Splitsing België?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Het lijkt flexibel omdat het onmogelijk is alle aspecten en alle argumenten uit te leggen in een kort stukje op het forum. Het moet leesbaar blijven. Ik kan je garanderen dat je over alle aspecten in Vlaams-Waalse disputen ettelijke boeken kan schrijven om je opinie uit te leggen en te staven. En als je dan flexibel argumenteerd is dat een voordeel. Doe je dat niet dan word je pas gepakt op je woorden. En in dit geval moet je het ook bekijken met de bekendmakingen in het nieuws, de zaak evolueerd nu éénmaal (ik heb bv. nooit verkondigd dat het in Vlaanderen niet zou kunnen, dus ik word er ook niet op gepakt)
En ik wil niet verkondigen dat alle Waalse mensen slecht zijn, absoluut niet. Maar over de taalgrens worden machtposities veel meer misbruikt dan hier. En daar wil ik tegen ingaan, het is tenslotte met ons belastingsgeld dat ze morsen. Je zou naïef zijn niet te reageren en ze gewoon te laten doen. En ik denk dat het grotendeel van de Vlamingen het met mij eens is hierover.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar beperk je eens tot je opmerkingen over het voetbal dan. Waarom schuif je die mening steeds een stukje op?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

als je ziet dat 80% van de verkeersboetes uit vlaanderen naar wallonie versluisen
ze niet willen meedoen in het zorg en welzijn beleid
de minister van landsverdedeging bijna alle kazernes in vlaanderen sluit en eenheden die in vlaanderen zitten naar wallonie moeten
door het gebrek aan werk daar
om nog te zwijgen over de miljarden die ze krijgen aan subsidies door ons vlaanderen en er nog niet mee kunnen omgaan.
alle politieke schandalen die nu aan het licht komen
enz...
dan is mijn keuze rap gemaakt.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro, als niet-vlaming,kan je moeilijk beseffen hoe het zit tussen vlamingen en walen, hoe we ons zo weinig verbonden voelen met Wallonie, hoe we al vele decenia, ja zelfs eeuwen door de franstaligen onderdrukt en misbruikt worden, (tot het straffeloos dynamiteren van de Ijzertoren toe) hoe het koningshuis en waalse politiek met de "melkkoe" vlaanderen omgaan,..........En gaat er iets fout, nu bvb in het voetbalwereldje, dan proberen vele walen (zoals Kadeeke aanhaalt) de druk te verleggen door aan te halen dat de vlamingen weer uit zijn op een rel.
Ik ben zelf (zelfs als vlaming) , hevig Anderlecht supporter, maar eenmaal over de taalgrens zien we maar al te goed welk een maffiawereldje het is in het Waalse voetbal, net zoals in de politiek, waar zelfs vlaamse partijen die als rechts zouden moeten doorgaan, hiel-likkend de walen volgen met als enig doel, zolang mogelijk hun ministerposten te handhaven.
En als we ons roeren, of een vuil potje open trekken, o wee, wij nietige vlamingen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

aanvullend op IRON GONZO, nog een echt "typisch-waals-politiek-militair" voorbeeld.
De minister van landsverdediging (een waal) besluit tot aankoop van een meer mobiele strijdwagen ter vervanging van de Leopardtank, wel eentje die is uitgerust met een 90 mm kanon, en weet je waar die 90 mm patronen enkel gemaakt worden? Juist, in Wallonie. Lekker geen concurrentie op de markt, en financieer die tanks maar met veel vlaams geld, een waals bedrijf is er goed mee en heeft het monopoly tot aanmaak van die patronen.
Ondanks vlaams protest is de koop natuurlijk door gegaan.........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:Maar beperk je eens tot je opmerkingen over het voetbal dan. Waarom schuif je die mening steeds een stukje op?
Ik schuif niets op, ik zei eerst de Waalse clubs zijn corrupt, daar blijf ik bij. Nu er er enkele Vlaamse individuen gepakt worden, blijf ik daarbij. Er is er GROOT verschil tussen een club opzich en een individu. Denk je dat de Vlaamse clubs die individu's zouden steunen, vergeet het maar, ze worden nu allemaal ontslagen bij die clubs. Bij de Waalse clubs worden ze in bescherming enomen, zegt toch genoeg, niet? Dus ga jij me nu eens vertellen dat ik mijn opinies opschuif? Nee eh, en wat is je volgende zet nu? Wil je weer gelijk krijgen Harro? Mij goed, blijven proberen.

@iron gonzo, bollebekboerke: zou het niet beter kunnen zeggen. En dan de verkoop van de Minimi's (minimitraileurs) aan Nepal. Een gebied waar er normaal vanuit een ethisch standpunt geen verkocht aan mochten worden. Waar worden die gemaakt? Juist FN in Wallonië. Belangenvermenging troef daar, en dan de dingen die we allemaal nog niet teweten komen.
Davon geht die Welt nicht unter
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Waar worden die gemaakt? Juist FN in Wallonië. Belangenvermenging troef daar, en dan de dingen die we allemaal nog niet teweten komen.
Moeten wapenleveringen aan het buitenland niet eerst door het kabinet goed worden gekeurd, zoals in Nederland? En als het zo is, is Vlaanderen dan niet even schuldig dat ze het goedkeuren?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kadeeke schreef:Ik schuif niets op, ik zei eerst de Waalse clubs zijn corrupt, daar blijf ik bij. Nu er er enkele Vlaamse individuen gepakt worden, blijf ik daarbij. Er is er GROOT verschil tussen een club opzich en een individu. Denk je dat de Vlaamse clubs die individu's zouden steunen, vergeet het maar, ze worden nu allemaal ontslagen bij die clubs. Bij de Waalse clubs worden ze in bescherming enomen, zegt toch genoeg, niet?
Precies, eerst was het "kijk die Walen", nu "ja, maar die Vlamingen zijn individuen (met weinig Vlaams klinkende namen..hint, hint)". Daarom vroeg ik of je je verhaal al klaar hebt voor als vervolgens blijkt dat het om meer dan enkel individuen gaat in Vlaanderen. Dat bijvoorbeeld Vlaamse clubs betrokken blijven. Kan zomaar gebeuren want dit schandaal lijkt nog lang niet helemaal blootgelegd. Of durft jij je hand in het vuur te steken voor de Vlaamse clubs en spelers? Dat wil ik wel vast zwart op wit dan :mrgreen:

Ik wil absoluut geen "gelijk" hebben maar ik vraag mij vooral af waarom jij zo zeker bent van jezelf :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kadeeke schreef:@iron gonzo, bollebekboerke: zou het niet beter kunnen zeggen. En dan de verkoop van de Minimi's (minimitraileurs) aan Nepal. Een gebied waar er normaal vanuit een ethisch standpunt geen verkocht aan mochten worden. Waar worden die gemaakt? Juist FN in Wallonië. Belangenvermenging troef daar, en dan de dingen die we allemaal nog niet teweten komen.
Ik moet opeens aan Lernhout & Hauspie denken. Maar ook daar zul je een verklaring voor hebben, niet? :mrgreen:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

de vlaamse politiek is als een marionet, de touwtjes ziten in handen van walen, vlaamse politici krijgen mooie postjes, de walen houden zo het land samen (dus wallonie kan verder profiteren.)
Ik moet ook steeds denken hoe Louis Michel op buitenlandse rondreis was, handjes schuddend met dictators, leiders van landen waar de mensenrechten niet meer dan een voetmat zijn.
Enkele weken later terug een lading wapens ernaar toe.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Lernout en Hauspie ?

Kijk maar wie nu die Vlaamse technologie ten gelde brengt.

Leo
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Spijtig genoeg kan ik het niet plaatsen, maar een foto van het door FLAHAUT ontworpen Gala-uniform voor het Belgische leger zou je eens moeten bekijken. Inderdaad afschrikwekkend.

Heeft geen van mijn taalgenoten niet de mogelijkheid om het te printen ?

Onze Noorderburen gaan gegarandeerd plat.

Leo
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

vincent schreef:
Waar worden die gemaakt? Juist FN in Wallonië. Belangenvermenging troef daar, en dan de dingen die we allemaal nog niet teweten komen.
Moeten wapenleveringen aan het buitenland niet eerst door het kabinet goed worden gekeurd, zoals in Nederland? En als het zo is, is Vlaanderen dan niet even schuldig dat ze het goedkeuren?
Spijtig, maar zo werkt het instituut België niet, voor wat hoort wat. Als wij op bv. het vlak van sociale zekerheid (al is het gewoon meer autonomie op dat vlak) iets willen bekomen, dan moeten we Wallonië weer iets anders toestaan. Daar zitten we grondwettelijk aan vast, de Walen weten dat maar al te goed, en doen maar lekker verder met dwars te zitten. En het is net voor zo'n toestanden dat we onafhankelijk willen worden.
Laatst gewijzigd door Kadeeke op 18 feb 2006, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:
Kadeeke schreef:@iron gonzo, bollebekboerke: zou het niet beter kunnen zeggen. En dan de verkoop van de Minimi's (minimitraileurs) aan Nepal. Een gebied waar er normaal vanuit een ethisch standpunt geen verkocht aan mochten worden. Waar worden die gemaakt? Juist FN in Wallonië. Belangenvermenging troef daar, en dan de dingen die we allemaal nog niet teweten komen.
Ik moet opeens aan Lernhout & Hauspie denken. Maar ook daar zul je een verklaring voor hebben, niet? :mrgreen:
Ja die hebben we, maar zoek het zelf even op. Zal je goed doen :D Het komt door bedrijfsspionnage van de Amerikaan, dat hoor je wel liever zeker Harro, het was de stoute Amerikaan.
En heb hier nooit beweert dat er in Vlaanderen geen wanpraktijken zijn. Alleen de kwantiteit en regelmaat ligt in het zuiden van ons land véél hoger. Jij haalt weer alles uit z'n contekst Harro, en je leest en intrepreteerd wat je wil lezen en interpreteren. So bring it on, what's next?
Ik ben liberaal van strekking, dus verwacht je maar aan 'flexibele' antwoorden. Heb al een vermoeden van welke strekking jij bent. Kan me inbeelden dat je denkt: "oooh die is voor de splitsing van België, zal wel een Vlaams Belanger zijn, zullen hem een irriteren", juist irriteren, of hoe noem jij het wat je doet? Een oprecht debat? Dan wil ik je vrouw niet wezen. Er zijn in Vlaanderen ook democratische partijen of leden van democratische partijen die een splitsing wel zien zitten.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ga je het nu op de man spelen Kadeeke? Ben je door je argumenten heen? Treurig hoor Kadeeke.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie