Splitsing België?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:Ga je het nu op de man spelen Kadeeke? Ben je door je argumenten heen? Treurig hoor Kadeeke.
ahum ahum, wie speelt het hier persoonlijk? Wie is er hier treurig en rancuneus? ben zeker nog lang niet door men argumenten heen. Ben jij door je je provocerende vragenstijl heen? ik mag hier nog zoveel argumenteren als ik wil, jij pluist alle komma's na om te zien of er niets staat waar je weer één van je provocerende naast-de-kwestie-vraagjes kunt stellen, want inhoudelijk lees je mijn argumentatie nog niet eens heb ik de indruk. En dat beschouw ik dan weer als 'het persoonlijk spelen'. Je oogst wat je zaait. Heb jij toch lekker graag heb ik de indruk.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nergens gok ik naar jouw politieke achtergrond, nergens stel ik twijfels bij jouw politieke kleur, toch is dit plotseling voor jou iets om naar te raden - om zelfs al te denken dat je dit al kunt raden - en vul je meteen maar even in hoe ik wel zal denken over jouw politieke keuze. Waar doe ik dat dan? En waar ben ik rancuneus dan, licht er een een post uit waar die veronderstelling uit blijkt? Terwijl je geen antwoord geeft op mij herhaalde vraag of je al weet wat je gaat zeggen als blijkt dat het voetbalschandaal zich ook in Vlaanderen zal uitbreiden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Die dingen heb ik al gezegd, maar ik blijf hier ook eindeloos herhalen dat je naast mijn berichten leest!
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

kan je persoonlijke opmerkingen via PM naar elkaar brengen, dan vervuil je de topic niet :wink:

ik ben eens beniewd naar de volgende verkiezing :zapped:
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

IRON GONZO schreef:kan je persoonlijke opmerkingen via PM naar elkaar brengen, dan vervuil je de topic niet :wink:
Vind ik ook, maar ja er zijn nu eenmaal bepaalde personen die kicken op het creëren van conflictsituaties in het openbaar.

Eerst zijn het gemeenteraadsverkiezingen dacht ik eh?
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kadeeke schreef:Vind ik ook, maar ja er zijn nu eenmaal bepaalde personen die kicken op het creëren van conflictsituaties in het openbaar.
En dat is toch gewoon weer een persoonlijke opmerking van je :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:
Kadeeke schreef:Vind ik ook, maar ja er zijn nu eenmaal bepaalde personen die kicken op het creëren van conflictsituaties in het openbaar.
En dat is toch gewoon weer een persoonlijke opmerking van je :mrgreen:
Whatever... En toch komt dat verkneukelend lachje van jou er weer bij. Blijf eens ontopic, het gaat om de splitsing van België. Voortaan houden we het daar op. En ik weet het nu kom je weer aandraven: "Geef je het op? Heb je geen argumenten meer?..." Well, so be it, I dont give a ****.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik dacht dat je het over het Waalse voetbal had.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Inderdaad, één van de zovele redenen om te splitsen dus.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar daar mag ik dan niet over doorvragen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Doorvragen wel, maar je zegt dingen zoals: "je verschuift je gedachtengang", dat doe ik niet. Dat maak jij ervan. Ik ben zelfs héél blij met het feit dat er Vlaamse individuen gepakt zijn in de zaak. Hiermee komt het onderzoek in een stroomversnelling. Hetgeen de club Lierse ook zelf wilde. Als nu nog de Waalse clubs met in de eerste plaats La Louvière buiten schot blijven dan is dat weer maar eens het bewijs dat ze hun mannetjes in de hogere rangen van de Waalse lobby gebruiken. Want zoals ik al eerder zei, en waarvan ik je ervan verdacht ernaast te lezen. Er zijn Vlaamse individuen betrokken, maar geen club in z'n geheel zoals La Louvière. Toch wel een verschil, nee? Het is in België ook alom bekend dat Waalse clubs naar het einde van een seizoen elkaar helpen om in eerste klasse(hetgeen bij de Nederlanderlanders de eredevisie genoemd wordt) te houden. In de bewuste Panomrama-aflevering haalt men de reddingspoging door omkoopingen van Mons (Bergen in het Nederlands) aan die mislukte omdat er in de pers al artikkels verschenen van omkooppraktijken, zodoende ging de redding niet door. Indien er niets was verschenen zou deze redding een feit kunnen geweest zijn, tenkoste van een Vlaamse club. Mogen wij dan geen moord en brand schreeuwen misschien? Of moeten we naïef blijven toekijken? Het is verder ook alom bekend dat Waalse clubs knoeien met hun boekhouding op allerlei vlakken. En ook hier zijn er Vlaamse clubs die wel de regels volgen, en net daarom geen licensie bekomen om in de eerste en tweede klasse te spelen. Zij worden dus verbannen naar de derde klasse, ook al hebben ze meer supporters dan welke Waalse club dan ook. Die Waalse clubs mogen lekker blijven verderklooïen, door hun hooggeplaatse pieten die het wel in orde brengen. Weeral, moeten wij blijven dit alles naïef blijven slikken?
En mijn algemene standpunt over de splitsing wil ik even in een vergelijking gieten, aan jou natuurlijk weer de keuze om te beslissen of deze opgaat. En ben er ook van overtuigd dat je het me zal laten weten. Stel: je geeft geld aan een goed doel, bv. ontwikkelingshulp in Afrika. De beheerder van dit goede doel gebruikt dit geld om wapens te kopen of/en voor persoonlijke verrijking(+macht). De mensen waarvoor dit geld bedoeld was worden zeker niet geholpen, integendeel ze lopen kans om met dit geld gedood te worden(door de macht en de wapens die ermee gekocht werden). Zou jij geld blijven storten aan deze organisatie als je dit alles wist? Met Vlaanderen en Wallonië is het niet anders, maar wel op een ander niveau. Wij Vlamingen betalen belastinggeld dat via het instituut België overvloeit naar Wallonië. De beheerders van dit geld doen aan persoonlijke verrrijking en belangenvermenging, de mensen of sectoren of instanties die het leven van de gewone Waal kunnen veranderen zien dit geld niet eens. Dus de situatie blijft hetzelfde, alleen de dikke pieten worden er beter van. Dit klaag ik aan. Dus nogmaals, ik heb niets tegen de gewone Waal, maar wel die dikke pieten, charlatans zijn het. Zou jij dan dan met volle overgave die belastingen blijven betalen? Ik heb hier nooit verkondigd dat er in Vlaanderen geen wanpraktijken zijn. Als die er zijn, en ze komen aan het licht, wees er dan maar zeker van dat deze door de publieke opinie veroordeelt worden. En dat het gerecht onder druk van deze publieke opinie z'n werk begint te doen. Dit alles zie ik niet in Wallonië, mede door de propaganda van de PS.
Zo argumenten genoeg deze keer? Hoop dat je er nu weer niet naast leest. En denk dat de meeste Vlamingen zich hier wel in kunnen vinden.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kadeeke schreef:Want zoals ik al eerder zei, en waarvan ik je ervan verdacht ernaast te lezen. Er zijn Vlaamse individuen betrokken, maar geen club in z'n geheel zoals La Louvière. Toch wel een verschil, nee?
Daar las ik niet naast maar ik ben mij ervan bewust dat we lang niet alle feiten kennen in deze zaak en het blijkt dat er met enige regelmaat nieuwe informatie bekend wordt. Daarom vroeg ik jou: wat als straks blijkt dat wel één of meerdere Vlaamse clubs betrokken zijn (dus geen individuen).
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Dan zullen deze ZOALS IK AL EERDER ZEI door de publieke opinie veroordeeld worden, daar waar dat in Wallonië niet het geval zal (en is) zijn. En het is net die mentaliteit die ik wil aanklagen. En verder vraag ik mij af in hoeverre jij deze zaak volgt, want uit je vragen(of telkens weer die ééne -waar ieder normaal mens allang mijn antwoord kon afleiden uit mijn vorige posts- blijtft vastklampen, zoals je dat telkens doet heb ik de indruk, om toch maar je zogezegede gelijk te halen) leid ik alleen maar af dat je deze zaak niet of amper volgt. Ik spreek Frans én lees ook de franstalige dagbladen, ik weet niet of jij dat doet. En ik zie dat jij je vragen nu ook opschuift, maar dit geheel terzeide. Nog een strohalm in petto?
Laatst gewijzigd door Kadeeke op 19 feb 2006, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nog een strohalm? Mijn vragen opschuif? Ik vraag je precies hetzelfde als wat je eerder niet beantwoorden wilde. Of ik Frans spreek vraag je maar aan Hauptman Raymond ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ga je nou achteraf berichten waar ik op reageer nog veranderen ook? Dan stop ik met de discussie.
Plaats reactie