Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Cas »

Ik vraag me af waar het naar toe gaat met de Nederlandse maatschappij.

Vanmorgen kreeg ik klappen van een donkere medelander (laten we het netjes houden) omdat ik hem niet gevaarlijk liet inhalen, in een onoverzichtelijke bocht waar smorgens kinderen fietsen. Vervolgens wordt ik gesneden uit mijn auto getrokken en krijg slaag.....

Ik heb niet teruggeslagen, was een vent van 2 meter breed met armen als sylvester stallone. Ik ben er gelukkig alleen met een dikke lip van afgekomen.

Nee, ik heb geen aangifte gedaan, ik had zijn kenteken niet en de politie doet toch niets.

Ik word steeds meer geirriteerder over het gedrag van deze medelanders. Ik begin me zo langzamerhand gruwelijk er aan te ergeren dat ik niet meer veilig naar mijn werk kan of over straat kan lopen. Bakstenen worden van viaducten gegooid, mensen doodgetrapt, zinloos geweld.

Ik wil niet gaan generaliseren, maar het valt me wel op dat dit toch voor een groot deel medelanders zijn. Ik vind dat ze die mensen eens fatoenslijk moeten straffen, ze denken dat ze alles kunnen maken. Mensen die hier "te gast"zijn en zich niet weten te gedragen, het land uit met die hap.....

Ik heb het alleen over de criminelen en andere achterlijken. Niet meer de gevangenis in hiero waar ze op kosten van de belastingbetaler kunnen relaxen. eruit met die mensen.

Ik heb het niet over de medelanders die wel werken en die zich aanpassen, ik heb niets tegen medelanders of mensen met een andere huidskleur alleen tegen diegene die hier rottigheid komen trappen en zich niet aanpassen.

Ook voor nederlandse criminelen moeten de straffen worden aangepast. Geen tv meer , water en brood (nou ja net niet) geen privileges, verplicht lessen volgen voor werk......

Ben boos dus pin me niet te zeer vast op m'n uitspraken !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sjonge, Cas.

Dat is echt een beroerde ervaring. Heel erg (excusez le mot) klote voor je.

Zoiets doet wel wat met je.

Het is daadwerkelijk zo dat de maatschappij verloedert. De oorzaak hiervan weet ik niet, maar meestal heeft zoiets met onvrede te maken. En onvrede is er genoeg onder alle inwoners van dit land.

Sterkte kerel.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dat is inderdaad een hele beroerde ervaring! Ik spreek ook nog wel eens mensen aan op straat op hun asociale gedrag. Daarbij moet ik zeggen dat ik eerst naar het persoon kijk, is het 'veilig' om wat te zeggen of kan ik beter mijn bek houden. Ik ben gelukkig nog nooit inelkaar geslagen in zo'n situatie (knock on wood).
Ik ben het met jullie eens: het gaat achteruit met de maatschappij, en de onrust groeit. Moslim terrorisme, euro, een erg twijfelachtige regering en ga zo maar door.
Deze achteruitgang is duidelijk merkbaar, ook voor de grootste positivist. Van kleine dingen op straat, ik wordt bv regelmatig raar aangekeken op straat door 'marokkanen' (en ik zie er toch echt uit als een gewone nederlander) tot grotere dingen op regeringsniveau.
Om nog maar een voorbeeld te noemen: een 'marokkaan' op mijn werk praat al 11 maand niet met mij (sinds de morrd op Theo van Gogh) alleen omdat hij die moord goedkeurde en ik niet. Sindsdien word ik keihard genegeerd, zelf na een aantal lijmpogingen van mijn kant.
Ik kan wel gal blijven spugen, maar ik hou het hierbij. Conclusie: achteruitgang, inderdaad.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

dat mogen jully niet zeggen dat is discriminatie!!!

maar neem nu het nieuwe voorstel van verdonk :

je bent gevluht uit je land waar je op en of andere dodenlijst staat je hebt mooi asiel gekregen in nederland mooi alles word geregeld neem je wat mee uit een winkel zonder te betalen want dat ben je vergeten of je slaat iemand in elkaar moet je het land weer uit

dat is toh te belachelijk voor woorden!!

waar moet het heen met dit land ???
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

interpuncties zijn mooie dingen. :|
Iedereen die hier komt moet dankbaarheid tonen tegenover nederland en het nederlandse volk. zinloos geweld is niet erg dankbaar, vooral niet als de ander gelijk heeft!
in mijn ogen is dat geen discriminatie, maar logisch nadenken!

Vincent,
die zich ook al ergert aan de vele café's en canal+ tv's in de gevangenissen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Harro »

Cas schreef:Nee, ik heb geen aangifte gedaan
dat is dom
Cas schreef:ik had zijn kenteken niet
dat is ook dom
Cas schreef:en de politie doet toch niets
dat is een dom vooroordeel en als je geen aangifte doet moet je daar niet over zeiken.
Cas schreef:Ik word steeds meer geirriteerder over het gedrag van deze medelanders.
En ik begin mij steeds meer te ergeren aan autochtone Nederlanders die hun eigen taal niet behoorlijk beheersen.
Cas schreef:Ik begin me zo langzamerhand gruwelijk er aan te ergeren dat ik niet meer veilig naar mijn werk kan of over straat kan lopen.
Dat kun je wel, maar uitzonderingen zullen er altijd zijn.
Cas schreef:Bakstenen worden van viaducten gegooid, mensen doodgetrapt, zinloos geweld.
En wat is het verband tussen deze misdrijven en "medelanders"?
Cas schreef:Ik wil niet gaan generaliseren, maar het valt me wel op dat dit toch voor een groot deel medelanders zijn.
Gelul. Hoe valt je dat op dan? Er klopt namelijk geen bal van. De cijfers tonen je ongelijk.
Cas schreef:Ik vind dat ze die mensen eens fatoenslijk moeten straffen, ze denken dat ze alles kunnen maken.
Wie zijn "ze"? En waarom zou je "ze" anders straffen dan anderen?
Cas schreef:Mensen die hier "te gast"zijn en zich niet weten te gedragen, het land uit met die hap.....
Ben je een nazi? Deporteren hebben we hier nietmeer gedaan sinds 1945.
Cas schreef:Ik heb het alleen over de criminelen en andere achterlijken. Niet meer de gevangenis in hiero waar ze op kosten van de belastingbetaler kunnen relaxen. eruit met die mensen.
Criminelen deporteren? En dan onderscheid maken tussen Nederlanders en medelanders? Discriminatie dus.
Cas schreef:Ik heb het niet over de medelanders die wel werken en die zich aanpassen, ik heb niets tegen medelanders of mensen met een andere huidskleur alleen tegen diegene die hier rottigheid komen trappen en zich niet aanpassen.
Ook wat criminelen en onze gevangenissen betreft: eigen volk eerst :roll:
Cas schreef:Ook voor nederlandse criminelen moeten de straffen worden aangepast. Geen tv meer , water en brood (nou ja net niet) geen privileges, verplicht lessen volgen voor werk......
Want?
Cas schreef:Ben boos dus pin me niet te zeer vast op m'n uitspraken !
Toch wel,of ben je verminderd toerekeningsvatbaar?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

vincent schreef:die zich ook al ergert aan de vele café's en canal+ tv's in de gevangenissen.
Hoeveel cafe's en canal+ tv's zijn daar dan? En waarom zouden die er niet mogen zijn? Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe erg de straf sowieso al is om opgesloten te zitten. Waarom zouden we dan ook nogeens teruggaan naar de middeleeuwen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

maar Harro dat zijn ze toch ook zelf schuld dat ze in de bak zitten???!!!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Cas schreef:Mensen die hier "te gast"zijn en zich niet weten te gedragen, het land uit met die hap.....
Ben je een nazi? Deporteren hebben we hier nietmeer gedaan sinds 1945.
SPIJTIG!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

nee maar daar hebben die mensen helemaal niks armoede oorlog weet ik veel wat voorn elende

mogen ze hier wonen misbruiken ze de "gastvrijheid"

hoeveel procent van de vandalen is van buitenlandse afkomst of heeft een dubbel paspoort ??
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe erg de straf sowieso al is om opgesloten te zitten. Waarom zouden we dan ook nogeens teruggaan naar de middeleeuwen?
zoals Mickey al zei, het is hun eigen schuld dat ze in de bak zitten. Criminelen moeten hard gestraft worden zodat ze in de toekomst weten dat ze de wet niet meer overtreden anders...
Het afschaffen van café's en canal+ noem ik niet gelijk teruggaan naar de middeleeuwen. ze kunnen nog altijd andere zenders bekijken, een boek lezen, een hobby beginnen, genoeg andere bezigheden met minder luxe.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

zoals Mickey al zei, het is hun eigen schuld dat ze in de bak zitten
1 naam : Kees b
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:
Cas schreef:Ik wil niet gaan generaliseren, maar het valt me wel op dat dit toch voor een groot deel medelanders zijn.
Gelul. Hoe valt je dat op dan? Er klopt namelijk geen bal van. De cijfers tonen je ongelijk.
Bron?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

die cijfers mogen niet bekend worden gemaakt omdat anders de poppen flink aan het dansen zijn.

maar iedereen die bij de politie zit of justitie weet het wel
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met medelanders? Medelanders van de nederlanders, of medelanders van die gast die je (Cas) in elkaar sloeg?

@ Harro, alles als onzin bestempelen is natuurlijk heel erg makkelijk, we willen iets meer diepgang.
Plaats reactie