'Holocaust is een mythe'

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

vincent schreef:Wie bedoel je met "die gasten".
Alle moslims?
nee, dat zeg ik niet.. diegene die dat denken/zeggen sporen niet.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Unyuu schreef:
vincent schreef:Wie bedoel je met "die gasten".
Alle moslims?
nee, dat zeg ik niet.. diegene die dat denken/zeggen sporen niet.
Nogmaals een voorbeeld van hoe je tegenwoordig op je woorden gepakt wordt.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
fieropmezelf
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2006, 16:06
Locatie: oostende

Bericht door fieropmezelf »

het antisimetisme is bij iraniers meegegeven met de moedermelk.
heb hier een voorbeeld onder mij wonen.
had nog nooit in zijn leven een jood gezien maar zijn uitspaak sprak boekdelen:DOOD AAN ALLE JODEN.
TOEN WIST HIJ NOG NIET DAT IKZELF VAN JOODSE AFKOMST WAS.
Maar een excuus heb ik niet gehoord hoor.
ik was een "BRAVE"in zijn ogen....sik :bonk:
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Da's nou precies het probleem, Fieropmezelf.

Antisemitisme is integraal onderdeel in de cultuur in dergelijke landen.

Als er in zeg, Saoudi Arabië een natuurramp gebeurt is het gewoon de schuld van de joden of in elk geval van Israël. Zo wordt het in elk geval via de officiële kanalen geventileerd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Pas geleden was op de tv een reportage over hoe het merendeel van de bevolking van Iran denkt over de Joden. Ze vroegen het aan een klein meisje en haar antwoord was: Alle joden stinken en ze lijken op varkens. Deze mening delen velen mensen in Iran.
Er komen zelfs programma's op de televisie waarin Joden worden afgetekend als slecht, vies en smerig. Ik moest meteen denken aan Duitsland gedurende de jaren '30. Het zal me niets verbazen als de jodenhaat in Iran binnenkort een hoogtepunt zal berijken, met alle gevolgen van dien.
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dvaupell schreef:Da's nou precies het probleem, Fieropmezelf.

Antisemitisme is integraal onderdeel in de cultuur in dergelijke landen.

Als er in zeg, Saoudi Arabië een natuurramp gebeurt is het gewoon de schuld van de joden of in elk geval van Israël. Zo wordt het in elk geval via de officiële kanalen geventileerd.
Een onderdeel van cultuur en geloof, dat laatste is misschien nog wel belangrijker.

Trouwens vaup, je voorbeeld is wel een beetje kort door de bocht. Ik kan me geen dergelijk voorbeeld voor de geest halen.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Drs. S. schreef:
Trouwens vaup, je voorbeeld is wel een beetje kort door de bocht. Ik kan me geen dergelijk voorbeeld voor de geest halen.
Ik weet niet hoe vaak je in Saoudi Arabië komt, S, maar dit verhaal heb ik van iemand die maandelijks een aantal dagen in Saoudi Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten verblijft.... Dit gaat heel ver hoor; In elk geval als de Dollar stijgt of de oliprijs daalt is het de schuld van Israël volgens de officiele media.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Je hebt trouwens wel gelijk hoor, het gaat erg ver. Zelfs van de Marokkanen (in Marokko) was 80% antisemitisch, in Libië was het iets van 95 %.

Pin me trouwens niet vast op de cijfers, ik weet het niet meer zeker. Het waren erg hoge percentages in ieder geval. (Ik ga nu opzoek naar de betreffend documentaire).
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dat Marokkanen (in Marokko) zo antisemitsich waren wist ik trouwens niet. In Marokko is van oudsher een vrij grote joodse gemeenschap.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wacht eens eventjes jongens! Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed hoe jullie antisemitisme als onderdeel van een cultuur of geloof kunnen zien. Dit is natuurlijk niet waar. Antisemitisme is een uiting van misleiding. Dat wil dus zeggen: verkeerde sturing van leidinggevende dan wel informerende mensen of organen.
Een gebrek aan scholing of objectieve media staan vaak centraal in deze. Cultuur en religie hebben hier helemaal niets mee te maken. Wel kan het zo zijn dat belangrijke mensen in die religie bijvoorbeeld verkeerde informatie "ventileren".

Dat wilde ik eventjes gezegd hebben.
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dat is (bijna) allemaal waar, Arjen. Het zit hem grotendeels aan wat de opinimakers allemaal verkondigen.

Dat religie er niets mee te maken heeft is in het geval van de Islam niet waar. In de Koran wordt gesproken over gelovigen en ongelovigen. De laatste categorie worden ingedeeld in joden en vrienden van joden. Over deze groep wordt bepaald niet positief geschreven in de Koran.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik moet toch nog eens een keer de koran gaan lezen...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
fieropmezelf
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2006, 16:06
Locatie: oostende

Bericht door fieropmezelf »

Dat Marokkanen (in Marokko) zo antisemitsich waren wist ik trouwens niet. In Marokko is van oudsher een vrij grote joodse gemeenschap.


wel er was een grote gemeenschap in Marokko en Algerië maar met de onafhankelijkheid van die 2 landen zijn de meeste Joden gaan vluchten.
Het merendeel naar Frankrijk waar ze de "pieds noir"worden genoemd.

Pied noir=zwarte voeten waarom ?
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

fieropmezelf schreef:Dat Marokkanen (in Marokko) zo antisemitsich waren wist ik trouwens niet. In Marokko is van oudsher een vrij grote joodse gemeenschap.


wel er was een grote gemeenschap in Marokko en Algerië maar met de onafhankelijkheid van die 2 landen zijn de meeste Joden gaan vluchten.
Het merendeel naar Frankrijk waar ze de "pieds noir"worden genoemd.

Pied noir=zwarte voeten waarom ?
De peid noirs waren volgens mij de Franse 'kolonisten' die zich niet neer legden bij de onafhankelijkheid van Algerije. Er is volgens mij nog steeds een relatief grote Joodse gemeenschap in Marokko en de officiele betrekkingen zijn altijd ook goed geweest. De meeste Marokkanse Joden zijn overigens naar Israel gegaan.

Ook in Iran zijn overigens Joden, die zitten zelfs in het parlement volgens een bepaalde verdeelsleutel naar geloof. De Iraanse grondwet heeft slechts iets tegen diegenen die niet in het Boek geloven zoals de Bahai of de volgelingen van Zoroaster.

De praktijk in Iran is natuurlijk anders, het is een religieuze dictatuur met een halve gare aan de leiding.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Soms word het mij echt teveel, weet je? Af en toe merk ik bij mezelf een vergrijp telkens ik wat smile als mijn grootvader beweert dat ze beter een atoombom gooien op het gehele midden-oosten gebied, Joden én Moslims.
Gelukkig herpakt mijn verstand zich vlug, maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet begrijp. Een kant kiezen is verfoeilijk, tenzij je familie hebt in Palestina of je je als Jood verbonden voelt met de slachtoffers van aanslagen.

Maar samengevat is het een grote klucht die op niemands steun mag rekenen hier bij ons. Er ZIJN aanslagen en er IS moslimfundamentalisme en in Iran ZIJN ze anti-semitisch. Israël IS echter een kunstmatige staat, er ZIJN Palestijnen vermoord en verdreven en de Joden VOEREN een luguber apartheidsimperialisme.
Al dat gezever over "zij moeten eerst de wapens neerleggen" "nee zij" is waanzin, gestimuleerd door leiders die de bevolking verkleuterd.

Voor mijn part maken ze Jeruzalem een internationale stadstaat, waar er verdorie evenveel christelijke aanspraak op is als Joodse en Moslim.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Plaats reactie