SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Nou bij deze een foto van al het Engels spul dat ik binnen 3 weken tijd erbij heb gekregen door het ruilen met 2 personen. Ik kan er eigenlijk weinig mee, daar ik luchtoorlog verzamel, maar nu zit ik er over te denken om dan misschien maar een Britse luchtafweer soldaat te maken zodat ik daar al een groot deel van de uitrusting op kwijt kan. Dit was toch ooit al eens mijn plan. Maargoed een fatsoenlijke etalagepop heeft nog steeds preoriteit. :D ;)

Afbeelding

Naast dit spul heb ik het volgende Britse spul nog liggen:
- Britse helm met gat door granaat scherf. Gedat. '42
- Britse light weight gasmasker tas. Gedat. '44
- Britse munitiebandoleer. Gedat. April '42
- Britse WS38-set met koptelefoon en keelmic. Ongedat. wel 100% oorlogs. Is door de Britten achtergelaten/vergeten bij de bevrijding van de achterhoek.
- 40mm. bofors huls(luchtafweer)
- 105mm. huls waar een paraplubak van is gemaakt. In mijn woonplaats afgeschoten door een Long Tom kanon waarschijnlijk.
- 75mm. Canadese Sherman huls, ook afgeschoten in mijn woonplaats.
Hey, mooi spul man! Maar die 105mm is geen Long tom, maar gewoon een 105mm Howitzer. 155mm is Long Tom, en die hadden geen hulzen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

RelicHunter44 schreef:Hey, mooi spul man! Maar die 105mm is geen Long tom, maar gewoon een 105mm Howitzer. 155mm is Long Tom, en die hadden geen hulzen.
Thnx, en weer wat geleerd. Ik heb het wat betreft de Long Tom aangepast. Stomme fout van me. :bonk:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zo stom is het niet hoor ;) Van fouten moet je leren :D
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Gaat de goede kant op Sinister, maar die foto...die heb ik al vaker op dit forum voorbij zien komen en ook op wh awards en hij schijnt niet helemaal koosjer te zijn *veel meer van dezelfde foto in omloop* Misschien dat je dit al wist. :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Skylighter schreef:Gaat de goede kant op Sinister, maar die foto...die heb ik al vaker op dit forum voorbij zien komen en ook op wh awards en hij schijnt niet helemaal koosjer te zijn *veel meer van dezelfde foto in omloop* Misschien dat je dit al wist. :)
Neeh hier wist ik absoluut niks vanaf. :( Echter staan er bij mij wel veel mini-krasjes op de foto door 'gebruik'(echter alleen te zien als je hem in een bepaalde hoek voor het licht houdt) en is hij op zich wel van het goede papier gemaakt. Ook staat er in correct oud-Duits handschrift Goering achterop geschreven.
Zou je misschien deze foto voor mij op het wh awards forum kunnen plaatsen ter beoordeling? Daar zou ik erg blij mee zijn. Ik kan eventueel nog een foto van de achterkant maken als je dat zou willen. Laat me het maar weten. :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja idd ik wilde het je net vertellen die foto wordt massaal gereproduceerd...Ik heb hem denk al 3x ergens zien opduiken! Ik hoop dat je hem nog terug kan brengen of ruilen?

Sebas
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Check dit:

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=117321

Sebas

PS: naar mijn idee is hte zon foto die je in de lokale LW kantine kon kopen en vervolgens massaal verkocht werd!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ah owkay, das erg jammer, maar ik heb er niet meer voor gerekend in prijs dan de prijs die ze daar schatten gelukkig. :) Overigens ben ik nog steeds erg blij met de foto. Het blijft een orginele foto van Hermann Goering, dus dat is nog steeds een super aanwinst voor mijn collectie. :D Toch bedankt voor je oplettende reactie Sturmman. :yes: :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mijn allernieuwste bij mekaar passende aanwinsten waar ik echt ongelooflijk blij mee ben :D:

RCAF Wool Wedge Hat, 1945, Size 7 1/8, met RCAF Cap Badge:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

RCAF Service Dress Tunic, 1943 dated, Size No 22 met patches origineel opgezet en CVSM ribbon bar met silver maple leaf wat overzeese dienst aangeeft! :D:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

zeer mooi sinister, mocht je deze items ooit weg willen doen mag je mij altijd een pb'tj sturen :)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Erg mooie aanwinst! Ziet er goed uit!

In het verleden had ik een Canadese RCAF overjas, die had hier mooi bij gepast. Maar helaas verkocht anders was het wel wat voor jou geweest.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ziet er goed uit! Mijn complimenten! Heb een zwak voor dit soort uniformen!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mooie aanwinsten Sander!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt voor jullie reacties jongens! :D

@Tex: Ik denk dat deze mijn collectie niet snel meer zal verlaten, maar mocht dit toch het geval zijn dan hoor je het van me. ;)

@Nico: Ai! Dat is zeker jammer, ik heb laatst ook nog geboden op zo'n RCAF overjas maar bij deze ben ik net overboden helaas. :( Dat heb ik helaas moeten opgeven voor de aanschaf van dit uniform, maar ik vind het zelf het meer dan waard! Zo'n overjas komt wel weer een keertje. :) ;)

@Guido: Ik vind dit soort uniformen dus ook geweldig, daarom ben ik ook zo blij met de aankoop. :D:D:D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het gaat weer erg hard, want hier is alweer een nieuwe aanwinst van mij. Door een ruil ben ik in het bezit gekomen van deze mooie USAAF A-9 broek waar ik ook weer erg blij mee ben. Bedankt Daniel voor deze mooie ruil!!! :D :cheer:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gesloten