SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thanks Sobel en 4RUS! Ik weet niet of de inspectieperiode nodig is, ik denk het niet, maar camo gasmaskerbussen zijn nu eenmaal linke sh*t net als camo helmen eigenlijk. Wilde het zekere voor het onzekere nemen, dus heb ik er deze inspectieperiode bij aangevraagd. Maar de persoon waarvan ik hem koop is op zich betrouwbaar en garandeerde dat dit een orginele bus was waar niet mee gekloot is, nou we gaan het zien... ;) :D

Hier zijn in ieder geval nog een paar foto's van de LW M35 met de LW broodzak erop die ik gemaakt heb op verzoek van iemand van een ander forum, maar ik wilde ze jullie ook niet onthouden... ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Wow, het staat echt heel mooi, die broodzakriem!
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

ziet er wel stylish uit :P
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Vetjes!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Verzameling

Bericht door asjemenou »

Indrukwekkende verzameling zo SiNiStEr. Het ziet er allemaal schitterend uit. Hoe is het met je Luftwaffe piloot of ben je daar niet mee bezig?
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Unstoppable die Sinister :wink:
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel erg bedankt voor al jullie reacties jongens! :D

@Asjemenou: Als je op de 7de pagina leest bij de laatste post op die pagina waar ik mijn laaste aanwinsten laat zien dan zie je daar staan dat ik van plan ben eind juli mijn eerste aankoop voor mijn LW piloot te gaan doen.(deze aankoop heb ik al zeker gesteld door hem apart te laten leggen voor mij ;)) Een koppel heb ik hier ook al liggen daarvoor. De rest moet ik allemaal nog bij mekaar sprokkelen. ;)
Het zal in eerste instantie wel een buste worden. Later kan ik altijd nog de broek en de laarzen toevoegen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Luftwaffe piloot

Bericht door asjemenou »

OK, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Vandaag op de beurs in Duiven ook nog een paar leuke aanwinsten kunnen vinden voor mijn collectie. Had express niet veel geld meegenomen zodat ik niet teveel zou uitgeven, maargoed het is toch weer een beetje mis gegaan. :P ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dit was nog een nieuwe aanwinst die ik deze week heb ontvangen dankzij Sbas/sturmman. Een heel mooi jasje van een 1st Lt. fighter pilot die later is gepromoveerd tot Cpt. en die gedient heeft tot '59 in de USAAF en later USAF. Hij heeft in de 5th en de 8th airforce gedient maar hij heeft geen PTO batton dus hij is overgeplaatst naar de 8th airforce voordat de 5th naar het de Pasific werd gestuurd. Hij heeft in Europa gevochten en heeft ook de D-day batton(linkerkant jasje, boven het borstvakje), hij heeft dus met D-day ook gevlogen. Verder is het nog interessant om te vermelden dat hij 2 maal onderscheiden is met de Air Medal en een maal met het Distinguished Flying Cross. Bij dit jasje zat verder ook nog de broek uit Korea-periode van deze man, een Overseas cap en een orderlist waarop een lijstje met uitrustings-spullen staat die deze man besteld heeft.


Afbeelding

Te zien zijn:
- Een laat-oorlogs(april '45) RAF strooipamflet uit gegooid boven Nederland om de Nederlandse jeugd alweer naar de scholen te krijgen.
- Een Franse Adler(heb nu een Franse, een Nederlandse en een Duitse).
- Een etensblik riempje(wat niet blijkt te passen op mijn vreetblik :mad:).
- Een formulier met uitleg over de installatie van een microfoon in 4 typen US oxygenmasks.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En hier is mijn uitschietertje van vandaag, een mooie LW blauwe gasmaskerbus compleet met orginele riemen, gasmasker, filter en reserveglaasjes en dit alles in een een nog zeer aardige staat. Kon hem simpelweg niet laten liggen omdat je gasmaskerbussen zo goed als nooit tegenkomt met deze LW blauwe kleur. Dit was de eerste keer sinds ik verzamel dat ik er uberhaupt een bewust in deze kleur heb gezien dus kon ik de kans om hem te kopen niet laten schieten. Als ik hem niet had gekocht zou het zo weer jaren kunnen duren voordat ik er weer een in deze staat en voor deze prijs tegen kom. De Luftwaffe gebruikte namelijk een heleboel gewone groene WH kleur bussen en liet ze nauwelijks in eigen LW blauw schilderen/spuiten, bij deze is dat dus wel gebeurd(is orginele kleur dus is niet over geschilderd en is ook geen 2de laag, de verf zit gewoon direct op de bus). Ik ben hier dus ook erg blij mee. :D :yes:


Nou dit was het even voor nu. Ik verwacht aankomende week nog een nieuwe aanwinst en halverwege juli nog een en daarna zal het wel weer eind augustus worden voordat er wat bijkomt. Tot die tijd; Enjoy these one's!!! ;)
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 18 aug 2006, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ziet er mooi uit ;)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nog weer even een korte update met enkele aanwinsten. Ik moet hierbij vermelden dat de aanwinsten vooral gekocht zijn voor de Luftwaffe Flak soldaat en dat de beloofde aanwinst voor de Luftwaffe piloot nog wat langer op zich gaat laten wachten daar ik eerst de Flak soldaat compleet wil hebben. Deze wil ik neerzetten in LW blauw en wit.
Om weer wat verder in de richting van het complete uniform te komen heb ik de volgende dingen gekocht:

Een LW blauw-wit omkeerbare kopfhaube.
AfbeeldingAfbeelding

Een M38 gasmaskerbus met nog ongeveer 50% wintercamo erop. Bussen met originele camo zijn zeer moeilijk te vinden dus ik ben hier erg blij mee en hoef hier enkel nog de riemen bij te kopen om hem op een pop te kunnen doen.
AfbeeldingAfbeelding

Een grijs-witte wendebroek, maat 3. De broek is in een zeer mooi gebruikte staat met, met name aan de grijze kant enkele grote veldreparaties en verstevigingen met o.a. zeltbahn-stof. De witte kant heeft geen reparaties.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het boek "Uniforms and Insignia of the Luftwaffe Volume 2 1940-1945". Een zeer goed referentie boek met zeer veel foto's en afbeeldingen van (bijna)alle Luftwaffe uniformen die tijdens de oorlog gedragen zijn.
Afbeelding

Verder ben ik nog enkele aanwinsten rijker die niets met mijn Luftwaffe Flak soldaat te maken hebben namelijk:

- Een 75mm. Sherman huls uit Rheden.
- Een bodemvondst (drop?)container voor Britse 6 of 16 pdr. granaten die gevonden is in een bouwput in Oosterbeek met nog redelijk wat verf en enkele kogel en granaatscherf gaten. Deze is al eens in mijn bezit geweest maar is toen verkocht. Nu krijg ik hem weer terug omdat een bepaald persoon er niet veel ruimte meer voor had. :roll:
- Een algemeen ww2 boek.

Volgens mij waren dit de aanwinsten voor dit moment. Als er nog aanwinsten bijkomen komt het hier wel weer te staan. Enjoy!!! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Netjes hoor! :)
Zijn mooie aanwinsten :!:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ziet er goed uit Sander, zeker de luftwaffe maskerbus!!!


en sowieso een mooie verzameling hoor!


Michiel
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Gasmaskerbus is zeker een mooie, rest ook!
Als dat busje ooit van plan is om de verzameling te verlaten moet je maar een PB'tje sturen. :D
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie aanwinsten Sander! Heb je het allemaal ook al op een pop zitten?
Gesloten