Overval :P

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Overval :P

Bericht door Leidenwo2 »

Ik was vandaag getuigen van een overval, met mijn camera p telefoon heb k alles gefilmd en nu zijn de daders gepakt en word mijn filmpje als bewijs gebruikt

:D

dat wou ik ff melden
leiden wo2 spullen gezocht
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

O koel. hoeveel meter stond je van de daders??
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Hou je vanaf nu maar gedeisd. Wel positief dat je door het filmpje meewerkt aan het oplossen van een misdaad. Maar bazuin het niet rond !!!
Ik spreek van ondervinding.

Leo
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

LEO schreef:Hou je vanaf nu maar gedeisd. Wel positief dat je door het filmpje meewerkt aan het oplossen van een misdaad. Maar bazuin het niet rond !!!
Ik spreek van ondervinding.

Leo
ok ok

@tjeerd ongeveer 20 meter ik stond binnen
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Misschien kan je toch even uitleggen wat er gebeurd is, maakt het topic wat interessanter... Anders kan het net zo goed in het slowchat topic.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Leidenwo2 schreef:
LEO schreef:Hou je vanaf nu maar gedeisd. Wel positief dat je door het filmpje meewerkt aan het oplossen van een misdaad. Maar bazuin het niet rond !!!
Ik spreek van ondervinding.

Leo
ok ok

@tjeerd ongeveer 20 meter ik stond binnen
Mooi ik heb je nu te.... Uhm ik bedoel waar wat het (bank . super)
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

voor me deur was het
ik hoorde ineens gillen, ik kijk word iemandvan berooft van zijn tas door 2 "buitenlanders" dus ik pak me camea en ik film:P hehe daarna heb ik politie gebeld en me ontfermd om het slachtoffer en gezegd dat k ze heb gefilmd, toen de politie kwam heb ik het laten zien en die agent zei van die herken ik wel. ze vroegen of ze het filmpje konden hebben, ik heb he voor hun op cd gebrand. Later kreeg ik een belleje dat ze zijn gepakt
leiden wo2 spullen gezocht
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Leidenwo2 schreef:voor me deur was het
ik hoorde ineens gillen, ik kijk word iemandvan berooft van zijn tas door 2 "buitenlanders" dus ik pak me camea en ik film:P hehe daarna heb ik politie gebeld en me ontfermd om het slachtoffer en gezegd dat k ze heb gefilmd, toen de politie kwam heb ik het laten zien en die agent zei van die herken ik wel. ze vroegen of ze het filmpje konden hebben, ik heb he voor hun op cd gebrand. Later kreeg ik een belleje dat ze zijn gepakt
Dat is mooi :)
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

IN Belgie geld camera en foto niet,in Nederland wel?
Als je bij ons op een foto staat terwijl je wat misdoet en je ontkent dat jij dat bent of dat het met de computer gedaan is hebben ze geen bewijs.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zo ik het begrepen heb heeft een agent op de telefoon de beelden gezien, bijna direct na het gebeuren. De waarneming van een agent wordt in een eventuele rechtzaak altijd zwaar gewogen. De agent kan daarbij getuigen dat de getoonde beelden in de rechtzaak - zoals aangeleverd op de CD - overeenkomen met wat hij vrijwel direct na het incident op de telefoon van Leidenwo2 heeft gezien. In zulke korte tijd, met alleen de beschikking over een telefoon, kan geen bewerking hebben plaatsgevonden of het is in ieder geval zeer onwaarschijnlijk.

Het geheel zal dan zeker wegen in de opsporing en/of veroordeling. Filmmateriaal is daarbij moeilijker (tijdrovender) om te vervalsen dan een foto. In dit geval gaat het om een filmpje.

Tot slot: de "rakkers" staan morgen of overmorgen waarschijnlijk weer op straat.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

Tot slot: de "rakkers" staan morgen of overmorgen waarschijnlijk weer op straat.



Ja dat is spijtig, het is dat ik alleen was, anders hadden we ze echt wel gegrepen
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Messtal lijkt het zo ver weg maar totdat je zelf overvallen word of je ziet het gebeuren.
Wel mooi dat de daders nu gepakt zijn, en dat ze je film matteriaal als bewijs kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

symen schreef:Messtal lijkt het zo ver weg maar totdat je zelf overvallen word of je ziet het gebeuren.
Wel mooi dat de daders nu gepakt zijn, en dat ze je film matteriaal als bewijs kunnen gebruiken.
Kan je niet eens normaal typen
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Is het niet "Kun je niet eens normaal typen"? :?

Of is dat muggenzifterij?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

glen666benton schreef:
symen schreef:Messtal lijkt het zo ver weg maar totdat je zelf overvallen word of je ziet het gebeuren.
Wel mooi dat de daders nu gepakt zijn, en dat ze je film matteriaal als bewijs kunnen gebruiken.
Kan je niet eens normaal typen
Wat is er niet normaal getypt aan zijn stukje tekst :? ?
Gesloten