Tim Y's Nieuwe Aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Tim Y's Nieuwe Aanwinsten

Bericht door Tim Y. »

Hier mijn laatste nieuwe aanwinsten, sommige zijn niet echt nieuw meer, maar daarvan had ik nog geen foto's geplaatst.

US Socks:
Afbeelding

US Underwear:
Afbeelding

US Canteen:
Afbeelding

US Corporal Patches:
Afbeelding

US Wool Shirt:
Afbeelding

US Type II Service Shoes:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tim Y. op 09 jan 2006, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Leuke aanwinsten Tim! Heb je al een projectje in gedachten?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ja, mijn Amerikaanse infanterie soldaat, van de 30ste infanterie divisie. Hij is nog niet helemaal af de leggings, broek, ondershirt, jeep cap, bandoleer, M3 trench knife en de m1 Garand onbreken nog. (Hehe, nou ik het eens achter elkaa begin op te noemen moet ik toch nog aardig wat. :lol: )
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mooie aanwinsten! vooral die schoenen, waar heb je die gevonden?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

e-Bay :wink: .
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Mijn nieuwe aanwinsten (Van Ciney uiteraard :wink: ):

-US Wool Trousers (Met een zakdoek in de zak, een rood met witte zakdoek, geen leger zakdoek, geen idee of deze WOII is, maar ziet er wel aardig oud en gescheurd uit)
-US undershirt
-2x US Bandoleer
-US leggings
-Foto van een B-17 crew, met nog wat papieren over kopieen van de Pilot's Information File o.i.d, moet ik nog een goed bekijken wat er allemaal op die papieren stond.

De foto's zal ik binnenkort wel in dit topic plaatsen.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Hier de foto's van de nieuwe aanwinsten:

Afbeelding
Us trousers, alleen het bovenste knoopje ontbreekt, dus als iemand nog zo'n knoopje heeft, hoor ik het graag.

Afbeelding
Deze zakdoek zat in de zak van de broek. Hij lijkt best wel oud, want er zitten nogal wat gaten in. Het zou dus eens goed kunnen zijn dat een soldaat deze in zijn zak had in WOII. Ik zou ook geen andere reden kunnen bedenken waarom iemand een oude zakdoek in de broekzak zou doen. Ik heb eens gezocht naar het merk maar daar vond ik niks over. Als iemand deze zakdoek herkent, of het merk "Fast Color", dan hoor ik dit graag.

Afbeelding
Us undershirt.

Afbeelding
2 bandoleers, ik heb ze gevuld met houten blokjes, even groot als een M1 Garand clip. Dit lijkt me wat handiger en goedkoper dan ze allemaal vullen met echte clips. :wink:

Afbeelding
Us leggings

Afbeelding
Dit een foto van een B-17 crew die ik op Ciney vond. Ook staat er een pijl op die naar de 2e man van rechts wijst waar bij staat "Joe`s younger brother". Ik heb eens wat informatie gezocht over Lt. Dauenhauer, en ik vond toch aardig wat. Blijkbaar vloog hij in de B-17G "Miss Irish" in de 486th BG. "Joe's younger brother" is blijkbaar Domonic Luezzi, en was Co-piloot.


Afbeelding
Bij de foto zaten ook deze papieren, ik weet alleen niet precies waarvoor ze dienen. Misschien weet iemand hier het wel?

Sorry, voor de slordige foto's er was wat mis met Photoshop, dus ik kon ze niet bijsnijden. :oops:
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ipv de bajonet dan een M3 voor een garandshutter?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooie aanwinsten! De shoes zien er ook erg goed uit! :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Marc 82 Recon Geplaatst: 01-11-2005 20:55 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ipv de bajonet dan een M3 voor een garandshutter?
Hoe bedoel je? Ik heb de bajonet al, en was ook van plan een M3 trench knife te kopen, maar toch laat ik deze weg bij dit uniform. Misschien als ik ooit nog eens een infanterie uniform bij elkaar ga verzamelen, koop ik deze ook erbij.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nee sorry dacht dat je de M3 in de plaats van de bajo ging doen *schaam schaam*
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Erg mooie aanwinsten Lt._Tim, vooral natuurlijk de foto van de B-17 crew met papierwerk. Als je deze ooit mocht verkopen, weet me dan te vinden. :D ;) Ben ook benieuwd naar het totaalplaatje van het uniform daar je nu zo een beetje alles wel bij elkaar zult hebben. Wanneer kunnen we de foto's verwachten??? ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

SiNiStEr Geplaatst: 02-11-2005 17:46 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Erg mooie aanwinsten Lt._Tim, vooral natuurlijk de foto van de B-17 crew met papierwerk. Als je deze ooit mocht verkopen, weet me dan te vinden. Ben ook benieuwd naar het totaalplaatje van het uniform daar je nu zo een beetje alles wel bij elkaar zult hebben. Wanneer kunnen we de foto's verwachten???
Als het goed is zal ik foto's maken als ik een pop ervoor heb. Als ik een voor een redelijk prijs vind heb ik deze na kerstmis. Dan moet ik natuurlijk alleen de M1 Garand nog, en een aantal kleine dingen. Maar als ik het uniform op een pop heb zitten zal ik de foto's hier zeker plaatsen. :)
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooi! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

En weer een aantal nieuwe aanwinsten, van een man gekregen die het op zolder had gevonden. Hij ging verhuizen dus had hij de zolder eens opgeruimd, en een aantal interessante dingen, had hij voor mij bewaard. :)


Afbeelding
Ten eerste dit bord, ter herrinering van de mobilisatie in 1939. Het is gemaakt door Sfinx in Maastricht.

Afbeelding
Ten tweede een tegeltje, ter herrinering aan de evacuatie van Kerkrade (24 September-14 Okotober 1944)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot mijn verbazing zat er ook nog een zeer mooie Duitse dolk bij. Ik vond de dolk al erg mooi, maar nadat ik er wat informatie over had gezocht werd het alleen maar interessanter. Het bleek een SA dolk te zijn, met de inscriptie "Alles fur Deutschland", ook staat op het handvat een adelaar en het SA-logo. Op de achterkant staat de maker, Ed Wusthof in Solingen. Ook staat er "Nrh" op wat blijkbaar "Niederrhein" betekent, en het mes dus afkomstig is van de SA-gruppe "Niederrein". Het is zo te zien ook tussen 1933 en 1935 gemaakt, want anders zou er een RZM code opstaan.

Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar mij lijkt het toch een zeer mooie en interessante dolk. Als iemand meer van deze dolk afweet, hoor ik het graag. Misschien weet iemand ook de waarde van zo'n dolk, niet dat ik van plan ben hem te gaan verkopen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :P
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie