Duitse politie beëindigt neonazi-mars na rellen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Salazar
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 dec 2005, 00:52

Bericht door Salazar »

Student schreef:De vrijheid van meningsuiting bestaat in West-Europa dan ook alleen maar op papier. In de VS is er meer vrijheid en nemen de mensenrechtenorganistaties het op voor ieder mens. Zo was een demonstratie van de Ku Klux Klan eens verboden, daartegen hebben mensenrechtenorganistaties betoogd en uiteindelijk hun gelijk gekregen voor de rechter, daardoor kon de KKK toch zijn ding doen. In onze landen kijken ze enkel naar de ideologie, is die links geinspireerd dan hebben ze er geen problemen mee en vinden ze het doodnormaal; is er daarentegen iets te doen dat ook maar iets met rechts te maken heeft dan is het land te klein.
De KKK verdient het recht niet om te demonstreren aangezien deze vereniging ook zware misdaden begaat. Wie opkomt voor hun recht op demonstratie moet trouwens wel echt tijd te veel hebben/zelf KKK'er zijn.
Chuck Norris doesn't sleep, he just waits.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ik vind extreem links net zo erg als extreem rechts...
maar dat werd ook al in het begin genoemd.
extremisten zijn altijd erg.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Salazar schreef:
Student schreef:De vrijheid van meningsuiting bestaat in West-Europa dan ook alleen maar op papier. In de VS is er meer vrijheid en nemen de mensenrechtenorganistaties het op voor ieder mens. Zo was een demonstratie van de Ku Klux Klan eens verboden, daartegen hebben mensenrechtenorganistaties betoogd en uiteindelijk hun gelijk gekregen voor de rechter, daardoor kon de KKK toch zijn ding doen. In onze landen kijken ze enkel naar de ideologie, is die links geinspireerd dan hebben ze er geen problemen mee en vinden ze het doodnormaal; is er daarentegen iets te doen dat ook maar iets met rechts te maken heeft dan is het land te klein.
De KKK verdient het recht niet om te demonstreren aangezien deze vereniging ook zware misdaden begaat. Wie opkomt voor hun recht op demonstratie moet trouwens wel echt tijd te veel hebben/zelf KKK'er zijn.
Hells angels worden ook te pas en te onpas verdacht van misdrijven, toch mogen ze demonstreren, samenkomen in clubhuizen enz.

Demonstratievrijheid is er gewoon voor iedereen.

Overigens heeft een overheid wel andere middelen als een club regelmatig over de schreef gaat.
In dat geval kunnen ze artikel 140 van stal halen (criminele organisatie) de club verbieden en dan dus ook zijn demonstraties tegenhouden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Soviet:German
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2005, 16:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

..?

Bericht door Soviet:German »

Ik snap het niet helemaal bedoelen jullie gewoon dat ze in een parade door de straat liepen.? :? :shock:
Not one step backwards!
Plaats reactie