Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Stofbril

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:Mooie aanwinsten Nico. Volgens mij hebben we het er wel eens eerder over gehad maar behoort dat bruine hoesje ook origineel bij de stofbril?
Bedankt! Ja, er staat me vaag iets bij dat we het hier eerder over hebben gehad.

Ik kwam in het boek Equipment of the WWII Tommy wel het volgende tegen bij de omschrijving van een paar brillen:

... so the goggles could be stored in a smaller container when not needed.

Helaas staat er verder niks meer bij, ook geen foto van de opberg doosjes.

In The Britsh soldier staat wel zo'n bruin doosje afgebeeld bij zo'n bril.

Ik heb nu twee van deze brillen in mijn bezit en bij beide zit wel zo'n bruin opberg doosje. Beide zijn wel iets verschillend. Alleen deze van op de foto heb ik niet zo heel vertrouwen in dat deze ook WO2 is. Bij de eerste heb ik dat wel meer.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

xx
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 16 feb 2008, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Nico Roelofs schreef:Vandaag een Devonshire straatnaam mogen ontvangen. Dit was tevens mijn laatste embleem wat ik zocht voor mijn bord van de 50th Northumbrian Division, op de variaties na dan. Zie hier het resultaat, na 4 á 5 jaar zoeken :D :

Afbeelding
Tof zeg! Ziet er schitterend uit!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

rood schreef:Tof zeg! Ziet er schitterend uit!
Bedankt voor je reactie! :)
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Toch is het de 4 a 5 jaar waard mate, want het bord is prachtig gevuld met de printed/gedrukt variant en de gestickte/Embroided variant.
Een zeer geslaagde onderneming!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Maj.Cain schreef:Toch is het de 4 a 5 jaar waard mate, want het bord is prachtig gevuld met de printed/gedrukt variant en de gestickte/Embroided variant.
Een zeer geslaagde onderneming!

Cain
Bedankt m8! Ja, het was die jaren zeker waard! Geduld is een schone zaak. Had hem wel veel eerder compleet kunnen hebben, maar dan had ik ook meer voor de emblemen moeten betalen. Heb gewoon gewacht op emblemen die ik betaalbaar vond. :)
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

En dat is ook het beste! :)
Super netjes Nico!
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtig bord zo Nico! Ziet er echt netjes uit en duidelijk met die briefjes erbij waarop staat van welke onderdeel de patches zijn. Echt een mooi en compleet(?) bord! :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Luc J. schreef:En dat is ook het beste! :)
Super netjes Nico!
Bedankt Luc! :)
SiNiStEr schreef:Prachtig bord zo Nico! Ziet er echt netjes uit en duidelijk met die briefjes erbij waarop staat van welke onderdeel de patches zijn. Echt een mooi en compleet(?) bord! :yes:
Bedankt Sander! Compleet is hij in de zin van "ik heb van iedere eenheid een straatnaam en cap badge". Maar met variaties ben ik nog lang niet compleet en zal op mijn bord daar ook waarschijnlijk te weinig ruimte hebben. Maar de belangrijkste emblemen zijn er. :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Heb de afgelopen dagen weer een zooi emblemen mogen ontvangen. Waarvan ik wel kan zeggen dat sommige wel unieke stukken zijn. Ik ga ze nu niet op het forum plaatsen. Maar wil wel even verwijzen naar mijn web-log waar ze wel getoond worden.

http://www.betuwe1944.web-log.nl/

Tevens hoop ik morgen nog iets anders moois te kunnen laten zien. Beetje afhankelijk of het item naar wens is.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

xx
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 16 feb 2008, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Wireless Set

Bericht door asjemenou »

Dat is nog eens een mooie aanwinst zo'n WS no.38 set. Werkt ie ook?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Wireless Set

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:Dat is nog eens een mooie aanwinst zo'n WS no.38 set. Werkt ie ook?
Bedankt! :) Dat denk ik haast niet, in ieder geval nog niet geprobeerd, heb daar ook nog niet de middelen voor om het te kunnen testen.

Inmiddels heb ik heb al op mijn pop. Krijg er gelukkig nog net de korte antene erop. Ziet er in ieder geval al erg leuk uit. Zal snel een foto plaatsen. :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Radioapparatuur

Bericht door asjemenou »

Het is sowieso een mooie aanwinst voor een display. Dat is zeker. De kans zou best wel eens kunnen bestaan dat ie niet meer werkt maar dat wil niet zeggen dat je 'm ook niet meer werkend krijgt! Het kan zijn dat ie voor onderdelen is gebruikt maar hij kan ook best wel onklaar gemaakt zijn. Officieel moet je voor een werkend exemplaar (ook al is het zendbereik van deze Wireless Set maar een paar kilometer) een zendvergunning hebben. Je kunt er namelijk mee uitzenden op frequentie's van hulporganisatie's. Daarom worden ze vaak (wettelijk!) onklaar gemaakt.
Accu's, kristallen en onderdelen (eventueel vervangende) zijn namelijk echt nog wel te vinden voor dit soort zendapparatuur.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Mooi!!
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Plaats reactie