Discriminatie op de arbeidsmarkt...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@ dvaupell: Wat was nu eigenlijk de spraakverwarring?

@ LEO: Inderdaad; het probleem is dus dat dit niet altijd gebeurd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@Arjen: Uit jouw posts maakte ik op dat je zei dat er eerst een erkende vorm van segregatie (verzuiling) noodzakelijk is alvorens een proces van integratie zou kunnen plaats vinden.

Het door jou aangehaalde voorbeeld van het CDA sloot daar vervolgens NIET op aan. Daar je deze vergelijking in je laatste post niet meer hebt opgevoerd, neem ik aan dat we't eens zijn geworden... OK?

@Leo. Inderdaad. Daar gaat deze discussie over.... We zouden kunnen volstaan met de conclusie dàt er wordt gediscrimineerd op de arbeidsmarkt, maar interessant is ook te weten wat daar dan aan ten grondslag ligt... vandaar.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@ dvaupell : Ik denk dat je in een samenleving altijd segregatie en integratie zult kennen. Bij alle geloven bestaat dat. Er zijn ongetwijfeld streng gelovige gezinnen die hun kinderen weinig contact buiten dezelfde gelovigen geven. Ik denk dat dit ook met islamieten moet mogen. Pas vanaf dat moment zal de keus bstaan voor al die mensen wat ze willen: gemengd of apart. Ik denk dus idd dat je eerst segregatie moet toepassen alvorens te integreren.

Ik kan overigens alleen maar hopen dat ik het mnis heb.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie