Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Glenn Janssens schreef:
sobel schreef:
Glenn Janssens schreef: Die durven niet meer,door sommige boomknuffelaars hier!
wat bedoel je daarmee? mensen die het niet eens zijn met jou standpunt en daarbij wel een goed argument hebben?
Nee Sobel.
Hun standpunten zijn valiede evenals hun argumenten.
Daar heb ik niks op tegen.

Enkel dat,al wie er anders over denkt (zoals ik),de kans loopt van uitgemaakt te worden voor zielig racistje en van gestapopraktijken,Spaanse inquisitie en smet op reputatie bla bla.
Omdat ze niet dezelfde zienswijze hebben.
Das al Sobel.
maar dat wel onderbouwen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:Nee, dat heb ik nooit geschreven. Ik zeg enkel dat het probleem statistisch veel kleiner is dan de (onderbuik)gevoelens doen lijken. Vandaar mijn vraag: statistisch zouden tegenover elk verhaal over allochtonen (zoals Dodo en Cas verwoorden) twee verhalen over autochtonen moeten staan (want 1 op de 3 verdachten is allochtoon dus 2 op de 3 autochtoon). Waar zijn dan al die verhalen over autochtonen?
Cijfertjes kunnen alleen opgemaakt worden als de cijfertjes worden verteld.
Voor mij is één ding zeker: als ik een groep allochtone jongeren zie lopen, dan ga ik er met een boog omheen. Ik heb genoeg opmerkingen gehoord en vrijdagavond zat ik 'm ook heel even weer te knijpen. Partij scheldwoorden omdat we iemand geen lift gaven..

Het geeft allemaal een gevoel van onveiligheid, maar daar kan je geen aangifte voor doen. Zo zullen jouw statistieken nooit opgemaakt worden Harro. Ook de getallen geven een krom beeld van de situatie in Nederland.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Als je nooit over deportatie van buitenlanders was begonnen in de eerste plaats had dat heel wat geholpen, ook bij onze houding t.o.v. jou.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dodo schreef:Het geeft allemaal een gevoel van onveiligheid, maar daar kan je geen aangifte voor doen. Zo zullen jouw statistieken nooit opgemaakt worden Harro. Ook de getallen geven een krom beeld van de situatie in Nederland.
Lees jij weleens onderzoeksrapporten enzo over dit soort zaken of is het enkel je eigen subjectieve waarneming?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Mijn discussie

Bericht door Robin V »

Cas schreef:Ga denk toch maar eens denken aan verhuizen naar België ofzo
Zelfde problemen als in NL, vermijd gewoon de Benelux en Frankrijk...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Enkele jaren geleden publiceerde het weekblad Knack de misdaadcijfers uit Antwerpen (en ik denk dat dat ook wel kan gelden voor andere steden), op basis van afkomst van de misdadigers. In veel (/de meeste?) takken (ik geloof onder andere (auto-)inbraak en overvallen) was de top 5 bekleed door mensen van allochtone afkomst. Ik heb het artikel niet meer en ben dus geheel op mijn met de dag afbrokkelend geheugen aangewezen, maar ik geloof dat ook het totaal misdaadcijfer van allochtonen niet in verhouding stond met de totale aantallen van deze groepen in vergelijking met dat van de autochtonen.

De cijfers zijn er (tenminste, als ik bovenstaande correct heb gereproduceerd), de probleemwijken zijn bekend, maar men slaagt er niet altijd in de oorzaken aan te pakken. De geografische afkomst is duidelijk géén van die oorzaken, maar uitgerekend daar staart men zich blind op. Met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:
Dodo schreef:Het geeft allemaal een gevoel van onveiligheid, maar daar kan je geen aangifte voor doen. Zo zullen jouw statistieken nooit opgemaakt worden Harro. Ook de getallen geven een krom beeld van de situatie in Nederland.
Lees jij weleens onderzoeksrapporten enzo over dit soort zaken of is het enkel je eigen subjectieve waarneming?
Nee, ik heb deze niet gelezen.
Maar toen jij kwam met de criminaliteitsgetallen leek het mij volkomen logisch dat je geen aangifte kan doen vanwege het gevoel van onveiligheid dat sommigen kregen.

Daarnaast heb ik ook van jouw kant geen bronnen gezien, wellicht zou je enkele directe links kunnen geven dat kunnen we zeker weten dat we over het zelfde onderwerp (namelijk de criminaliteitscijfers, en de afkomst van de criminelen) praten...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je hebt van mijn kant geen bronnen gezien? :?

Al op pagina 2 van deze discussie:
Harro schreef:Verplichtte kost voor ieder die nog blijft volhouden dat het allemaal door de buitenlanders komt:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub
Op pagina 15:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:Je hebt van mijn kant geen bronnen gezien? :?

Al op pagina 2 van deze discussie:
Harro schreef:Verplichtte kost voor ieder die nog blijft volhouden dat het allemaal door de buitenlanders komt:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub
Op pagina 15:
Heel erg bedankt, ik was al bang dat ik erover heen had gelezen, en dat blijkt nu dus.
Geen commentaar op het eerste gedeelte van mijn vorige bericht? Mag ik dan aannemen dat we het met elkaar eens zijn..?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, maar aangezien je het CBS rapport nog niet gelezen had wacht ik nog even.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik was verbijsterd toen ik dit las...
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_130460.html

Beide (autochtone) cafémoordenaars kregen levenslang. Blijkbaar wordt er toch met 2 gewichten veroordeeld?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zijn beide zaken dan één-op-één zomaar te vergelijken? Hebben ze tegen de veroordeelde en de vrijgesproken verdachten evenveel bewijs? Alleen dit artikel zegt helemaal niets. Of er sprake is van twee maten is nog moeilijker vast te stellen want ik weet niet hoe Belgische juries in vergelijkbare gevallen oordelen.

Daar staat trouwens tegenover het nieuws van afgelopen weekeinde (NOS journaal) dat in Nederland voor hetzelfde delict allochtonen gemiddeld 53 (!!!) dagen langer vastzitten dan autochtone daders. Dit blijkt uit het vergelijken van enkele honderden zaken. Over twee maten gesproken.
Laatst gewijzigd door Harro op 10 okt 2005, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:Nee, maar aangezien je het CBS rapport nog niet gelezen had wacht ik nog even.
Ik kan helaas niet de tijd vinden om alle 190 pagina's van het CBS rapport aandachtig door te nemen, maar ik heb wel het figuur gevonden waar ik in eerste instantie aan dacht. Namelijk de jeugdige criminelen. (vandaar ook de voorbeelden bij het uitgaan, daar zie je veelal allochtone jongeren tussen de 15 en de 20 jaar lopen)

In die cijfers is duidelijk te zien dat de hoeveelheid criminele delicten aan de kant van de allochtone jongeren liggen. Zeer vervelend, want zij moeten, later, ook een deel uit gaan maken van de Nederlandse maatschappij. En zover ik begrepen heb van ex-criminelen is het moeilijk om uit de crimi-cyclus te komen. Zeker als je een tijdje hebt moeten zitten.

Maar zoals ik had verwacht doet dit rapport niets met het "gevoel van onveiligheid". Iets, wat naar mijn ervaringen, toch vaak word veroorzaakt door de jongere allochtone medemens.
Ik wil niet de indruk wekken dat we deze mensen moeten gaan deporteren, maar wil wél de nadruk leggen op de omwentelende sfeer die volgens mij veroorzaakt word door de jongere allochtone medemens.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En hoe zou jij dit willen oplossen Roeland? Ik bedoel, ik wil in deze thread toch eens richting een discussie over oplossingen in plaats van een vrijblijvende opsomming van enkele voorbeelden van problemen. Tweeledig: hoe voorkomen we de eerste stap in de criminaliteit maar ook hoe voorkomen we na een straf een terugkeer in een crimineel milieu? Ik denk dat we hiervoor geen zwaardere straffen nodig hebben maar een aanpak van de sociaal-economische problematiek naast aandacht voor psychologische problemen door de cultuurshock bij de daders, slachtofferhulp en aandacht voor het gevoel van onveiligheid bij de mensen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ach Timo..
Als er een oplossing was geweest voor het voorkomen van de eerste stap in de criminaliteit en het voorkomen van terugkeer in crimineel milieu dan was het allemaal vrede op aarde..

Waar wij (zoals jij ook al zegt) aan moeten werken is de sociale omgeving van deze groep. Oorspronkelijk komt deze groep uit een cultuur die méér gericht is op het laten merken van eigen kracht dan in andere (aka macho-cultuur). Ik geloof ook dat dit een oorzaak is van het "gevoel van onveiligheid". Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland dit soort capriolen (dreigementen, vernieling etc..) heel niet nodig zijn. Als ze dit niet begrijpen.. Tja, dan weet ik het ook even niet meer. Terugsturen? Naar speciale opvangcentra sturen?

P.S. Let wel: ik zeg dat de jongere allochtone groep meer voor problemen zorgt dan de jongere autochtone groep, niet dat ze er alleen voor zorgen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie