Kwartje van Kok? Kwartje van ons!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Kwartje van Kok? Kwartje van ons!

Bericht door PPL »

Afbeelding
http://www.kwartjevanons.nl/

Elke automobilist ervaart de voortdurende prijsverhogingen van brandstoffen.

Binnenkort komt het kabinet met haar nieuwe beleidsplannen en zal duidelijk worden waarin de financiële meevaller van het afgelopen jaar zal worden geïnvesteerd.

Voor de Lijst Pim Fortuyn is dit moment aanleiding om politieke druk te mobiliseren om het ‘Kwartje van Kok’ (eindelijk) aan de pomp terug te geven aan de automobilist.

Dit jaar incasseert de overheid ongeveer 800 miljoen euro extra aan accijnzen en BTW over brandstoffen in vergelijking met vorig jaar.

Bekend is dat de brandstofprijs de Euro 1.50 heeft bereikt.
Wist u dat van elke gekochte liter brandstof maar liefst één euro
aan accijns (btw) naar de schatkist gaat?
'Genoeg is genoeg!’, vindt de Lijst Pim Fortuyn.

Nu is het moment werkelijk bereikt waarop de automobilist recht heeft op teruggave van het ‘Kwartje van Kok’. Immers, ‘het kwartje van Kok’ betrof een tijdelijke maatregel uit 1991 om de begrotingstekorten van dat moment te kunnen dichten.

Anno 2005 brengt de Nederlandse automobilist per jaar 16,7 miljard op, waarvan slechts 2,5 miljard aan weginfrastructuur gaat.

De Lijst Pim Fortuyn vindt dat u ‘uw eigen kwartje’ terug moet krijgen.
Daarom willen we tijdens de Algemene Financiële Beschouwingen een petitie aanbieden aan minister Zalm van Financiën.
Wij hebben uw steunbetuiging nodig door het invullen van de petitie!
Ook nodigen wij u graag uit om de feiten over het autogebruik tot u te nemen.

Teken hier de petitie

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

'T zou mooi zijn als de LPF zich eens over iets anders druk zou maken dan dat vermaledijde kwartje van Kok.

Dit kwartje namelijk wordt alleen gevoeld door mensen die zich (veel) per auto verplaatsen.
Laten ze zich eens druk maken om de groep Nederlanders die zich geen auto of ander luxeartikel kan veroorloven.

Het is weer Populisme wat de klok slaat bij de LPF. Jammer dat de erfenis van Fortuyn zo is verkwanseld.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wat betreft het populisme heb je zeker een punt.
Persoonlijk vind ik echter nog steeds dat het kwartje terug moet komen.
Het was aangekondigd als tijdelijke maatregel.
Belofte maakt schuld.

Als de overheid zijn beloftes al niet nakomt, waar blijven we dan ?
Wat heeft dat voor impact op de normen & waarden discussie ?
Waarom zou ik mij aan de normen en waarden houden die de overheid propageert, zolang ze het zelf niet doen ?

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

PPL, ik ben het 100% met je eens!!! Kwartje was een tijdelijke maatregel voor een jaar! We worden gewoon bestolen door de overheid! Maar ja, wij Nederlanders zijn sterren in het zeiken op verjaardagen, maar niemand roept op om met 16 miljoen inwoners Den Haag eens te bezetten voor een dag of 3. Misschien dat het dan eens duidelijk wordt bij de hoge heren! Den Haag weet het altijd zo mooi te vertellen: liberalisering van de energiemarkt is goed voor de concurentie & de prijzen gaan dan naar beneden! Ik heb er niets van gemerkt! Een ander zorgstelsel is goed voor de Nederlanders! Ik ben alleen het dubbele kwijt in de maand! Invoering van de euro leidt niet tot prijsstijgingen! Nee dat klopt, scheelt de detailhandel weer geld om alleen een Fl.teken te veranderen in een €. En wij laten alles maar gebeuren.... Laffe slampampers zijn we!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Daniel,

Denk eens na. Moet ik nu gaan beweren dat ik meer levenservaring heb als 19 jarige dan jij als 30 jarige? Staken met 16 miljoen mensen... Moet ik je nu helemaal gaan platlullen om het feit dat je het mis hebt over die ziektekostenpremie? Zo kan ik nog wel een kwarier door gaan lullen hierover. Misselijk zeg! Als er minder geld is kan je ook minder uitgeven toch? Of doe jij dat wel?!!

779
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Nou Bob, steek eens van wal!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja Daniel, voor wat betreft de privatiseringsperikelen op allerlei gebied ben ik het met je eens. Idem voor wat betreft de Euro en zo. Dat is heel fout uitgepakt, maar dit kabinet zal niet op zijn schreden terugkeren, jammergenoeg.

Deze discussie gaat echter over "het kwartje".... Dat is volgens mij in deze tijd van herziening (= bezuiniging) van het zorgstelsel, als voorbeeld van de bezuinigingsdrift van dit kabinet dus een marginaal onderwerp en uitsluitend bedoeld om de LPF weer eens een beetje in de kijkert te spelen.

Overigens, Bob, overheidsfinancien werken anders dan je eigen bankrekening. Juist in slechte tijden moet je kansen creeren om de economie weer aan te slingeren. Dat doe je niet door te bezuinigen, maar juist door te investeren. Daarom gaat de economie in bijvoorbeeld de VS zo goed, ondanks het gigantische begrotingstekort daar.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Juist nu de bezineprijs zo hoog is komt de LPF natuurlijk met dit idee. En wij gierige Nederlanders vinden het natuurlijk altijd goed als we een voordeeltje kunnen behalen. Mij persoonlijk kan dat kwartje helemaal niks schelen. Ik maak me zorgen om geheel andere dingen die niks te maken hebben met financiële zaken, maar problemen die spelen in de samenleving. Dat zouden, vind ik, meer mensen moeten doen in plaats van zich altijd maar druk te maken om hun portemonnee.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Kevin, in mijn ogen gaat het niet om het kwartje an sich, maar om de uitspraak dat het kwartje ingevoerd wordt als tijdelijke maatregel voor de maximale duur van 1 jaar. Ruim 13 jaar later betalen we hem nog steeds, is toch weer 5 euries op een volle tank! Probleem is dat de overheid iets beloofd en het niet uitvoert! Bij mij is de ijdele hoop op intrekking van deze maatregel al vervlogen, maar voor een regering die zich beroept op "normen en waarden" past teruggave van het kwartje van Kok. In een paarse regering met de nadruk op "eigen verantwoordelijkheid voor eigen daden", past het instandhouden van datzelfde kwartje.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Daniel schreef:Probleem is dat de overheid iets beloofd en het niet uitvoert! Bij mij is de ijdele hoop op intrekking van deze maatregel al vervlogen, maar voor een regering die zich beroept op "normen en waarden" past teruggave van het kwartje van Kok.
Inderdaad.
Zoals ik vanochtend reeds postte:
PPL schreef:Als de overheid zijn beloftes al niet nakomt, waar blijven we dan ?
Wat heeft dat voor impact op de normen & waarden discussie ?
Waarom zou ik mij aan de normen en waarden houden die de overheid propageert, zolang ze het zelf niet doen ?

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Eens met de stelling, ook al is het een populistisch standpunt, het is wel een goed punt!

Maar ja al krijgen we het kwartje van kok terug, dus zeg maar 11 eurocent, dan is de benzine nog belachelijk duur. In Januari tankte ik bij een witte pomp nog voor €1.09, nu afgelopen keer voor €1.42. Dat is nogal een verschil!

En dan heeft het kabinet het over koopkrachtmaatregelen als de olieprijs zo hoog blijft. Ik weet een goeie! De benzineaccijns omlaag!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Daniel:
voor een regering die zich beroept op "normen en waarden" past teruggave van het kwartje van Kok. In een paarse regering met de nadruk op "eigen verantwoordelijkheid voor eigen daden", past het instandhouden van datzelfde kwartje.
Ik zie niet wat "Eigen verantwoordelijkheid" en "Normen en Waarden" met dit kwartje te maken hebben. Zoals gezegd is dit een maatregel van 13 jaar terug, de verkiezingen komen in beeld en ... hup daar is de LPF weer met dat kwartje van Kok.
Een druppel op de gloeiende plaat mensen, er is veel meer mis in onze maatschappij. Martijn merkt tercht op dat dit kwartje slechts 11 cent betreft. Sedert invoering van de Euro is de benzine 50% duurder geworden, dat is ongeveer € 0,50 !! Was dit maar het enige onderwerp waar de regering zijn woord niet houdt !
Ik kan maar een ding zeggen: Deze regering is op democratische wijze in het zadel geholpen. Laten we er bij de eerstvolgende gelegenheid op democratische wijze voor zorgen dat ze ook weer vertrekken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Martijn,

Je verwacht wel veel van het kabinet, zeg :P ! Ze verhogen de accijns al niet voor het jaar 2006, nu moet het ook nog lager?? Dat vindt Zalm vast niet grappig!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja Daniel, misschien is het wel teveel gevraagd voor de langst zittende minister van financien ooit. Hij moet wel erg goed zijn in zijn vak, anders lieten ze hem natuurlijk nooit zo lang in functie....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Ik heb niets tegen Zalm, maar afspraak is afspraak en zeker voor een regering! Zelfs al is die beslissing in een eerder kabinet genomen! Daar stoor ik mij aan, maar goed, dat deed ik al voor het ontstaan van de LPF. Vind het ook geen juiste stelling dat de LPF dit weer naar boven haalt omdat de verkiezingen eraan komen. Quatsch! Het is een sluimerend verhaal, dat kwartje, al 13 jaar lang! Belofte maakt schuld, punt uit. Of er nu mensen zijn in deze samenleving die het slechter hebben dan de rest, of niet. Boeien! Dat is niet de discussie!
Plaats reactie