Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het ging er denk ik om, dat je in feite een buitenlander die op je tapijt plast de tweede keer dat ie dat doet naar buiten gooit, maar je buurman die dat twee keer doet ook.

Dus dat je voor crimineel gedrag zowel auto- en allochtonen straft.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hoe je mening te beinvloeden:
Mijn ervaringen en ervaringen van anderen met allochtonen en autochtonen.

1. Vriendin van mij werd op koopjesavond op donderdag beveiligd door politie agenten vanwege enkele dreigementen van de allochtone medemens.
2. Klasgenoot van mij heeft nu deels een kunstgebit omdat zijn tanden eruit zijn geslagen op vrijdagnacht, door een allochtoon.
3. Ikzelf enkele klappen gehad van allochtone jongeren opweg naar school.
4. Het vernielen van mijn fiets omdat ik wel een kaartje had om naar een feest te kunnen, door allochtonen.
5. Enkele dreigementen richting mijn kant van de allochtone medemens.
6. Weggooien van mijn spullen, eveneens door de allochtone medemens.

1. Een opmerking "dat ik niet zo moest kijken" door een autochtoon..

Sorry, maar ze maken het wel erg makkelijk om een mening te vormen. Ikzelf ben de weg kwijt.

Harro, misschien zijn ze bij jou in het onderwijs wat respectvoller, maar op vrijdagavond mag je ze niet aankijken.


Ik typ nog met 1 hand, dus typfouten graag negeren. Evenals evt. foutjes in interpunctie, de puntjes zijn een beetje lastig.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Proos schreef:Het ging er denk ik om, dat je in feite een buitenlander die op je tapijt plast de tweede keer dat ie dat doet naar buiten gooit, maar je buurman die dat twee keer doet ook.

Dus dat je voor crimineel gedrag zowel auto- en allochtonen straft.
Dan heb je mijn voorbeeld niet goed begrepen,of ik me niet duidelijk genoeg gemaakt.
Buurman is gast.
Mijn huisgenoot,kind,vrouw hond zijn inwoners.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Glenn Janssens schreef:Dan heb je mijn voorbeeld niet goed begrepen,of ik me niet duidelijk genoeg gemaakt.
Buurman is gast.
Mijn huisgenoot,kind,vrouw hond zijn inwoners.
Ik denk alleen dat die vergelijking in een groter verband niet meer opgaat. Tenslotte zijn niet alle medelanders op basis van hun paspoort te onderscheiden als familie of mensen van daarbuiten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Proos schreef:
Glenn Janssens schreef:Dan heb je mijn voorbeeld niet goed begrepen,of ik me niet duidelijk genoeg gemaakt.
Buurman is gast.
Mijn huisgenoot,kind,vrouw hond zijn inwoners.
Ik denk alleen dat die vergelijking in een groter verband niet meer opgaat. Tenslotte zijn niet alle medelanders op basis van hun paspoort te onderscheiden als familie of mensen van daarbuiten.
Voor mij gaat die vergelijking wel op.
Die onderscheiding is er wel en indien die er niet is,dan is dat te verhelpen.

Je bent hier geboren of niet.
Je bent genaturaliseert tot Belg of niet (let wel,geen twee paspoorten hé,ofwel ben je Belg ofwel niet en veranderen kan niet meer eens je belg bent,punt)...persoonlijke noot,die naturalisatie moet verstrengt worden....geen Belg worden omdat je toevallig goed kan voetballen of een ander flutreden.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Even naar het onderwerp:
Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij
Tsjonge - Dit blijkt een betere vraag dan ik had geanticipeerd. Ik heb sinds gisteravond (ik ben gaan slapen, werken etc) niet meer naar deze discussie gekeken en tot mijn verbijstering ontdekt dat ZELFS OP DIT FORUM de tolerantie over een weer vaak volledig ontbreekt.

Intolerantie is duidelijk niet aan allochtonen voorbehouden. Dit is een discussieforum waar mensen op basis van mening en argumenten horen te discussieren.......

Het valt me op dat feiten en meningen, argumenten en (onderbuik) gevoelens hier allemaal door elkaar lopen en dat we elkaar soms erg aggressief benaderen.

Als ik alleen al naar deze discussie kijk, vraag ik me af:
Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Man, dat eeuwige geneuzel over buurmannen en inbrekers...

Stel, Glenn, de vader van één van die marrokaanse vrienden van je, steelt een mars bij het benzinestation. Mag hij dan uitgegooid worden? Hij steelt immers én is niet in nederland geboren (dat hij kinderen heeft in nederland schijnt jou niet te interesseren)...
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Sbf.Koch schreef:Man, dat eeuwige geneuzel over buurmannen en inbrekers...

Stel, Glenn, de vader van één van die marrokaanse vrienden van je, steelt een mars bij het benzinestation. Mag hij dan uitgegooid worden? Hij steelt immers én is niet in nederland geboren (dat hij kinderen heeft in nederland schijnt jou niet te interesseren)...
Inderdaad.
Buitenstampen.

Edit;De volgende vader zal dan twee keer nadenken om ook de criminele toer op te gaan.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Goed, door aan te geven dat je zelfs iemand die een mars jat buiten wil zetten, weet ik genoeg over je. En niet het discussiëren waard, al helemaal aangezien je een LP bent die maar blijft hangen. Dag reputatie!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Sbf.Koch schreef:Goed, door aan te geven dat je zelfs iemand die een mars jat buiten wil zetten, weet ik genoeg over je. En niet het discussiëren waard, al helemaal aangezien je een LP bent die maar blijft hangen. Dag reputatie!
Al steel je een pindanoot.
En dat die lp blijft hangen,is omdat jullie steeds weer dezelfde vragen stellen.
U vraagd,wij draaien...

Stelen is gewoon broodroof.
Je moet er met je fikken afblijven.
Het is misschien maar een mars,maar waar eindigd dat?
En als iedereen maar een mars steelt,dan is ook het einde zoek.
Je misbruikt gewoon onze gastvrijheid.
Goed kans dat je die mars krijgt als je het vraagd.
Zal mij worst wezen of mijn reputatie bij jou weg is....
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 06 okt 2005, 18:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Maar dan ontkomt die gast dus zijn straf. Dan kan ik in België dus een appel stelen. Ik word naar Nederland gegooid en daar kan ik dan lekker genieten van die appel.

Als jij een fout begaat in een welk land dan ook dan is het niet meer dan logisch dat je naar de maatstave van dat land bestraft wordt. Sommige mensen moet je nu eenmaal meerdere keren terrecht wijzen voordat ze in de gaten hebben dat ze verkeerd bezig zijn. We zijn niet allemaal zo slim als Einstein was.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dvaupell schreef: Als ik alleen al naar deze discussie kijk, vraag ik me af:
Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij
Down the drain!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

waarom deporteren??? waarom niet gewoon de bak inn voor een paar jaar een moord?! hier 5 jaar en in de v.s. kan je zelfs de stoel er voor krijgen!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Weer mensen die zeuren over twee nationaliteiten. Nog één keer:

Marokkanen hebben geen keuze hierin. Als een Marokkaan hier woont en voor de Nederlandse (of Belgische) nationaliteit kiest, zelfs als hij hier geboren wordt, dan is hij door de Marokkaanse wet automatisch een Marokkaan. Ze kunnen dus helemaal niet "kiezen". Het is dus een onredelijk om mensen op basis van die dubbele nationalisteit terug te sturen. Als ik Glenn was zou ik dat eens aan zijn Marokkaanse vrienden vragen, die zullen dit bevestigen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Niet dat ik per sé ervoor zou zijn, Harro, maar zou de Nederlandse overheid in deze hierover geen afspraken kunnen maken met Marokko?
Of bijvoorbeeld een regel kunnen invoeren die het bestaan van een dubbele nationaliteit uitsluit ?

Zou dat überhaupt iets oplossen ?

In het algemeen, Ik heb het al eerder opgemerkt; Dit topic ging over "Waar gaat het naartoe met Nederland", Niet "Ohohoh Wat hebben we een last van die buitenlanders" - Ik vind het feit dat deze discussie toch is beland in een klaagzang over buitenlanders een kwalijke zaak.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie