moet men zoiets nog serieus nemen ???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hahah

super :D

zie je wel

niels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Blijft leuk dit.. :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Bied hem zowat van die actiefiguren aan etc :wink: "doe maar van band of brothers" precies alsof ge dat kunt bestellen in de winkel :lol:
"Het is een hobby maar daar blijft het bij" wat gaat verder dan een hobby? :?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Simon schreef:Bied hem zowat van die actiefiguren aan etc :wink: "doe maar van band of brothers" precies alsof ge dat kunt bestellen in de winkel :lol:
"Het is een hobby maar daar blijft het bij" wat gaat verder dan een hobby? :?
Fanatisme :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef:
Simon schreef:Bied hem zowat van die actiefiguren aan etc :wink: "doe maar van band of brothers" precies alsof ge dat kunt bestellen in de winkel :lol:
"Het is een hobby maar daar blijft het bij" wat gaat verder dan een hobby? :?
Fanatisme :)
Is dat niet hetzelfde? :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mja, maar toch wat een uitspraak, het is een hobby maar daar blijft het bij...
meest rare zin ooit
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Simon schreef:Mja, maar toch wat een uitspraak, het is een hobby maar daar blijft het bij...
meest rare zin ooit
Best wel... als er ergens veel tijd en geld in gaat zitten ( in mijn geval dan ) is het wel m,n hobby!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik vind het niet echt flink om zo iemand die zich niet kan verweren zo de modder in te trappen hier. Dat figuur weet gewoon niet waar hij het over heeft, maar so what? Als hij door het zien van die serie enthousiast is geworden in WO2 verzamelen of reenacten is dat toch alleen maar mooi? wellicht dat hij het allemaal wat serieuzer gaat aanpakken en zich echt gaat verdiepen in de stof. Je zou die jonegn ook kunnen wijzen op het bestaan van deze en andere verzamelaarsfora waar hij terecht kan als hij echt wil gaan beginnen met verzamelen. Alsof jullie allemaal zo slim zijn en alles weten op jullie verzamelgebied! Laat me niet lachen.... :roll:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Onze bedoeling is niet om hem de grond in te stampen... :roll: . Tenminste, niet de mijne.

Ik vind het alleen stom, dat hij zo'n uniform wil, en zich helemaal niet informeert! Hij wist geen eens dat hij een M41 suit op zijn advertentie had staan... :roll:

Zo van: doe mij maar zo'n pak, kan ik lekker soldaatje spelen..

Tja sorry hoor, maar dat vind ik een beetje onrespectvol..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik dacht even dat het weer die A heijn uit Woerden was. :)
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

101st Michiel schreef:Onze bedoeling is niet om hem de grond in te stampen... :roll: . Tenminste, niet de mijne.

Ik vind het alleen stom, dat hij zo'n uniform wil, en zich helemaal niet informeert! Hij wist geen eens dat hij een M41 suit op zijn advertentie had staan... :roll:

Zo van: doe mij maar zo'n pak, kan ik lekker soldaatje spelen..

Tja sorry hoor, maar dat vind ik een beetje onrespectvol..
Ik geef michiel helemaal gelijk!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik geef michiel alles behalve gelijk! ik ga helemaal mee met de mening van David! Ok ik erger mij ook welles aan die BOB verzamelaars, maar ok zo zijn er meer beginnen! Maar Michiel kijk eens wat Robin poste op vorige pagina.
Hey,
Weet iemand van jullie hoeveel je kwijt bent in Ciney aan:

-Een M42 Jas
-M42/M43 broek (para)
-Een M43 jas

Of kan iemand een beurs aanbevelen waar deze voor de goedkoopste prijs aan te komen zijn?

Alvast Bedankt,

Michiel
Lijkt mij even naief?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Het was ook zeer zeker niet mijn bedoeling hem in de modder te stampen, ik zie het meer als een poging van die jongen om op een gemakkelijke manier aan WO2 US spullen te komen en dat komt best naïef over. Niets ten nadele van die jongen verder, ik oordeel niet over mensen. Dat BOB de aanzet is voor het begin van een collectie is niet verkeerd, het enige nadeel is dat als een bepaald item populair is er ook veel rotzooi op de markt komt voor krankzinnig hoge prijzen...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Guido schreef:Ik geef michiel alles behalve gelijk! ik ga helemaal mee met de mening van David! Ok ik erger mij ook welles aan die BOB verzamelaars, maar ok zo zijn er meer beginnen! Maar Michiel kijk eens wat Robin poste op vorige pagina.
Hey,
Weet iemand van jullie hoeveel je kwijt bent in Ciney aan:

-Een M42 Jas
-M42/M43 broek (para)
-Een M43 jas

Of kan iemand een beurs aanbevelen waar deze voor de goedkoopste prijs aan te komen zijn?

Alvast Bedankt,

Michiel
Lijkt mij even naief?

Hohoho,

Ten 1e: Mijn airborne interesse komt NIET door BoB, toen ik begon met verzamelen had ik de serie nog geeneens... Beetje zwak om elke airborne verzamelaar een BoB verzamelaar te noemen, ok?

Ten 2e: Ik wist waar ik het over had, lees het topic maar eens verder en je komt deze zin tegen:
..maar niet alles is betaalbaar voor mij..
Daarbij heb ik me dus wel laten informeren. Ik had ook met 100 euro naar Ciney kunnen gaan, en daar een naar een orgi M42 suit vragen.

En trouwens, over die BoB verzamelaars ben ik het met je eens, maar laat even een ding duidelijk zijn: Ik verzamel niet door BoB!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

als je goed de aanhef van dit topic leest zie je ook dat er een VRAAG word gesteld. deze vraag luid: moet men zoiets nu serieus nemen of niet. schijnbaar zijn er nog steeds van die dominic van rumst figuren die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
in dit geval ligt het iets anders omdat deze jongen zich gewoon niet geinformeerd heeft en gewoon bezeten is van de serie.
dat mag toch.
je hebt hier niemand horen zeggen dat dit verboden is.
wel is het natuurlijk komisch hoe hij reageert in het telefoon gesprek.

ik denk dat we hier wel me mogen lachen maar beperkt
Plaats reactie