Wat is de 'trots' van je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

mwah ik vind van wel maar ik denk dat duitsers strakere dicipline haden dat ze darom strakker uitzagen
Starting up again
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

ze hadden wel mooie uniformen ja. helaas kosten ze een fortuin.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Het zwaartepunt van mijn verzameling, mag ik wel zeggen, ligt bij het Duits materieel, zowel met betrekking tot de uniformen, helmen, medailles en voertuigen.
Dat neemt niet weg dat ik ook Belgisch voor-oorlogs alsook het Brits en Amerikaans verzamel.
Zeker nu ik hedenmorgen op de rommelmarkt van Eupen een extreem vettig Amerikaanse M42 reenforced jumpjacket heb gekocht; ALLES uit de oorlog verzamel ik; voorwaarde is een acceptabele prijs en de originaliteit van het object.

En inderdaad Adrian; alleen U een para noemen als ge echt Uwen wing verdiend hebt! Ik krijg zelf altijd de neiging om mensen die onterecht para-wings dragen persoonlijk uit een vliegtuig te gooien, zodat ze achteraf wel met hun wing mogen en kunnen rondlopen, mits ze het overleven :shock:


Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mattie schreef:En inderdaad Adrian; alleen U een para noemen als ge echt Uwen wing verdiend hebt! Ik krijg zelf altijd de neiging om mensen die onterecht para-wings dragen persoonlijk uit een vliegtuig te gooien, zodat ze achteraf wel met hun wing mogen en kunnen rondlopen, mits ze het overleven :shock:

Mattie. :)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mij daar regelmatig aan stoor.
Ik heb het dan ook niet echt begrepen op re-enacters die rondlopen met "door zweet,bloed en tranen" materiaal zoals een rode muts of een elite insigne op hun lijf.
Op den duur wanen sommigen zich ook een echte red devil of iets anders die ze uiteindelijk maar uitbeelden.
Dat is mijn gedacht erover,meer niet.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Ge treft de spijker op de kop Adrian;
Ik ervaar dergelijke uitingen als een persoonlijke belediging aan mijn en Uw adres! De rest van mijn mening in deze zal ik maar liever voor mezelf houden; 't zal hier niet geapprecieerd worden............


Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ben het met jullie eens, een elite eenheid is een elite eenheid en dat dient ook zo te blijven, ik was zelf kwaad, al ben ik geen militair over het feit dat ze in nederland de rode baretten ook wouden laten dragen door andere militairen!!!
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Roel,
Bedoel je niet de GROENE baret? ;)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik meen toch echt dat het over de rode ging :)
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ging over groene baret. Het nieuwe uniform voor de gewone "jan-soldaat", ontworpen door Frans ... krijgt ook een groen baret
http://www.google.nl/search?q=molenaar+ ... &hl=nl&lr=
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

owja, je hebt gelijk, maar er waren toendertijd ook een hoop militairen met een rode baret op tv die solidair waren met de groene baretten, vandaar de verwarring
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

ik vind de engelse uniformen meer stijl hebben.. gewoon doordat het ontwerp simpel is gehouden.

duits verzamel ik ook.. duits richt zich meer op de uitstraling dan welk uniform dan ook.. maar dat is zelfs zo bij de duitse TPG in de goeie ouwe tijd ;)


oh ja.. ik noem mijzelf geen para he.. en naar mijn mening dienen sommige anderen hier uit een vliegtuig gekeild te worden.. met of zonder chute
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Devilmorfose schreef:
oh ja.. ik noem mijzelf geen para he.. en naar mijn mening dienen sommige anderen hier uit een vliegtuig gekeild te worden.. met of zonder chute
:? :? :?

En waarom maak jij deze opmerking als ik vragen mag????

Bjorn.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

omdat ik een dergelijke opmerking daarvoor ook niet erg grappig vond
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dat slaat idd niet echt ergens op.
Ik ben het enigsinds eens met Mattie dat mensen medailles dragen zonder ze verdient te hebben, dat dat niet helemaal juist is.
Hij zal het wel als grapje met een ondertoon van waarheid hebben bedoelt, dan hoef je toch niet gelijk dat zo serieus te nemen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

mattie maakt soms ''kwetsende grapjes''? ??????
Starting up again
Plaats reactie