Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:zouw deze jongeman dan wel in aanmerking komen ?

hij kan duidelijk niet echt wenen aan de nederlandse maatschapij
Murat D? Hoewel voor het CSB een allochtoon is hij voor de wet een Nederlander.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

zie bij nova zijn moeder nog zo zeggen '' het is zon lieve jonge''

maar deze jonge zal toch wel een dubbel paspoort hebben ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:ikke heb even het cbs raport gelezen en inderdaad nederlanders plegen meer strafbare feiten maar er zijn toch ook veel meer nederlanders dan buitenlanders in dit land
:? Vandaar de procenten. Snap je statistiek?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:zie bij nova zijn moeder nog zo zeggen '' het is zon lieve jonge''

maar deze jonge zal toch wel een dubbel paspoort hebben ?
Ja, want als Nederlandse Marokkaan moet hij twee paspoorten hebben.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mich:
Vergeet daarbij aub niet dat mensen van buitenlandse komaf ook in veel gevallen wel wat meer na mogen denken over de omgang met de autochtone bevolking hier.
Tuurlijk, dat is waar, maar zolang grote groepen witte, autochtone, Nederlanders nog ongenuanceerd en generaliserend negatief praten over andere groepen kun je dit niet verwachten, lijkt me..

We krijgen hier een discussie over oorzaak en gevolg (Kip en ei).
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mensen waarom lezen we dit CBS rapport niet gewoon even door? Al lees je enkel de conclusie. Diverse populistische kreten worden hier simpelweg in ontkracht. Het bewijst dat generalisatie ook met betrekking tot dit onderwerp gewoon onjuist is.

Jullie kunnen in dit topic je negatieve gevoelens met betrekking tot buitenlanders en criminaliteit blijven herhalen, maar als je dit enkel baseert op eigen ervaringen geeft dat natuurlijk geen betrouwbaar beeld. Dit onderzoek doet dat wel en daar schieten we dus veel meer mee op dan het zoveelste topic waarin negatieve gevoelens geuit worden over een complete bevolkingsgroep. Een bevolkingsgroep waarvan het overgrote merendeel totaal niet betrokken is bij de misdrijven die een kleine minderheid binnen hun groep pleegt.

Waar gaat heen met onze samenleving? Een vraag die men zich al sinds mensenheugenis zal afvragen. We hebben enkel populistische kreten als mogelijk antwoord, maar die blijken achteraf meestal onjuist te zijn.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef: Precies! Het CBS rapport toont aan dat 2,2 procent van de allochtonen (dat is eerste en tweede generatie) in 2002 verdacht was van een misdrijf tegen 0,9 procent van de autochtone bevolking. 97,8 procent van de allochtone bevolking heeft dus niets misdaan. Als daarbij de sociaal-economische omstandigheden tussen allochtoon en autochtoon gelijk waren zou het percentage bij allochtonen lager liggen.
Moet je wel even alles neerzetten Harro.
De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro:
Vandaar de procenten. Snap je statistiek?
Je hebt in deze discussie volgens mij op vrijwel alle punten gelijk en veel anderen lijken niet na te denken of alleen vanuit vooroordelen te redeneren. Ik erger me daar ook aan, maar moet je echt zo arrogant reageren ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Harro schreef:
bertjan schreef:ikke heb even het cbs raport gelezen en inderdaad nederlanders plegen meer strafbare feiten maar er zijn toch ook veel meer nederlanders dan buitenlanders in dit land
:? Vandaar de procenten. Snap je statistiek?
jaah ik snap hem volgens mij ik heb ook maar vbo/mbo gedaan dus niet alles snap ik in een keer

maar dan is pak hem beet 1 op de 10.000 nederlandse fout

en 1 op de 2.000 '' buitenlandse'' crimineel

of zie ik dat verkeerd zo ja leg het dan ff uit als je wilt ??
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Harro schreef:
bertjan schreef:zouw deze jongeman dan wel in aanmerking komen ?

hij kan duidelijk niet echt wenen aan de nederlandse maatschapij
Murat D? Hoewel voor het CSB een allochtoon is hij voor de wet een Nederlander.
pak je er een af probleem opgelost mooi terug sturen en straf daar laten uitzitten

daar staat geen ps2 of msn 7.5 op de cel
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Skylighter schreef:Moet je wel even alles neerzetten Harro.
De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking.
Heb je ook gekeken naar de mogelijke oorzaken hiervan die gegeven worden? Sociaal-economische redenen bijvoorbeeld?

2,2% van deze groep allochtonen: het vervelende in de meeste van dit soort discussies is dat men zijn oordeel over deze groep allochtonen enkel baseert op deze 2,2% en niet de overige 97,8%!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Skylighter schreef:De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking.
0,9 procent van de autochtone bevolking dat zijn veel meer mensen dan 2,2 procent van de allochtone bevolking. Relatief zijn het er twee keer zoveel maar absoluut zijn het er veel minder. En dat is het punt niet. Het gaat om het geschreeuw over de criminaliteit onder allochtonen terwijl 97,8 procent van die allochtone bevolking niet met justitie in aanraking komt. Net doen alsof de allochtonen zo crimineel zijn terwijl het om een lullige 2,2 procent gaat. Als ik deze thread lees - en heel veel andere discussies - vraag ik mij toch echt af waarom jullie nooit klagen over autochtone criminelen. Immers, hun absolute aantal is zoveel groter dat het onwaarschijnlijk is dat jullie enkel last hebben van "medelanders".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:pak je er een af probleem opgelost mooi terug sturen en straf daar laten uitzitten
Dus jij wil graag dat Nederland internationale verdragen opheft en zich niet houdt aan internationale afspraken over mensenrechten?
bertjan schreef:daar staat geen ps2 of msn 7.5 op de cel
Dus, je lijkt de Taliban wel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

dvaupell schreef
Tuurlijk, dat is waar, maar zolang grote groepen witte, autochtone, Nederlanders nog ongenuanceerd en generaliserend negatief praten over andere groepen kun je dit niet verwachten, lijkt me..

We krijgen hier een discussie over oorzaak en gevolg (Kip en ei).
Je krijgt inderdaad zo'n 'vicieuze cirkel' discussie. Want je kan het aan de andere kant ook weer zo zien, dat deze witte, autochtone Nederlanders niet zonder reden generaliserend en negatief over andere groepen zijn gaan praten!

Goed dat we elkaar begrijpen! :wink:
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

bertjan schreef:
zoals Mickey al zei, het is hun eigen schuld dat ze in de bak zitten
1 naam : Kees b
ja, maar dan noem je ook een dwaling. :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie