Nijmeegse activist doodgeschoten...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Yep, hij was mede-organisator in Nijmegen van de stille tocht voor de slachtoffers van de celbranden.
(Da´s ook een vorm van protest)
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Zijn er hier van die mensen die denken dat de AIVD hem uit de weg heeft geruimd??
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jelle H.
Zijn er hier van die mensen die denken dat de AIVD hem uit de weg heeft geruimd??
Jij denkt in ieder geval van niet.... Ik denk ook niet dat de AIVD dat heeft gedaan. Ik ben er overigens van overtuigd dat de AIVD, direct of indirect, wel mensen uit de weg ruimt. Het lijkt me dat ze dat iets minder opvallend zouden doen.

Grote vraag is: Wie zou het wèl gedaan kunnen hebben.. Nog ideeën, Jelle?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

dvaupell schreef:Jelle H.
Zijn er hier van die mensen die denken dat de AIVD hem uit de weg heeft geruimd??
Jij denkt in ieder geval van niet.... Ik denk ook niet dat de AIVD dat heeft gedaan. Ik ben er overigens van overtuigd dat de AIVD, direct of indirect, wel mensen uit de weg ruimt. Het lijkt me dat ze dat iets minder opvallend zouden doen.

Grote vraag is: Wie zou het wèl gedaan kunnen hebben.. Nog ideeën, Jelle?
Ik vind de double tap wel verdacht, maar een inlichtingendienst?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Gebruikt de BBE niet een doubletap naar wat de amerikanen 'center of mass' noemen, wat in werkelijkheid de hartstreek is? Volgens mij gebruiken ze geen double tap richting het hoofd, het hoofd is slechts aan de beurt als een doubletap niet voldoende blijkt.
(of bedoelde je dit niet met doubletap?)
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Inderdaad:

"Double tap is a tactical shooting technique where two quick shots are made to the same target zone, to ensure both hit and damage effects while keeping recoil to a minimum and thus maintaining accuracy"
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

maar ook naar het hoofd dan?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Drs. S. schreef:maar ook naar het hoofd dan?
Hoofd en hartstreek. De double tap werd in de Tweede Wereldoorlog geintroduceerd door Fairbairn & Sykes.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

ik moet wel zeggen dat een moord in de buitenlucht, met zoveel getuigen erbij, niet echt handig is. Het kan simpeler, lijkt me.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Drs. S. schreef:ik moet wel zeggen dat een moord in de buitenlucht, met zoveel getuigen erbij, niet echt handig is. Het kan simpeler, lijkt me.
Simpeler kan het juist niet! Doordachter zou wel kunnen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat de AIVD of een andere vergelijkbare organisatie deze man heeft geliquideerd. Zoveel invloed had hij niet op de samenleving.

Ik denk dat, voor zover ik daar een uitspraak over kan doen, de dader in kringen zit waar Seveke actie tegen voerde. Ik weet zeker dat hij bewust veel vijanden maakte. Hij was zelf als links radicaal ook geen lieve jongen.

Was die Seveke nu een bekende van Volkert van de Graaf?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Je hebt gelijk, 'doordachter' was het goede woord.

Jelle H. schreef:
Ik kan mij echter niet voorstellen dat de AIVD of een andere vergelijkbare organisatie deze man heeft geliquideerd. Zoveel invloed had hij niet op de samenleving.
inderdaad

Het schijnt dat hij Volkert kende, maar niet echt persoonlijk.
Ik weet niet wat ik van deze moord moet vinden. Op dit moment kan iedereen het hebben gedaan om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Heeft Harro nou echt niets in te brengen? erg jammer ...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jelle H. schreef:Hij was zelf als links radicaal ook geen lieve jongen.

:? Geen lieve jongen? Het beeld is juist dat van een luis in de pels maar alles via intelligentie, wetskennis en procederen. Geen vergelijk met mensen die hem doodschoten.
Jelle H. schreef:Was die Seveke nu een bekende van Volkert van de Graaf?
Drs. S. schreef:Het schijnt dat hij Volkert kende, maar niet echt persoonlijk.
Bronnen? En wat is dat precies, "een bekende van"?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Harro schreef:
Jelle H. schreef:Hij was zelf als links radicaal ook geen lieve jongen.

:? Geen lieve jongen? Het beeld is juist dat van een luis in de pels maar alles via intelligentie, wetskennis en procederen. Geen vergelijk met mensen die hem doodschoten.
Jelle H. schreef:Was die Seveke nu een bekende van Volkert van de Graaf?
Drs. S. schreef:Het schijnt dat hij Volkert kende, maar niet echt persoonlijk.
Bronnen? En wat is dat precies, "een bekende van"?

"HOE??? WAT?? WROM DAA?? BRON????"

Sévèke kwam in de jaren tachtig als student naar Nijmegen. Hij zette zijn studie aan de kant om deel te nemen aan de kraak- en andere linksgeoriënteerde acties, waar Nijmegen in die jaren om bekend stond.

De kraker en actievoerder belandde zelf meermalen in de cel en werd meer dan eens veroordeeld voor zijn aandeel
in onder meer ontruimingen van kraakpanden.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ik heb ongeveer de laatste 2 pagina's van dit topic afgesplitst en veilig weg geparkeerd. Deze pagina's hadden niks met het onderwerp te maken.

Graag on topic blijven.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie