Hondje opgehangen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Tegen de muur zetten en opruimen , dat moesten ze met zo een soort krapuul doen ;-) Arme vrouw...

Groeten Tom
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ach, de dood is zo'n makkelijke oplossing he jongens?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Dodo schreef:Ach, de dood is zo'n makkelijke oplossing he jongens?
Inderdaad: een gepastere oplossing (en een efficientere naar mijn mening ) is maatschappelijk werk.
Laat die jongens maar eens een tijdje werken met bv (omdat het er toch over ging) gehandicapte mensen.

Je moet ze kunnen laten inzien dat wat ze gedaan hebben helemaal NIET getolereerd wordt in onze maatschappij.

Bij deze:
Laat ze maar eens enkele maanden (of langer) maatschappelijk werk doen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

verellen schreef:
Inderdaad: een gepastere oplossing (en een efficientere naar mijn mening ) is maatschappelijk werk.
Laat die jongens maar eens een tijdje werken met bv (omdat het er toch over ging) gehandicapte mensen.
Het is naïve om te denken dat zulke criminelen voor rede vatbaar zijn.
Als je tot zulke criminele dingen in staat bent..... en jij gaat ze maatschappelijk werk geven bij gehandicapten? (zijn mensen die hun eigen met moeite kunnen verweren).
Goed kans dat ze er weer ene molesteren voor een beetje geld.


Je gaat toch ook geen bankovervaller in een bank laten werken als straf hé.
Of een pedofiel als straf laten werken in een ......je snapt het wel zeker?
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik ben het helemaal met je eens Glenn (zoals gewoonlijk)
Dit soort idioten moet je niet eens berechten... Standrechtelijk executeren die hap.

Het strafrecht is veel te mild....Dan zouden ze met een paar jaar verplicht in een luxehotel weer de straat opgaan om nieuwe hondjes op te hangen..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Glenn Janssens schreef:Je gaat toch ook geen bankovervaller in een bank laten werken als straf hé.
Mij lijkt dat zo'n slechte oplossing niet. Dan kan de overvaller eens kennismaken met bankpersoneel en zo zien dat het gaat om mensen, die het niet verdienen iets als een overval mee te maken.

Een pedofiel is een andere zaak, die gaat zijn geaardheid niet veranderen omdat hij meer met kinderen omgaat.

We kunnen pas iemand als permanent gevaarlijk beschouwen als die (tijdens zijn straf) de feiten nogmaals pleegt. De bankovervaller die zijn eigen collega's berooft dus.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Peter Moelans schreef:
Glenn Janssens schreef:Je gaat toch ook geen bankovervaller in een bank laten werken als straf hé.
Mij lijkt dat zo'n slechte oplossing niet. Dan kan de overvaller eens kennismaken met bankpersoneel en zo zien dat het gaat om mensen, die het niet verdienen iets als een overval mee te maken.
Gaat niet altijd werken.
Daarvoor moet je de dader zijn profiel zeer goed kennen en hopen dat men zijn profiel juist heeft ingeschat.
De ene gaat idd er het menselijke van inzien en een andere gaat daar gewoon profijt uit halen.
Gaat niet over een grafitti spuiter die als straf de muren terug mag gaan schilderen vind ik.....daar past maatsch werk perfect voor.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Glenn Janssens schreef:De ene gaat idd er het menselijke van inzien en een andere gaat daar gewoon profijt uit halen.
Maar dan weten we tenminste dat er met die andere iets mis is en kunnen we beginnen denken over hoe we de maatschappij tegen hem moeten beschermen. Dat zal waarschijnlijk internering worden dan, in gevangenis of psychiatrische instelling.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Het is naïve om te denken dat zulke criminelen voor rede vatbaar zijn.
Nee, dan is zo generalisren over mensen die je niet kent een stuk minder naief.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

dvaupell schreef:Ik ben het helemaal met je eens Glenn (zoals gewoonlijk)
Dit soort idioten moet je niet eens berechten... Standrechtelijk executeren die hap.

Het strafrecht is veel te mild....Dan zouden ze met een paar jaar verplicht in een luxehotel weer de straat opgaan om nieuwe hondjes op te hangen..
Ik zou niet in Vaupellandië willen wonen.
Stel dat er een fout is in de rechtzaak, en iemand anders het hondje heeft opgehangen. Ben je flink de pineut als dooie..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Peter Moelans schreef:
Glenn Janssens schreef:De ene gaat idd er het menselijke van inzien en een andere gaat daar gewoon profijt uit halen.
Maar dan weten we tenminste dat er met die andere iets mis is en kunnen we beginnen denken over hoe we de maatschappij tegen hem moeten beschermen. Dat zal waarschijnlijk internering worden dan, in gevangenis of psychiatrische instelling.
Ben ik mee akkoord.
Nadeel is, dat dit geen ruimte geeft voor fouten.
Want dan gaan de poppetjes aan het dansen vrees ik,als ze iemand fout beoordelen en deze een maatschappelijke straf opleggen waarvoor hij mogelijks niet geschikt is of niet voor in aanmerking zou mogen komen.
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Glenn Janssens schreef: Het is naïve om te denken dat zulke criminelen voor rede vatbaar zijn.
Dan kan je evengoed elke persoon die iemand beroofd heeft en/of iemand helemaal kapot slaagt dood maken he..
Want met een gevangenis straf los je ook niet op, ze gaan volgens jou (wat ze ook doen als straf) hun vroegere misdaden herhalen.

Ik moet ze natuurlijk niet alleen daar plaatsen, doe het dan onder toezicht.
Ik denk echt dat zo'n straffen helpen..
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

bah daar gaat mijn bloed nu ook van koken zeg!!!
Trouwens even een totaal andere vraag, waarom worden in gevangenissen juist pedo's zo mishandeld door medegevangenen???
mvg
rémy
----
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Rémy carré schreef:bah daar gaat mijn bloed nu ook van koken zeg!!!
Trouwens even een totaal andere vraag, waarom worden in gevangenissen juist pedo's zo mishandeld door medegevangenen???
mvg
rémy
Dat is die "erecode",of noem het ongeschreven regel onder misdadigers.
Pedofilie is ook voor hen het laagste van het laagste wat je kan doen op misdadig vlak.
Ze hebben daar niet het minste begrip voor.
Als je vastzit voor Moord,diefstal of fraude bvb wil je niet over dezelfde kam geschoren worden met een pedofiel,onder het mom van we zijn allen misdadigers.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

aha, oke dan weet ik dat.
mvg
rémy
----
Gesloten