Figureren in de nieuwe film van Paul Verhoeve

Films, series en documentaires over WOII
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Figureren in de nieuwe film van Paul Verhoeve

Bericht door Nico Roelofs »

Afgelopen weekend naar Den Haag geweest voor de nieuwe film van Paul Verhoeve (Zwartboek). Zaterdags kregen aantal soldat van de KL instructies hoe ze in oorlogse voertuigen moesten rijden. Voor mij was er die morgen niet veel te doen.

Ze hadden wel een boel mooie voertuigen bij elkaar weten te halen voor de film. Zo waren er 2 Shermans, waarvan 1 een firefly. Een Sexton, 2 dingo’s, 2 of 3 halftracks, 2 humbers, scout car, Stuart, 4 brencarriers en nog veel meer mooi spul.

Met de middag zijn we naar Arnhem gegaan voor Race to the Bridge waar we mee fietsten. Na het heerlijk fietstochtje was het weer terug naar Den Haag.

Weer in Den Haag aangekomen was het de voertuigen naar een andere basis verplaatsen, waar we ook zouden overnachten. Zodra ik een bed had ben ik ook gelijk gaan slapen want was erg moe en moest er ook weer vroeg uit.

Op zondag morgen om 5 uur ging de wekker. Snel aankleden en eten want om 7 uur moesten de voertuigen allemaal vertrekken naar de set. Eenmaal aangekomen op de set, was het vooral wachten. We hadden mooi de tijd om even rustig rond te kijken en nog emblemen op je jasje te naaien. Zo zaten we daar met de hele club emblemen te naaien in het ochtend zonnetje.

Vandaag zou de intocht van 8 mei 1945 in Den Haag worden gefilmd. Met veel burgers en soldaten van de Prinses Irene Brigade en Canadese soldaten. Zouden iets van 1000 figuranten een mee doen.

Steeds als je dacht dat je nu eindelijk in actie mocht komen moest je nog steeds wachten. Dat had je dus meerdere malen op een dag. Maar gelukkig was het mooi weer en waren er genoeg mensen waar je gezellig mee kon praten. Zo was er ook een groepje nonnen waar we mee hebben staan praten waarvan we eerst dachten dat het ook figuranten waren. Maar het waren dus echt nonnen. :lol:

Maar ergens een keer halverwege de middag mochten we eindelijk op de voertuigen stappen. We begonnen deze keer ook echt te rijden. Eenmaal aangekomen bij de set was er een pauze. Dus het was weer wachten. Iets wat we de hele dag al aan het doen waren. Je werd er op een gegeven momenr ook niet echt vrolijk van. :|

Maar na een tijd wachten ging er nu echt wat gebeuren. Ik had een mooi plekje opgezocht op de Sexton. Gelijk maar een voertuig opgezocht die je niet zoveel rijdend ziet. Ook kwamen hier nog wat burger figuranten op het voertuig.

De stoet reed langzaam door een straatje waar allemaal burger langs de kant stonden te juichen en zwaaien. En iedereen op de voertuigen was ook aan het juichen en zwaaien. Na 100 meter was het filmen voorbij en toen moesten de voertuigen weer naar het begin punt. Vrijwel alle voertuigen reden een rondje maar de tanks moesten weer achteruit door de straat. Totaal zijn we 3x door de straat gekomen.

Aan het van de dag kwam Paul Verhoeve nog even bij ons om ons te bedanken. Hij was erg tervreden. Nog even snel een groepsfoto gemaakt met Paul Verhoeve.

Opeens werd nog aangesproken door iemand die vroeg of ik Nico Roelofs was. Zou ik nu al echt zo beroemd zijn voordat de film al in de bios is geweest? :P Maar het was earlymb van het forum die mij herkend had. We hebben samen nog een tijd staan praten. Was wel leuk om weer iemand van het forum te mogen ontmoeten. Weer een gezicht bij een naam.

Nu is het hopen op die enkele seconden dat je in de film te zien bent, of niet. :P

Foto’s van deze dag zullen snel volgen.
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Klinkt zeer interessant Nico, lijkt me ook wel een toffe ervaring.

Maar toevallig nog ergens een Kriegsmarine officier zien lopen ? Dat is een collega van mij, die was helemaal gelukkig dat ie dat mocht spelen.

Maar ben benieuwd als de film uitkomt :wink:
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Nee heb geen Duitse figuranten gezien.

Maar het is echt een unieke ervaring. Is wel leuk om een keer zoiets mee te maken. Wel even afwachten of ik straks dan ook echt te zien ben in de film. Ik hoop het wel, maar ga er niet van uit.
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Nio heb je ook nog fotos gemaakt ?
Hell-Fire
Lid

Re: Figureren in de nieuwe film van Paul Verhoeve

Bericht door Hell-Fire »

Nico Roelofs schreef:...
Foto’s van deze dag zullen snel volgen.
:wink: [/b]
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

bertjan schreef:Nio heb je ook nog fotos gemaakt ?
Ja ik heb diverse foto's gemaakt. Maar die moet ik nog op me pc zetten. Straks moet ik eerst me zooi die ik afgelopen weekend mee had opruimen. Mocht ik dan vanavond nog tijd hebben dan zal ik foto's plaatsen. :)
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

:oops:

heb ik over heen gelezen :oops:
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Erg leuk Nico! Ben benieuwd!

Hoe ben je eigenlijk aan deze rol gekomen?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

101st Michiel schreef:Erg leuk Nico! Ben benieuwd!

Hoe ben je eigenlijk aan deze rol gekomen?
Rol vind ik wel een iets te groot woord, ondanks dat het maar uit 3 letter bestaat. :P

Maar de KL speelde een hele grote rol in het regelen van voertuigen en de bemanning voor de film. Onze re-enactment vereniging heeft goede contacten met de KL en wij zijn door hun gevraagd om ook te "helpen" en ook in uniform op de voertuigen te zitten. :)
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dat is een mooie ervaring, is dit niet ook die film waar ze een boederij voor gaan opblazen in werkendam?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

sobel schreef:dat is een mooie ervaring, is dit niet ook die film waar ze een boederij voor gaan opblazen in werkendam?
Ja dat is inderdaad die film! Ik ben ook bij de pers presentatie geweest van die film. Dus toen moesten wij met de KL die hoofdrol spelers rond rijden en naar de lokatie brengen waar de pers was. Ik stond toen 1 meter van Paul Verhoeve af toen hij voro de camera van Talpa aan het vertellen was over die boerderij. :lol:
sobel
Lid

Bericht door sobel »

:P weet jij mischien waneer dat is want werkendam is niet ver weg en ik wil erg graag kijken:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

sobel schreef::P weet jij mischien waneer dat is want werkendam is niet ver weg en ik wil erg graag kijken:)
Haha nee sorry! Ik zou niet weten wanneer dat is! Zou het je graag vertellen als ik het wist. :)
sobel
Lid

Bericht door sobel »

jammer maar toch bedankt :).
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nico Roelofs schreef:
Rol vind ik wel een iets te groot woord, ondanks dat het maar uit 3 letter bestaat. :P
Nou, ik vind het nog wel wat! ;)

Leuk om te horen, ben benieuwd naar het eindresultaat!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Plaats reactie