moet men zoiets nog serieus nemen ???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

killingspree schreef:...iemand die niet eens moderator is zich begint gebemoeien met hoofdletters en punten...
Maar hij heeft wel een punt.
Dus laten we zijn advies goedbedoelde opvolgen.

Goed, laat de bijzaken verder rusten.

* met interresse verder meeleest *

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Skylighter schreef:
101st Michiel schreef:
Skylighter schreef: Dus? Jij verkleed jezelf als 15 jarige toch ook als para? Om dat te doen op die leeftijd vind ik persoonlijk ook onrespectvol.
Daar zou ik dan graag bewijs van hebben! :) Lijkt me wel eens leuk om mezelf in een paratrooper pak te zien! Nog nooit gezien! Ben benieuwd..:)


Zielig hoor...
Laten we het zo zeggen, je verkleed jezelf als soldaat -> kijk maar naar je avatar. :)
Wat maak dat nu in vredesnaam uit! Ik vindt het normaal dat je je uniform eens een keer aantrekt en er een foto van maakt. Als ik een nieuw uniform heb moet ik altijd even weten hoe het zit.... 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

lijkt me verstandig om na de streep verder te gaan met de hoofddiscussie en mischien een nieuw topic openen over het verkleeden.


-------------------------------------------------------------------------------------
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Skylighter schreef:Laten we het zo zeggen, je verkleed jezelf als soldaat -> kijk maar naar je avatar. :)
Die avatar is Sgt Smith C FULLER B/502, foto genomen te Ravenoville op 06 juni 1944.... 8)

Die van mij ben ik verkleed als soldaat.... Ooops, toen was ik soldaat... :?
29th Let's Go!!!!!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

johan willaert schreef:
Skylighter schreef:Laten we het zo zeggen, je verkleed jezelf als soldaat -> kijk maar naar je avatar. :)
Die avatar is Sgt Smith C FULLER B/502, foto genomen te Ravenoville op 06 juni 1944.... 8)

Die van mij ben ik verkleed als soldaat.... Ooops, toen was ik soldaat... :?
Haha, mijn excuses dan. :oops:
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ja, idd. Vind er niets grappigs aan. Mooie blunder, dat wel.

Weer zoiets, eerst je huiswerk doen! Niet gelijk over iets anders beginnen dat er helemaal niets mee te maken heeft!

Zwak.

@Johan: Johan toch, wat ben je toch onrespectvol... 8)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

101st Michiel schreef:Ja, idd. Vind er niets grappigs aan. Mooie blunder, dat wel.

Weer zoiets, eerst je huiswerk doen! Niet gelijk over iets anders beginnen dat er helemaal niets mee te maken heeft!

Zwak.

@Johan: Johan toch, wat ben je toch onrespectvol... 8)
:*)
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Ik lees al vanaf het begin van de discusie (geïnteresseerd) mee, maar ik vind het echt idioot dat iemand (los ervan of dit topic terecht of niet is) opeens gaat klagen over het al dan niet correct gebruiken van leestekens enz. Dit draagt toch verder niks bij aan dit topic zoals o.a. al door Niels is gezegd (ik vond het trouwens nog reuze meevallen qua slecht schrijven). Net als het klagen over het feit dat een 15 jarig iemand zich eens als para heeft verkleedt, zeker omdat dit niet op enig bewijs is gebaseerd maar zelfs al zou hij of wie dan ook het doen wat dan nog.. :?
Beter toch zoiemand dan zo'n te dikke volwassen re-enacter (waarmee ik dus niet wil zeggen dat alle volwassen re-enacters gewichtsproblemen hebben :P ) En feit blijft denk ik dat er in het segment 18-30 jaar met goed uiterlijk voor re-enacten niet genoeg mensen zijn te vinden. Het is dus toch juist leuk dat ook jongeren interesse hiervoor hebben, zeker als ze door kunnen gaan voor een 18 jarige militair.
nou ja goed dat is mijn mening..
mvg
Rémy
Laatst gewijzigd door Reca op 24 sep 2005, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
----
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind dat de jongen van de advertentie absoluut respectloos overkomt en duidelijk geen idee heeft waar hij het over heeft. Hij wil even zo'n orgineel uniform hebben in de zin van 'Dat staat leuk op mijn kamer.' Hij komt ook zeker niet over als een potentieel serieus verzamelaar. Maargoed dat kan ik natuurlijk fout hebben.

Daarnaast is het ABSOLUUT niet respectloos of onbeschoft van 101st Michiel om te bellen naar deze jongen. De jongen heeft er zelf om gevraagd/het verzocht en Michiel heeft de jongen op een nette manier duidelijk gemaakt dat deze uniformen erg duur zijn en zeer gewild, daarnaast dat er 4 easy-company's zijn binnen de 101st en hem de vraag gesteld of hij een M41 of een M42 jumpsuit zocht. De jongen is hier echt niet door achteruit gegaan, maar juist misschien wel gemotiveerd om hier meer over te gaan zoeken. Overigens blijf ik denken dat het iemand is die net BoB weer heeft gezien en die 'even' zo'n uniformpje wil hebben voor op zijn kamer ongeacht de geschiedenis e.d. erachter. :frowno: :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Advertentie serieus nemen ja of nee?!

Bericht door asjemenou »

Zulke advertentie's zie je toch wel vaker op Marktplaats, Ebay e.d. Soms lees ik ze wel eens en dan kan je vaak aan de schrijftaal al zien of dat het een kind is ja of nee. Of dat het een persoon is die niet weet of wat ie nu eigenlijk (ver)koopt. Uitspraken als "waarschijnlijk WOII" zeggen mij eigenlijk al genoeg.
Vandaag de dag is het zo dat elk kind van rond de 10 jaar al een eigen computer heeft met een Internetaansluiting. En het plaatsen van een advertentie op Marktplaats is vrij dus...
Opmerkelijker vind ik sommige advertentie's, aanbiedingen en geboden bedragen van volwassenen. Zie hier deze zag ik van de week; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10536

Misschien moet je zulke advertentie's gewoon negeren en je er niet druk over maken.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

"Beter toch zoiemand dan zo'n uitgeleefde dikke volwassen re-enacter"
gewoon mijn mening, ze zijn even "goed" bezig...
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

vincent schreef:"Beter toch zoiemand dan zo'n uitgeleefde dikke volwassen re-enacter"
gewoon mijn mening, ze zijn even "goed" bezig...
Waar slaat dat nou weer op? Laat iedereen zijn ding doen en in zijn waarde!

Wat een tering topic!!! :mad:
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Pff, wat nou onrespectvol? Misschien heeft hij inderdaad wel Band of Brothers gezien, en wilde daardoor een uniform. En hij zal er inderdaad niks van geweten hebben, hebben genoeg gehad hier op dit forum. Maar je weet verder niks van deze persoon dus kan je daar ook niet op oordelen (zelfs niet na 1 telefoontje) Wie weet heeft hij over 4/5 jaar wel een hele mooie verzameling...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik ga hier niet nog een keer een uitleg geven... Lees het topic en je hebt het tegenantwoord...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Rémy carré schreef:maar ik vind het echt idioot dat iemand (los ervan of dit topic terecht of niet is) opeens gaat klagen over het al dan niet correct gebruiken van leestekens enz. Dit draagt toch verder niks bij aan dit topic zoals o.a. al door Niels is gezegd
Ik vind het niet idioot. In de forumregels (die iedereen als het goed is gelezen heeft) staat heel duidelijk dat je zorg en aandacht aan je posts moet besteden. Correcte interpunctie maakt een post (en dus het hele forum) beter leesbaar. Als iedereen dat nou eens gewoon goed doet draagt het weldegelijk bij aan een topic.
Stravers schreef:Waar slaat dat nou weer op? Laat iedereen zijn ding doen en in zijn waarde!

Wat een tering topic!!!
Wat betreft je eerste zin: Couldn't agree with you more.
Wat betreft je tweede zin: Je hoeft dit topic niet te lezen of er in te posten.

En nu weer back on topic...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie