Een kleinzoon verteld..

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
aKoni
Lid
Ontvangen: 1 keer

Een kleinzoon verteld..

Bericht door aKoni »

http://1914-1918.invisionzone.com/forum ... opic=40572

Het is een link naar een zeer indrukwekkend topic op het great war forum, dus in het engels. Kreeg er toch wel een brok van in m'n keel :p
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

;) snik snik...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik kan de link naar dit verhaal niet meer openen en kan dus ook niet zien of de reactie van Mike.H enigzins bij dit verhaal past.

Het gaat wegens gebrek aan belangstelling in elk geval op slot.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... en op verzoek weer open ....
Ik ben nieuwsgierig naar alle nieuwe bijdragen..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Dank je, want ik wilde vragen of Mike het stuk wel gelezen had?

Het is een heel bijzonder stuk namelijk, al lezende kijk je mee hoe een kist uit 1914-1918 opengaat. Een leven van een grootvader wordt weer heel even onder de aandacht gebracht.
Een welhaast uniek te noemen gebeurtenis, die voor iedere WO1 liefhebber aan te raden lee-en kijkvoer is.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
aKoni
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik vond het zo bijzonder dat ik degene die het topic geschreven heeft (een luitenant kolonel uit de huidige duitse luftwaffe, heeft dus de familietraditie in ere gehouden ;)) of ik er een artikel over mocht schrijven, helaas gaf hij geen toestemming omdat hij zelf bezig is aan een site over zijn familie, waar dit een grote rol in gaat spelen. Hij vond het wel zeer attent dat ik liet blijken dat ik het topic zodanig indrukwekkend vond dat ik er een artikel over wou schrijven. Ik bood daarna aan hem met zijn site te helpen en dat nam hij graag aan, al heeft hij zeer weinig tijd ervoor met zijn huidige beroep. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

yup... heb de eerste 3 pagina's gelezen maar vond daarna niet meer interresant
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
militairmuseum
Lid

Bericht door militairmuseum »

Ja ik kreeg er ook een brok van in mijn keel: van de dorst omdat ik het na 4 pagina's al beu was dat er alleen stond: kom maak de kist nou open, we willen weten wat erin zit. Nou daarna heb ik nog steeds niks schokkends gelezen behalve dat er leuke items in zitten die behoren tot de Duitse uitrusting en foto's.

Ik heb ondertussen doorgelezen maar snap het nog steeds niet helemaal waar het nou allemaal over gaat.Hij verteld een verhaal, lost een mysterie op over zijn opa:''The Ghost from Bois de Nieppe'' aan de hand van wat hij vind in die tot voor kort ongeopende koffer.Maar er staat zo veel commentaar en het is zo rommelig(32 pagina's waar het verhaal verteld wordt en commentaar+commentaar daarop enz.)

Dus kan een van jullie die het helemaal snapt gewoon het verhaal hier even typen?Dan hoeft niet iedereen 32 pagina's te lezen en in elkaar te plakken.Bedankt!
Plaats reactie