Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt allemaal!

@ Loek:
Ze zijn gevonden in Grave e.o. (Om precies te zijn het dorpje Balgoij). Dit moet dus van de 82nd AB 504 PIR zijn?

@ Jeroen:
Ja, schiet aardig op zo. Met de vakantie is ie zeker wel af. 8)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Inderdaad mooie aanwinsten Edgar. Vooral het Hitlerjugendproject waar je mee bezig bent vind ik schitterend _/-\o_ . Ga zo door :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Wat wordt dat mooi, dat HJ project!!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dank jullie wel, met de HJ impressie ben ik ook wel tevreden, alhoewel die nog lang niet af is. HJ is weer eens war anders en het past goed in mijn verzamelgebied (heb een fotoalbum uit Kleve met BDM/HJ/RADwj.
Vooral de armband, koppel en schouderriem zou ik graag binnekort willen aanschaffen, dan wordt 't echt een geheel qua jasje dan. :)
Ooit (dus niet binnekort) zou ik ook graag een zomerimpressie willen maken, maar dat komt nog wel eens (dus dan met een korte zwarte broek, zandkleurige blouse, sjaal e.d.).
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Heb je niet erg lang gesproken vandaag.
Wel weer wat dingen mogen zien waaronder het mes.
Al met al heb je toch wel weer het één en ander er bij.
Ziet er goed uit.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt. Nee inderdaad, voelde me gister ook niet helemaal toppie, nu helemaal niet, erg veel keelpijn en misselijk. Was toch een erg geslaagde dag gister, toch inderdaad weer wat spul voor de kindsoldaat ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Wow edgar!
veel aanwinsten ja!
mooi hoor! :) gaat wel weer snel zo he ;)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Erg mooi spul er weer bij Edgar, vooral de HJ impressie komt nu echt op gang. Van niks naar dit in 2 weken is heel erg snel, goede zaak! ;)

Ook de MG vondsten zijn natuurlijk ook super! Zit die collega verzamelaar die ermee stopt hier ook op het forum?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt beide! Gaat inderdaad erg snel zo. Mooi is dat m'n pa vanaf nu zich specifiek gaat richten op 't RAF optreden en het AAC optreden in mijn verzamelgebied 8) :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Rommelmarkt viel behoorlijk tegen, maar wel wat leuke broden kunnen kopen voor toekomstig diorama en deze twee Belgische Officiersveldflessen van voor 1940 voor 2 euro. Kan iemand me vertellen wat deze ongeveer doen in euro??

AfbeeldingAfbeelding
De slechte gaat waarschijnlijk weg, de goede hou ik zelf.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Daar kan je het beste een apart topic voor openen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuke aanwinst van de plaatselijke rommelmarkt:

Nederlandse M34 helm voor een zeer leuke prijs, met in zeer goede staat plaat erbij en een erg mooie liner met een CM stempel en een stempel van de fabrikant in Amsterdam. Mijn dag is weer goed, wilde altijd al zo'n (naar mijn mening één van de mooiste qua model) helm. (H) :clap:

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Mazzelpik :P
Erg mooie helm, echt een karakteristieke Nederlandse helm, mooie zwarte plaat, beetje vliegroest en erg mooi binnenwerk. Kortom een hele mooie originele Nederlandse helm....als ie ooit weg gaat zou ik me zeer vereerd voelen als je even bij mij aanklopt.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ziet er mooi uit! en de kleine letters van jonhy gelden ook voor mij :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt. Vind 't zelf ook wel een mooie, net de staat die ik zocht. Maar er gaat wel een andere M34 weg, alleen die heeft geen plaat en geen binnewerk. Heb nu een mooie dus dan doe ik die slechtere weg. Deze blijft in ieder geval voorlopig in de collectie. :wink:
Plaats reactie