Gebruik Hakenkruis in Nederland en België

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Zoals je misschien kunt zien staan alle leiders voor de vlag van hun land. Hirohito voor de Japanse battle flag, Mussolini voor de Italiaanse, Roosevelt voor de Stars and Stripes, Churchill voor de Union Jack en Stalin voor de Rode Vlag. Achter Hitler stond oorspronkelijk de vlag van nazi-Duitsland, dus inclusief groot hakenkruis. Daar stoorden sommigen zich dus aan, niet aan z'n pet :)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

owh zo, ik dacht al.... :P Sorry mijn excuses
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Zhukov schreef:Zoals je misschien kunt zien staan alle leiders voor de vlag van hun land. Hirohito voor de Japanse battle flag, Mussolini voor de Italiaanse, Roosevelt voor de Stars and Stripes, Churchill voor de Union Jack en Stalin voor de Rode Vlag. Achter Hitler stond oorspronkelijk de vlag van nazi-Duitsland, dus inclusief groot hakenkruis. Daar stoorden sommigen zich dus aan, niet aan z'n pet :)
Ja, nogal. Die mijnheer die die mail stuurde naar mijn vriend, dreigde na niet verwijdering zelfs met een gerechterlijke procedure :?

Compleet waanzinnig toch?
Zulks vind ik echt wel overdreven. Mijn vriend heeft het er geloof ik afgehaald, omdat hij zich kon vinden in de argumentatie hier op het forum...niet omdat 1 of andere vent die zich verveeld waarschijnlijk zit te dreigen met een eventuele rechtszaak. Alhoewel ik betwijfel of hij een poot zou hebben om op te staan hoor.

Tis nu toch verwijderd, maar toch...toch overdreven van die meneer.

Gertos45.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

maar klein beetje overdreven....
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Hoewel een HK in die afbeelding niet echt nodig is voor het historische plaatje en daarom best gemist kan worden, is het ook niet verboden volgens mij om hem in deze context te tonen; het is duidelijk dat het in dit geval niet samenhangt met enige vorm van rechts-extremisme.

Ik persoonlijk zou dat HK echter niet weggehaald hebben in dit ene geval, puur om de manier waarop iemand anders mij wel even z'n mening door de strot probeert te duwen. Als het om een normaal geformuleerd verzoek zou gaan kan ik mij daar wel in vinden, maar als iemand meteen begint te dreigen met rechtzaken werkt dat op mij als een rode lap op een stier, en zou ik dat teken rustig laten staan, gewoon om die vent niet z'n zin te geven. Geen enkele OvJ gaat hier z'n tijd aan verdoen als die vent een klacht indient, en ik moet nog zien dat hij een civiele procedure gaat beginnen. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Kun je het hakenkruis niet vervangen door het balkenkreuz?? Het Duitse herkenningsteken uit de oorlog, dat op tanks en vliegtuigen e.d. werd geschildert?? Dat beeld toch Duitsland uit, maar minder provocerend als het hakenkruis. Bovendien is het balkenkreuz toch meer gebonden aan Nazi-Duitsland, waar het IJzeren Kruis meer voor Duitsland als geheel (dus ook Keizerrijk, Bundesrepublik) staat.

Afbeelding

Zo haal je niet heel de essentie van de tekening weg; want alle leiders voor hun eigen vlag en Hitler voor een rode lap is vrij vreemd, je zou hem bijna als Communist gaan zien. ;)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ik denk dat hij dat kruis niet heeft weggehaald door die opdringerige mail, maar door de argumentatie hier op het forum, dat dit zonder enige duiding wel verwarrend kan zijn, of raar overkomt, als je je 6 jarig zoontje zo'n hakenkruis ziet kleuren.

Wat betreft het vervangen van het kruis, door het balkenkruis, lijkt me een goed idee. Ik ga hem nog eens de topic laten lezen...want idd...voor een rode vlag...

Maar ik denk dat er in feite niets mag veranderd worden aan deze prenten daar ze mogen gebruikt worden door de makers ervan. Misschien is zelfs het weghalen van het hakenkruis al schending van het copyright?

Ik weet het niet.
Plaats reactie