'Holocaust is een mythe'

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

PanzerMeister schreef: Al dat gezever over "zij moeten eerst de wapens neerleggen" "nee zij" is waanzin, gestimuleerd door leiders die de bevolking verkleuterd.
Mee eens; het beleid schept de ziekte. Maar de weg terug bestaat denk ik niet meer.

@Dvaupell: Zou het geen verschil maken welke Koran je leest?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Een koran in het Nedrlands is wel aan te bevelen.

>>KLIK<<
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Arjen Schreef:
@Dvaupell: Zou het geen verschil maken welke Koran je leest?
Het is inderdaad zo dat er vele verschillende varianten van de Koran in omloop zijn. In die zin heb je dus gelijk.

De link van Drs. S leidt naar een Turkse variant.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

dvaupell schreef:Arjen Schreef:
@Dvaupell: Zou het geen verschil maken welke Koran je leest?
Het is inderdaad zo dat er vele verschillende varianten van de Koran in omloop zijn. In die zin heb je dus gelijk.

De link van Drs. S leidt naar een Turkse variant.
Oeioei... varianten. Het lijkt mij beter om minstens "bijkomstig" diverse verhandelingen OVER de Koran te lezen. De Koran zelf lees je het best in het Arabisch, een vertaling verdraait de oorspronkelijke taal in grote mate. Dat merk je zelfs al enorm in vertalingen uit het Engels en Duits. Die lees ik ook liefst in Engels en Duits zélf, hoor!
Boeken over de Koran gaan over de Arabische tekst, niet de vertaalde.
Dat is wat ik erover denk.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Kun je zomaar gelijk in hebben, Panzermeister.
Ik lees/spreek echter geen Arabisch, dus zal me met een vertaling moeten behelpen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

dvaupell schreef:Kun je zomaar gelijk in hebben, Panzermeister.
Ik lees/spreek echter geen Arabisch, dus zal me met een vertaling moeten behelpen.
Ik ook niet hoor :)

De teksten óver de Koran zijn echter een goed alternatief.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
karin36
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2006, 16:24

Bericht door karin36 »

blaffende honden kunnen echt wel bijten en hard ook en mensen die zeggen dat de holecaust niet heeft plaats gevonden zijn niet goed bij hun hoofd ik lees heel veel over JOODSEMENSEN die een concentratiekamp hebben overleeft en wat die MENSEN hebben mee gemaakt is niet niks en daarbij 6 miljoen joden verdwijnen niet zomaar is het wel maar de mensen hebben nog niks geleerd
want ze verschuilen zich nog steeds nog regelmatig achter het geloof mensen zijn zelf vernietigings gericht daarom is er zoveel haat en ellende onder de mensen over de hele wereld mensen onder elkaar gunnen elkaar niks dat zie ja ook in het dagelijks leven jammer dat het zo moet gaan ik denk dat als ik in die tijd had geleefd dat had ik in het verzet gezeten.
Plaats reactie