SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja ik bedoelde de leren vlieger uitrusting :)


Heb je die jas op marktplaats.nl al gezien?

Sbas
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ah owkay, nou daar moet ik dus een kleinere pop nog voor bij hebben, maar dat gaat nog een keer goedkomen. :D ;)

En ik heb nog geen jas op MP gezien, waar staat die? :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

link

/edit Proos: hyperlink de naam 'link' meegegeven om de opmaak van de site niet te breed te maken.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hmmm leuk jas. Is hetzelfde type als die van mij en heeft veel reparaties. En dat hij in Groesbeek is neergestort wil helemaal niet zeggen dat hij ook maar iets van Market Garden te maken heeft gehad, maar waarschijnlijk zal de verkoper dat wel als reden gebruiken om een belachelijk bedrag voor de jas te vragen. :roll: :frownno:
Ik zal hem eens mailen om te vragen wat hij ervoor vraagt en wat de size is, dat kun je namelijk niet zien omdat dat etiketje omhoog steekt en dus is de size niet zichtbaar. Als het bijv. een small is, dan heb je er al niks aan. Mijn size 38 regular(medium dus) is namelijk al zo klein dat hij op een pop moet van iets van 1.75 groot. Heb je dus nog een kleinere jas, dan kun je die bijna niet op een pop krijgen en heb je er dus niks aan. En zo te zien zit er ook geen rits meer aan de jas. Dat heb ik bij mijn jas ook en is wel vervelend soms. :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Ik had ook interesse voor die jas (komt uit groesbeek:-)), maar heb werkelijk geen idee wat hij zal moeten kosten, als je hem hebt gemailt en je weet de prijs, en je koopt hem zelf niet ben ik wel benieuwd wat hij moet kosten

Ik moet nogsteeds bij die man langs om die spuit (zie alle advertentie's) op te halen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Bericht door asjemenou »

Mooie verzameling heb je zo SiNiStEr. Verzamel jij USAAF?
Veel heb ik er zelf niet van in mijn verzameling, alleen een Amerikaanse USAAF service dress.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

asjemenou schreef:Mooie verzameling heb je zo SiNiStEr. Verzamel jij USAAF?
Veel heb ik er zelf niet van in mijn verzameling, alleen een Amerikaanse USAAF service dress.
Hey, sorry dat ik nu pas reageer, maar ik zie je bericht nu pas staan. :oops: Bedankt voor het compliment over mijn collectie. Ik verzamel luchtoorlog en anti luchtoorlog spul. Dus Flak stuff en voor de rest USAAF, RAF, RCAF, RAAF, Luftwaffe, Luchtvaartafdeeling enz; enz. Alles wat dus maar te maken heeft met de luchtoorlog boeit mij en past in mijn verzameling. :D ;)


Vandaag een zeer geslaagde en leuke beurs in Huizen bezocht waarbij ik een aantal mensen weer eens persoonlijk heb gesproken die ik al lange tijd niet gesproken had. En tussendoor had ik zelfs nog even tijd om de beurs een paar keer over te lopen en een paar leuke dingen op de kop te tikken ondanks mijn zeer beperkte budget:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Hier liggen mijn nieuwste aanwinsten bij mekaar. Bovenaan de foto ligt een leuk Duits tasje voor aan de koppel waar een inklapbaar koptelefoontje in gezeten heeft. Deze werden met name ook door Luftwaffe grondtroepen gebruikt. Zoals op de 2de foto te zien is, is deze ook heel erg mooi gestempeld.
Links onder het tasje zie je 2 2cm. Flak hulzen. De een is een hele mooie koperen met bodemstempel: 'P490, WaA201, XIu, 40, 14e' zijn broertje kreeg ik er gratis bij. Dit is een stalen bodemvondst waarvan de bodemstempel helaas niet meer te lezen is.
Rechts daarvan ligt een erg mooi paar USAAF A-9A gloves met een ordernummer uit '44.
En onderaan, onder de Flak hulzen ligt het derde deel van een kar98 pompstok. Ik heb nu het voorste en het achterste deel, maar toen ik ze vandaag probeerde in mekaar te draaien kwam ik erachter dat er nog een deel tussen moet. Nu zal ik dus op zoek moeten naar dit 2de deel om hem eindelijk compleet te maken. Weet je dit deel ergens te vinden laat mij het dan a.u.b. weten. ;)
Tot slot nog de geweldig mooie en behoorlijk grote persfoto van 20 bij 24,5 cm. groot met daarop First Lieutenant Don J. Fisher die vlak na een "fighter sweep" over een Japanse militaire luchthaven nog in zijn vliegtuig hierover wordt geinterviewd door James O. Hardin Jr. een Marine Corps Radio Correspondent voor Battle Broadcasting.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daarnaast heb ik op Ebay nog deze geweldig mooie B-8 flying goggles in box met spare lenses gekocht waar ik erg blij mee ben. Ik ben hier zo blij mee omdat ik hiermee 2 B-8 flying goggles compleet krijg in goede staat. Ik heb namelijk al een paar B-8 flying goggles, maar hiervan is de lens opgebolt en mat geworden doordat hij bloot gesteld is aan hitte. Met het setje spare lenses die bij de nieuwe bril zit kan ik die andere bril meteen weer een mooie lens geven zodat ook die bril weer goed te gebruiken zal zijn op een pop. :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooie aanwinsten m8!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Edgar schreef:Erg mooie aanwinsten m8!
Helemaal mee eens :) !
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Julian schreef:
Edgar schreef:Erg mooie aanwinsten m8!
Helemaal mee eens :) !
En daar ben ik het ook mee eens ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Sin m8, die gloves heb ik ook nog in me handen gehad, nice lotje zo bij elkaar, geslaagde dag en geslaagd op ebay :wink:
Till next time cheerio,

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thanks guys!!! :D

Overigens denk ik dat je niet dezelfde in de handen hebt gehad Cain. Deze had ik namelijk al een tijdje achter liggen bij Henny van QM en hij had ze niet op tafel liggen.
Ik denk dat jij het paar in handen hebt gehad dat op de tafel lag van de man die naast Henny stond. ;)
Het was inderdaad een zeer geslaagde en gezellige dag met weer een aantal leuke aanwinsten. Ik hoop over een paar maanden een complete 2de pop neer te zetten met daarop mijn complete USAAF uniform met B-3 jas e.d. Ff kijken of dat lukt, maar dan zullen er wel weer foto's volgen. :D
Jammer dat ik je maar even gesproken heb, maar ik spreek je een volgende keer wel weer. Ff zien wanneer dat wordt. :)

(P.S. ben jij ook nog op zoek naar een paar A-9A winter flying gloves dan?)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Nou ik ben nog niet verder gegaan met mijn USAAF waistgunner, maar het is wel de bedoeling dat ik dit ooit nog op pak jah :wink:
Volgende spreken we elkaar wel langer mate.

Cheerio,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Roger that Major sir! :yes:

(P.S. hoe heb je, je yank er nu bijliggen dan? Of hangt het uniform weer tijdelijk in de kast?)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Ik ben de verzamelingen van de leden een beetje aan het het overlopen, en ook de uwe is indrukwekkend.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gesloten