Programma "Er is zoveel meer"...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Programma "Er is zoveel meer"...

Bericht door SiNiStEr »

Ik kijk inmiddels iedere zondagavond om 21.00 zeer geboeid naar het programma "Er is zoveel meer" waarin het medium Robert van den Broeke samen met Irene Moors ingaat op het onverklaarbare.
Deze Robert heeft namelijk de gave om met entiteiten(geesten/overledenen en buitenruimtelijke verschijningen) te communiceren en nog bijzonderder, hij kan ze ook vast leggen op de foto en soms in zulke duidelijke vormen dat je zo'n persoon/entiteit werkelijk kunt herkennen.
Maar lang niet altijd verschijnen de entiteiten in herkenbare vorm. Robert vertelde afgelopen zondag dat ze vaak enkel als energiebol(witte bol) te zien zijn en dat deze door iedereen die er open voor staat gefotografeerd kunnen worden mochten ze op dat moment aanwezig zijn en zich willen laten zien.
Voor meer info verwijs ik je door naar de site: http://www.rtl.nl/programma/eriszoveelmeer/

Nu ben ik zelf ook gaan proberen gisterenavond en dit is hetgeen dat ik op de site van "Er is zoveel meer" ook getypt heb:

===============================================
Nu ben ik al de zoveelste, dus het is eigenlijk niet bijzonder meer, maar ook ik heb gisteravond op mijn kamer meteen geprobeerd mij open te stellen en een paar foto's te maken. Tot mijn schrik stond er echt een bol op een van de foto's. En op de foto daarvoor en daarna stond hij niet op.
Vanmorgen probeerde ik het weer. Ik probeerde mij open te stellen en mijn gedachten leeg te maken. Toen vroeg ik in gedachten of ik een foto zou mogen maken van hetgeen dat zich in mijn kamer bevond(voelde iets van aanwezigheid net als de avond daarvoor). Kreeg niet echt bevestiging maar kreeg het gevoel dat ik de kast open moest zetten, toen maakte ik 5 foto's strak na mekaar en nu was de bol nog dichterbij als gisteravond!!!

2 foto's van gisteravond laat(rond 1 uur gemaakt vanuit m'n bed/hoogslaper), eerst een bol en meteen daarna niks meer:
http://img227.imageshack.us/img227/2803/img45578eq.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/4558/img45632kl.jpg

Foto's van vanmorgen(let niet op de slordige kast). De foto's zijn onmiddelijk na mekaar gemaakt. Eerste foto is ervoor, 2de foto lijkt me duidelijk en de 3de foto is meteen erna:
http://img227.imageshack.us/img227/8636/s0015kh.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/4156/s0025jl.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/1225/s0035tc.jpg

Voor contact of vragen: sanderwolterink@hotmail.com

(P.S. ik ben een verzamelaar van 2de wereld oorlog spul, vandaar de uniform jasjes e.d. ;))
===============================================


Ik ben nu erg benieuwd naar jullie reacties en ervaringen hiermee! :o
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

een beetje prank-gevoelig als je het mij vraagt.
Dus die bollen kun je niet zien, maar wel fotograferen?

Ik sluit de bollen niet direct uit, maar misschien ben je wel creatief geweest met PaintShop oid?
Dan krijg je zo iets (binnen 2 sec gebeurt, en op tal van manieren realiseerbaar):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:

misschien kun je me uitleggen hoe ik die bollen zelf ook kan zien. Ik ben wel benieuwd namelijk.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Tsjah het is allemaal erg vreemd, ook als je het op tv bekijkt. Zoiets kan je pas geloven (althans ik) als je het zelf echt gezien hebt wat die man doet e.d.
En dat van die bollen, nog nooit geprobeerd, vind het allemaal maar beetje vaag.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Zoals ik al eerder in deze discussie heb laten weten ben ik gaan twijfelen aan het fenomeen lichtbollen. Nadat ik veel foto's heb bekeken en er veel nieuwe heb gemaakt concludeer ik dat de bollen ontstaan door reflecties van het flitslicht op hele kleine condensdruppeltjes. Om dit te onderbouwen heb ik een klein fotoalbum voor jullie aangemaakt. De eerste zes foto's laten heel duidelijke lichtbollen zien. Zelfs een bewegende bol. De laatste twee foto's heb ik vrijdagavond genomen met mistig weer. Er zijn daarop zoveel bollen te zien dat het voor mij niet meer geloofwaardig is. Deze bollen moeten met de mist te maken hebben. Omdat het exact dezelfde bollen zijn als op de vorige foto's kan t niet anders dan dat die ook door vocht/condens druppels komen.

----------------------------------------------------------------------------------------------

dit stond ook op de site, volgens mij heeft deze man wel gelijk, maar ik sluit niet uit dat het echt kan...
(ps: voor de foto's moet je maar kijken op die site en dan reacties, ik heb dit gedaan ivm de eventuele privacy van de persoon die dit heeft geschreven)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Nou Drs.S het is wel druk daar :)

Ik vind het meer lijken op een stofje van de lens :P.
Die op tv te zien zijn zie je meer figuren in.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Drs. S.: Klopt als een bus! Ik zou heel creatief met PaintShop geweest kunnen zijn als ik het programma gehad zou hebben en uberhaupt ooit aan fotobewerking gedaan zou hebben. Maar dat heb ik niet en ik kan je nooit dwingen iets van mij voor waar aan te nemen. Het is maar net of je mij wilt geloven of niet, al zie ik geen reden waarom je me niet zou vertrouwen. Je krijgt deze foto's totaal onbewerkt van eerste hand aangeleverd, en dan ook nog eens van iemand die er niks aan zou hebben jullie te bedriegen.

Ik zou jullie gewoon willen aanraden het zelf eens te proberen. Ten minste ik neem aan dat jullie jezelf toch nog wel willen geloven. :evil: Dan nu voor Drs. S. en de andere geinteresseerden de manier waarop ik deze foto's heb kunnen maken, maar verwacht a.u.b. niet meteen resultaat!!!:

1. Neem een schone ruimte en een goede (digitale) fotocamera.

2. Zorg dat de kamer niet te licht is(maakt de bollen minder of zelfs onzichtbaar).

3. Ga zitten of blijf staan en concentreer je nu op een kant van de kamer waar niet teveel spul staat, en zeker geen spul wat reflectie stimuleerd zoals glazende voorwerpen e.d.

4. Maak je gedachten leeg en probeer eventueel te denken aan overleden dierbaren.

5.1 Als je er een goed gevoel bij hebt(ik heb zelf dat ik altijd wat aanwezigheid voel van iets, maar dat kan bij iedereen anders zijn) vraag je de personen of ze op de foto willen komen.
5.2 Ga zoveel mogelijk op je intuitie af, of op hetgeen dat je binnen krijgt. Ik had bijv. het gevoel dat de kastdeuren open moesten.

6. Krijg je dit bevestigd of heb je het gevoel dat het goed is maak dan een serie van zoveel foto's als je wil(zelf heb ik er iets van 6 direct na mekaar gemaakt).

7. Als het goed is zul je op een foto of misschien zelfs meerdere resultaten zien. Is dit niet zo dan heb je iets verkeerd gedaan of heb je gewoon pech. Geef het niet direct op en probeer het gewoon nog eens, desnoods meedere keren. Ik ben erg benieuwd naar jullie resultaten dus laat ze a.u.b. zien!!!
Oh en je moet niet bang zijn, dat kan ze afschrikken heb ik van horen zeggen. Je moet je zogezegd openstellen en echt bereid zijn ze te accepteren en te laten gebeuren wat gebeurt.

Ik wilde nog wat zeggen maar dat ben ik vergeten, dus dat komt nog wel als ik het me weer bedenk. Succes in ieder geval en laat me jullie bevindingen weten. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wel balen dat ik geen camera heb, maar als ik één kan regelen ga ik het zeker proberen.
Begrijp ik het nu goed dat je ze met het blote oog niet kunt zien? Er moet dus een foto genomen worden?

@ sobel: kun je ook een linkje posten van die site waar je het over hebt? Zal wel handig zijn namelijk.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, ben benieuwd of je ook de resultaten krijgt die ik heb gekregen. Laat het ons weten he!!! ;)

Overigens heb je het helemaal begrepen, je kunt ze met het blote oog niet zien tenzij je daar een gave voor hebt of het zogenaamde 6de zintuig erg goed getraind hebt, maar daar gaat jaren van ervaring, goed luisteren en kijken overal overheen.
Een foto nemen is dus de enige oplossing die ik je tot nu toe kan geven. Of ze met een videocamera vast te leggen zijn weet ik niet.

Succes!!! You'll need it! ;) :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

http://www.rtl.nl/programma/eriszoveelmeer/ tadaa...

en dan bij het kopje geef je mening op die button drukken..

dan vervolgens is het het artikeltje met het kopje ''Onderzoek naar de lichtbollen''

alstu

mvg

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

danku

de meningen zijn nogal verdeeld zie ik wel (was ook te verwachten natuurlijk).
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pionier op 14 dec 2005, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

kunnen deze objecten ook rechthoekig zijn... ik ben er mee begonnen in het begin zonder resultaat maar nu krijg ik een rechthoekige vlek...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Hoaxers :o
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

er is een verschil tussen watercondens druppels en stof op een foto en de zo gehete orbs.. watercondes druppels en stof zijn meestal rond met een happerige buitenkant.. orbs in vergelijking zijn vaak spiraal vorming, of gewoon wit vaag vlak.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Een interessant programma, maar na de uitzending over Loevestein ben ik afgeknapt. Elke gids vertelt over Hugo in de kist en boeken in het bed.
Ik vind jullie experimenten nog leuker, maar het heeft niet echt te maken met een tv programma over wo2. Het forum waar dit me het meeste lijkt te passen is de babbelbox.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie