Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Glenn Janssens schreef:
sobel schreef:
maar ze horen volgens jou dan wel het land uit te worden gestuurd.punt.
Ja Sobel.
Buitenstampen.
dat heet eruitsturen, dat zouden ze dan dus ook met belgen moeten doen de wet overtreden gewoon eruitsturen, want ja als je niets aan allochtonen hebt dan dan kan je dus ook niets met criminele belgen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:En dus ben je een rascist. Wat is het eigenlijk makkelijk.

Grappig trouwens dat je wel tijd hebt voor welles-niettes maar dat je geen zin hebt om deze discussie te verdiepen aan de hand van feiten en data.
Feiten mijn beste.
Elke misdaad moet bestraft worden.
Belg...steek hem in de cel.
Buitenlander...buitenstampen.

DAT,zijn mijn feiten.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

sobel schreef:
Glenn Janssens schreef:
sobel schreef:
maar ze horen volgens jou dan wel het land uit te worden gestuurd.punt.
Ja Sobel.
Buitenstampen.
dat heet eruitsturen, dat zouden ze dan dus ook met belgen moeten doen de wet overtreden gewoon eruitsturen, want ja als je niets aan allochtonen hebt dan dan kan je dus ook niets met criminele belgen.
Nogmaals.
Criminele Buitenlanders,buitenstampen.
Criminele Belgen (Al zijn die van Marrokaanse origine) de gevangenis in.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

nee dat zijn jou meningen.
waarom maak je onderschijd tussen belg en allochtoon?
straffen horen even zwaar te zijn, dit is rasistisch.

-------
nu is het voor mij tijd om naar school te gaan tot vanmiddag.
-------

sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Feiten mijn beste.
Elke misdaad moet bestraft worden.
Belg...steek hem in de cel.
Buitenlander...buitenstampen.

DAT,zijn mijn feiten.
Dat je een kortzichtige populist bent weten we nu wel hoor. Je valt in herhaling. Belg in cel, buitenlander buitenstampen = rascisme (onderscheid maken naar afkomst, in dit geval in de wetgeving).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

sobel schreef:nee dat zijn jou meningen.
waarom maak je onderschijd tussen belg en allochtoon?
straffen horen even zwaar te zijn, dit is rasistisch.

sobel
Ik maak daar onderscheid in,omdat een Belg door zijn eigen land moet gestraft worden.
En die Buitenlander die onze gastvrijheid misbruikt (al is dat een Amerikaan) moet eruit.
Deel je mijn visie niet,dat is ok.
Maar ik denk er zo over....niks aan te doen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn Janssens schreef:Feiten mijn beste.
Elke misdaad moet bestraft worden.
Belg...steek hem in de cel.
Buitenlander...buitenstampen.

DAT,zijn mijn feiten.
Dat je een kortzichtige populist bent weten we nu wel hoor. Je valt in herhaling. Belg in cel, buitenlander buitenstampen = rascisme (onderscheid maken naar afkomst, in dit geval in de wetgeving).
Prima voor mij.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Ik maak daar onderscheid in,omdat een Belg door zijn eigen land moet gestraft worden. En die Buitenlander die onze gastvrijheid misbruikt (al is dat een Amerikaan) moet eruit.
Dus als een Belg in de VS een moord begaat dan moeten de Amerikanen hem "buitenstampen" en dan moet België hem berechten voor hetgeen hij in Amerika heeft gedaan? Wie zorgen dan voor de bewijslast, getuigen, etc.? :?

En als je buitenlanders in hun eigen land wil berechten, waarom dan droppen boven de poolcirkel? :?
Laatst gewijzigd door Harro op 06 okt 2005, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Glenn Janssens schreef:Nee ik deel hun mening niet.
Enkel het feit dat alle niet Belgen met criminele feiten mogen oprotten.
Waarbij dus een groot deel van de criminele 'buitenlanders' buiten schot blijft, omdat ze simpelweg geen buitenlandse, maar de Nederlandse of Belgische nationaliteit hebben. Dat is waar velen de fout mee ingaan en wat mijn grootste bezwaar ook is: je beoordeelt mensen vanuit een raciaal standpunt, want ik neem aan dat je niet enkel spreekt over asielzoekers maar ook Nederlanders en Belgen met autochtone achtergrond het land wil uitzetten? Mensen die dus in veel gevallen gewoon in Nederland of België geboren zijn?

Verder wil ik me niet blindstaren op specifiek dit argument. Dit is je mening en alhoewel ik deze racistisch vind, ben je daar volkomen vrij in. Waar ik me vooral aan stoor in deze discussie is dat voor de misdaden van een kleine groep mensen een voledige bevolkingsgroep negatief in het licht gebracht wordt. Er worden kreten gedaan die erop neerkomen dat het merendeel van de allochtonen crimineel is en dat is gewoon volstrekt onjuist. Zulk soort kreten verpesten de samenleving net zo goed als de relatief kleine groep criminele allochtonen dat doet.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn Janssens schreef:Ik maak daar onderscheid in,omdat een Belg door zijn eigen land moet gestraft worden. En die Buitenlander die onze gastvrijheid misbruikt (al is dat een Amerikaan) moet eruit.
Dus als een Belg in de VS een moord begaat dan moeten de Amerikanen hem "buitenstampen" en dan moet België hem berechten voor hetgeen hij in Amerika heeft gedaan? Wie zorgen dan voor de bewijslast, getuigen, etc.? :?

En als je buitenlanders in hun eigen land wil berechten, waarom dan droppen boven de poolcirkel? :?
Brend die Belg maar terug.
Wij zullen die wel onder handen nemen.
En nogmaals,BUITENLANDERS BUITENSTAMPEN en ja,liefst boven de poolcirkel....hoeven voor mij niet berecht worden in hun land.
Weg ermee.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat een gezwets Glenn. Onder handen nemen, wat een feest. Gestapo tijden herleven :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Glenn Janssens schreef:Brend die Belg maar terug.
Wij zullen die wel onder handen nemen.
En nogmaals,BUITENLANDERS BUITENSTAMPEN en ja,liefst boven de poolcirkel....hoeven voor mij niet berecht worden in hun land.
Weg ermee.
Sorry Glenn, maar ik had gehoopt dat we hierover serieus konden discussiëren. Deze bijdrage bewijst nogmaals dat dit geen zin heeft. Als je dit soort uitspraken doet op een forum over de Tweede Wereldoorlog word ik eerlijk gezegd een beetje moedeloos.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

KevinP schreef: want ik neem aan dat je niet enkel spreekt over asielzoekers maar ook Nederlanders en Belgen met autochtone achtergrond het land wil uitzetten? Mensen die dus in veel gevallen gewoon in Nederland of België geboren zijn?
Kevin.
Ik heb het reeds gezegd in één van mijn voorgaande berichten.
Maar blijkbaar heb je het gemist.
Mensen die in Belgie geboren zijn (ongeacht hun origine,Marrokaan,Turk,chinees,Engelsman,Amerikaan,Rus etc) zijn voor mij Belg en worden de gevangenis ingedraaid.
Mensen die hier NIET geboren zijn beschouw ik als gasten/buitenlanders...doen ze iets fout moeten ze van mijn part opzouten.
Dus die Amerikaan dat hier een misdaad pleegt,weg ermee.
Lijkt me vrij duidelijk toch?

Tussen haakjes,ik heb Marrokaanse vrienden en die zeggen zelf,dat als één van hun Landgenoten iets mispeuteren in België,dat zij dat ervaren als een schande.
En die zeggen zelf dat ze terug moeten gestuurdt worden om 'thuis' hun straf te krijgen,omdat ze daar zwaarder gestraft worden zoals het zou moeten.
Geloof het of niet,maar dit is de waarheid.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Waarom is er geen moderator aanwezig? De discussie is al ergens op pagina 2 volledig ontspoord. Het probleem wat je vaker ziet op dit forum is dat het onderwerp wordt vergeten en dat men gaat discussiëren over een detail. Het gaat niet over de autochtone criminelen, het gaat over waar de maatschappij heen gaat.
Wat je ook vaak ziet bij zulke ontspoorde discussies is dat je een welles-nietes spelletje krijgt. Gevolg hiervan is dat de discussie erg persoonlijk wordt. Volgens mij zijn er mensen (ik noem geen namen, maar ik denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel) die slechts mee 'discussiëren' puur en alleen om iemand uit de tent te lokken, zonder dat ze een gezonde inbreng hebben. Want laten we eerlijk zijn, kritiek hebben op alles en iedereen die het niet met je eens is, is erg simpel (een leraar zou toch beter moeten weten (oeps, ik heb toch bijna een naam genoemd)). Dit alles maakt dat mensen nog extremer worden (zowel links als rechts) dan ze waren.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:Wat je ook vaak ziet bij zulke ontspoorde discussies is dat je een welles-nietes spelletje krijgt. Gevolg hiervan is dat de discussie erg persoonlijk wordt. Volgens mij zijn er mensen (ik noem geen namen, maar ik denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel) die slechts mee 'discussiëren' puur en alleen om iemand uit de tent te lokken, zonder dat ze een gezonde inbreng hebben. Want laten we eerlijk zijn, kritiek hebben op alles en iedereen die het niet met je eens is, is erg simpel (een leraar zou toch beter moeten weten (oeps, ik heb toch bijna een naam genoemd)). Dit alles maakt dat mensen nog extremer worden (zowel links als rechts) dan ze waren.
Ik ben degene in deze discussie zonder gezonde inbreng?
Laatst gewijzigd door Harro op 06 okt 2005, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie