach genomen?
en het interesseerd me eigenlijk niet welke beter is, die van mij is in ieder geval in prima staat, en zoals jij en Jaap al zeiden is ie 100% origineel, dat is mij al genoeg.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Giel bedoelt denk ik flash, dus met flits genomen, waardoor het IAB minder dof lijkt te zijn dan ie in werkelijkheid is. Maar dat maakt hem inderdaad niet minder orgineel.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Geil die geilt een btj op zijn eigen dingen volgens mij, en die staan ver boven de rest :wink:
en dat boek van Tucker waar kun je die verkrijgen en wat is de prijs van zoiets?
en je hebt ook boekjes waar de prijzen van medailles en de medailles zelf in staan weet iemand waar je zo'n catalogus kan halen?
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Detlev Niemann heeft een uitgebreide catalogus uitgebracht, een jaar of twee geleden. Daar kan je aardige richtprijzen uit halen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

german collector schreef:Geil die geilt een btj op zijn eigen dingen volgens mij, en die staan ver boven de rest :wink:
Beetje zwakke opmerking vind ik, zelfs met die :wink:
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Skylighter schreef:
german collector schreef:Geil die geilt een btj op zijn eigen dingen volgens mij, en die staan ver boven de rest :wink:
Beetje zwakke opmerking vind ik, zelfs met die :wink:
Vond ik ook, vandaar ik mijn foto's verwijderd heb, en niet meer langer zal helpen, stank voor dank noemen ze dat.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Het was niet mijn bedoeling je de grond in te trappen Giel.
Ik had alleen het idee dat je mijn Abzeichen de grond in stampte.
Mijn excuses :wink:
Ik hoop dat ik in de toekomst toch op je reacties kan rekenen, want je bent wel iemand met verstand van zaken(eerlijk is eerlijk) :)
Plaats reactie