Waarde Bronze Star

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

Dat ze tussen de 35 en 60 euro kosten zou heel goed kunnen want ik heb mijn bronze star met orgineel doosje en naam (en ook nog een foto) gekocht voor 50 euro
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Hoeveel kosten Bronze stars van Gold eigenlijk?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

van gold :?

Volgens mij bestaan die niet eens.
Of je moet silver star bedoelen, want die zijn wel goud met klein zilver sterretje erin.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Just joking ;)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

dacht al :?
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

beetje flauw maar ik vind de discussies ook een beetje flauw. Men doet net alsof de bronze star een 'ergens in een catalogus vastgelegde waarde' heeft.

Bij militaria (eigenlijk de gehele economie!) is het zo dat de prijs wordt bepaald door het op dat moment geldende vraag en aanbod.

Ik heb mijn bronze star verkocht voor 35. Als iemand anders op dit forum een een bronze star voor 30 aan had geboden, was ik op 27,50 gaan zitten.

Zo gaat dat..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Tsja, maar als je rondkijkt op internet en in de handel zie je wel degelijk een prijsnotatie voor een bepaalde onderscheiding ontstaan, DIt geeft wel degelijk een bepaalde richtprijs. Dat is een normaal economisch gegeven in een wereld van vraag en aanbod.
En het kan dan onzinnig lijken, maar als iemand er naar vraagt is het toch heel normaal om die richtprijzen te geven.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Wilco Vermeer schreef:Tsja, maar als je rondkijkt op internet en in de handel zie je wel degelijk een prijsnotatie voor een bepaalde onderscheiding ontstaan, DIt geeft wel degelijk een bepaalde richtprijs. Dat is een normaal economisch gegeven in een wereld van vraag en aanbod.
En het kan dan onzinnig lijken, maar als iemand er naar vraagt is het toch heel normaal om die richtprijzen te geven.
Tuurlijk is het normaal om een richtprijs te geven! Maar het is maar net wat de gek ervoor geeft! Ik bedoel, het zijn geen supermarkt artikelen met een vaste waarde! Iemand kan er 100 euro voor over hebben, maar voor het zelfde geld geeft iemand anders er 300 voor! Het is maar hoeveel jij erzelf voor over hebt.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Plus het feit of het artikel regelmatig voorkomt.. Ik bedoel een bepaald soort munitie tasje komt met honderdduizenden voor.. maar een item specifiek bij een eenheid komt weer minder voor... Kan je dan een richtprijs? Ja en nee... Het is gewoon lastig.

779
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ik heb de mijne net binnen gekregen en gekoch voor 15 euro plsu de verzend kosten.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

met naam een doosje etc.?
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

nee zonder naam en doosje maar is wel wo2 era
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

ah ok dan :)
Verzamel Amerikaans ww2
Plaats reactie