Marcs verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Heb nog wat eretekens en medailles gevonden :P

golfoorlog:
Afbeelding
Belgische Zeemacht is toegelaten deze te dragen.

Zaire (of terug Congo tegenwoordig), daar heb ik er ook nog enkele van. Die met het groene lint zijn uit de tijd van la République du Zaire, die met blauw van la République Démocratique du Congo. De tekst op de keerzijde is daadwerkelijk aangepast geweest... Deze medailles zijn eigenlijk van een zeer goede kwaliteit, zoals eerlijk gezegd de meeste Afrikaanse. Niet moeilijk, gezien ze bij Europese fabrikanten gemaakt worden. De Zairese zijn lange tijd van Fonson en Fibru-Fisch in Brussel gekomen (nu nog misschien).
Afbeelding
Die bronzen plaat duidt er op dat de eigenaar ervan houder is van de Orde van het Luipaard. Te bevestigen onder de brievenbus ofzo :P
Die aan de strikken zijn voor Moederschapsverdienste (kroostrijke gezinnen) en Huwelijksverdienste (jubileums).
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Foreign 2 belgian zoals ik deze reeks noem...

Buitenlandse eretekens en medailles die door de jaren heen aan belgen uitgereikt zijn geweest. Er zijn er meer, en een hoop van de US achievement en andere merit awards worden regelmatig uitgereikt aan belgen van de NATO of Weu of wat dan ook, maar die tellen niet mee :)

Afbeelding

Medaille van Sint Helena, ingesteld door Napoleon III aan alle europeanen die in zijn legers gestreden hebben. Ingesteld in 1848. Een vrij oude medaille dus.
British War Medal 14-19, uitgereikt aan een Belg.
Veldtochtsterren en dito medailles, de enige die de belgen mochten dragen (hoewel er volgens mij uitzonderingen zijn).
(onderste rij) Poolse medaille, aan sommige verzetslieden verleend voor hulp aan gevluchte Polen.
Silver en Bronze star, Oorlogsmedaille Korea. Deze drie vertegenwoordigen dus de oorlog in Korea 1950-1953.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

aanwinsten oktober

Bericht door marc »

om af te sluiten.

Een rijtje M57 - let op de tankvernietigingsinsignes :shock:
12 jaar dienst voor onderofficieren en troep (Pruisen),
dapperheidsmedaille (groothertogdom Hessen - nog een solide zilveren stuk trouwens)
Afbeelding
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

marc schreef:Heb nog wat eretekens en medailles gevonden :P
Ja het is ook de moeite niet hé....'t is te begrijpen dat je daar overzag hé . :shock: :lol:

Knap hoor Marc.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Jah die steken in andere dozen eh, en met wat op te ruimen vond ik ze terug en dacht ik van HE dat is lang geleden...!:P

Maar nu is het ECHT op hoor.... :roll:
(buiten die van het Vaticaan en de bisdommen misschien nog 8) )
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Je houd van medailletjes he... :P
Een mooie verzameling hoor.
De napoleon medaille vind ik erg mooi!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
abl1940
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:19

Bericht door abl1940 »

Even off-topic een vraagje.

Beste Marc, na het bekijken van uw collectie denk ik dat U mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb hier een kepie van de R.E.M.E van begin de jaren 80. Wat schat U de waarde hiervan?
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Kan je misschien een fotootje sturen ofzo?
REME en jaren 80 lijkt me bizar eerlijk gezegd...
Waarde ligt niet hoog, er zijn nog véél kepi's in omloop, ongeacht het insigne dat er op staat wordt er teveel voor gevraagd en teveel voor betaald.
abl1940 schreef:Even off-topic een vraagje.

Beste Marc, na het bekijken van uw collectie denk ik dat U mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb hier een kepie van de R.E.M.E van begin de jaren 80. Wat schat U de waarde hiervan?
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
abl1940
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:19

Bericht door abl1940 »

Zal morgen even een foto nemen. Ik weet niet zeker of het R.E.M.E is maar dit kan ik je al zeggen:

Hij is van 1986 gemaakt door het bedrijf Seymour in Kortrijk en de naam van de drager staat erin genoteerd. Op het embleem staan de woorden pugnantes en adjuvo. Ik ben echt een leek in dit gebied dus is misschien een domme vraag.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Helemaal geen domme vraag hoor^_^
Het is het insigne van de Logistiek. Je hebt terecht de conclusie getrokken dat in het insigne een kamwiel zit, zoals de REME. Uiteindelijk heeft het Korps Logistiek de taken van de oude REME en Ordonnance en Kwartiermeester overgenomen.
Feitelijke waarde: eigenlijk geen. Handelswaarde: wat de gek er voor wil geven.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
abl1940
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:19

Bericht door abl1940 »

Bedankt voor de informatie, marc. Ik vind dat er voor dergelijke kepi's nog forse prijzen durven gevraagd worden. Jij hebt er toch ook enkele in je collectie, niet waar?
Plaats reactie