moslimscholen verbieden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Zalm wil voorkomen dat er nieuwe Moslimscholen worden opgericht.

Mee eens; moslimscholen zijn achterstandsscholen en kosten te veel.
1
8%
Mee eens; moslimscholen zijn een bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
7
54%
Mee eens; er mogen geen nieuwe achterstandsscholen opgericht worden; moslim of anders.
4
31%
Mee oneens; Moslimscholen moeten toegestaan worden, om de vrijheid van geloof.
1
8%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

LOL

precies!!!!!

wilde ik alleen 2 kanttekeningen bij zetten
1 met raar bedoel ik het omgaan met situaties als werk, huisvuil en
onderling respect.
2 zoals ik al zei lang niet alle islamieten, eigenlijkmaar een klein gedeelte
is (volgens mij) de oorzaak van een hoop overlast wat met een hoop
factoren te maken heeft en niet alleen met hun geloof; alhoewel het er
wel in verwoven zit.

maar in ding heb je wel gelijk alhoewel je het een beetje RAAR zegt.
ik ben pertinent tegen islamitische scholen om dezelfde reden als ik tegen de AEL ben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik snap je beredenering helemaal en ben het er helemaal niet mee eens. De Islam schrijft niets voor over het omgaan met situaties als werk en huisvuil. Over onderling respect zegt de Islam wel wat, maar ik denk heel wat anders als wat jij onder "raar" verstaat.
Ik ben het ten stelligste met je oneens dat de overlast die allochtonen veroorzaaken verwoven zit in hun geloof.

Jij gaf eerder aan dat je politiek en religie graag gescheiden ziet; begin daar dan zelf mee en laat de Islam een religie zijn en laat de overlast van allochtone jongeren de gevolgen en problemen van integratie zijn.

Gooi Islam en allochtonen niet op een hoop, maar scheidt ze zoals kerk en politiek al tientalle jaren geleden gescheiden zijn toen er in Nederland afgerekend werd met de verzuiling.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dat is niet wat ik zeg he okke, alhoewel ik moet toegeven dat ik 1 ding anders had moeten zeggen dan dat ik deed; het gaat er namelijk niet om dat de overlast in het geloof verwoven zit als wel dat het geloof verwoven zit in wat ik en een aantal anderen met mij ervaren als overlast. Het is een stukje normen en waarden die anders liggen volgens mij....
maar goed het is een opinie en geen zijnsoordeel.


volgens mij gooi ik islam en allochtonen niet op 1 hoop overigens en ben ik vrij genuanceerd in wat ik bedoel maar niet alles komt er even goed verwoord uit.

ik wilde je nog even adviseren net als de vorige keer om mee te denken met wat iemand vind ipv alleen maar op woordelijke conflicten te hameren.
niet idereen is zo goed in het onder woorden brengen van zijn gedachten als jij okke.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

okke schreef:De Islam schrijft niets voor over het omgaan met situaties als werk en huisvuil
Er is geen enkel geloof dat dingen voorschrijft over huisvuil. "En op de 6e dag schiep god de vuilnisbak"?

Ik vraag me af wie het nu zo moeilijk maakt om met elkaar om te gaan? Zijn wij dat of zijn dat een kleine groep mensen van allochtone afkomst met het islamitische geloof? Wat is er zo raar aan de islam? Andere normen en waarden? Allicht mensen van allochtone afkomst komen nu eenmaal uit een ander deel van de wereld.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik weet het niet zo precies.
misschien verwacht ik wel teveel van mensen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

paulstolk schreef:
Willem ter Haar schreef:Zijn ze hier geboren dan vragen ze daar maar asiel aan.
Hoe kan iemand die hier geboren is asiel aanvragen?

En dan dat gepraat over het verdedigen van onze cultuur. Wat houdt dan precies de Nederlandse cultuur in? Een cultuur is altijd in beweging. De komst van mensen van allochtone afkomst is een beweging die niet te stoppen is en de Nederlandse cultuur wordt daardoor onherroepelijk beinvloed. Ik denk eigenlijk niet dat zoiets een slechte ontwikkeling is.
Dan vragen ze daar maar asiel aan. Dus in dat land waar ze zich thuis voelen.

Dit ff ter info
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Willem ter Haar schreef:Dan vragen ze daar maar asiel aan. Dus in dat land waar ze zich thuis voelen.

Dit ff ter info
1. Een moslim is niet per defenitie een allochtoon, hoewel veel van de allochtonen in Nederland Moslim zijn.
2. Een allochtoon is niet per defenitie een assielzoeker; slechts een klein gedeelte van de allochtonen in Nederland hebben hier assiel aangevraagd; het merendeel is (zelf of hun ouders) op verzoek Nederland hier komen wonen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

De "westerse cultuur" en de de "cultuur van moslims" zijn totaal verschillend. De manier van denken is totaal anders over o.a. hoe om te gaan met leren, vrouwen, kinderen, eten enz.. Culturen die te veel van elkaar verschillen zullen nooit of heeeeeeeel moeilijk met elkaar om kunnen gaan als ze samen de vierkantekilometers moeten delen. En dit is vooral als de beide culturen dominant aanwezig willen zijn.

Van de Chinesche cultuur heb je hier totaal geen last van. Omdat die cultuur niet dominant in dit land aanwezig is.
De "moslim cultuur" wil wel graag dominant aanwezig zijn en dat pikt onze dominante cultuur weer niet. Tjsa dan krijg je een botsing en zal de thuis ploeg proberen om de andere het land uit te werken op een manier van hoe het in hun cultuur moet.
En bij ons is het leven en laten leven en bij hun kom je er niet in.

En apart zijn het allemaal geweldige mensen. In een groep wordt bij ieder de tanden ontbloot.

Ik noem "moslim cultuur" omdat die groep het grootst aanwezig is in ons land.
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 03 dec 2003, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

okke schreef:
Willem ter Haar schreef:Dan vragen ze daar maar asiel aan. Dus in dat land waar ze zich thuis voelen.

Dit ff ter info
1. Een moslim is niet per defenitie een allochtoon, hoewel veel van de allochtonen in Nederland Moslim zijn.
2. Een allochtoon is niet per defenitie een assielzoeker; slechts een klein gedeelte van de allochtonen in Nederland hebben hier assiel aangevraagd; het merendeel is (zelf of hun ouders) op verzoek Nederland hier komen wonen.
Heb het toen niet over moslim gehad. Alleen andere cultuur. Maakt mijn dan echt niet uit of je uit China of Swahili komt.

En dat de Nederlandse regering dat toen gedaan heeft is niet goed geweest. Polen waren toen beter geweest. Minder cultuur verschil en dus minder problemen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het grootste probleem is veroorzaakt door het asielzoekersBELEID, niet door de asielzoekers.

we hadden 6 jaar geleden al een beter beleid moeten hebben, erin of eruit en niet de mensen 5 jaar op uitsluitsel laten wachten! want dat is ook onmenselijk
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dat dat een probleem is klopt, maar of dat het grootste probleem is weet ik niet. Eerder een ander probleem die bemoeilijkt word door de problemen met de mensen uit de culturen die we vroeger Nederland binnen hebben gehaald.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Zijn we nu wereldburger of niet?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ik heb al genoeg aan me eigen dorp.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

wat moet je daar nou op zeggen?
je lijkt wel een halfling!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Willem ter Haar schreef:Dat dat een probleem is klopt, maar of dat het grootste probleem is weet ik niet. Eerder een ander probleem die bemoeilijkt word door de problemen met de mensen uit de culturen die we vroeger Nederland binnen hebben gehaald.
Ik snap dat - hoewel wij ze vroeger Nederland binnen hebben gehaald - jij je niet verantwoordelijk voelt voor hun problemen om te integreren en ze liever met een stuiver (of nog liever zonder) terugstuurt met hun kinderen en kleinkinderen naar het land van herkomst.

Ik ben best geschrokken van de reacties op de poll; meer dan de helft van de wo2 forum lezers is het met Zalm eens dat er geen nieuwe Islamitische scholen mogen worden opgericht vanwege dat "Islamitische".

Ik denk dat er nodig iets gedaan moet worden in Nederland aan de angst voor de Islam. Het lijkt wel de negentiende eeuwse katholieke angst voor het protestantisme (en omgekeerd).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gesloten