Opschudding om nazi-helm voor oranjefans

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

''Van Laar benadrukt dat de helm ook helemaal niets met de nazi's van doen heeft.''


ja sure, waarom moet het dan die vorm zijn, dan word het toch met elkaar in verband gebracht =\
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

tja...
Stond tijdje geleden ook een duitse helm bodemvondst.
Wel keihard zonder scheuren of gaten en binnenwerk eruit,
stond erbij: "leuk dingentje voor oranje te verven als voetbalhelm.
dan ben je uniek met ijzeren oranje helm" zoiets stond er ongeveer. :roll: :mad:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

écht heel zielig en typisch Nederlands; als je geen redelijke argumenten kunt aanvoeren, dan verbied je het toch gewoon!

Inbeslagnemen? Dat kunnen ze juridisch gezien helemaal niet! :lol:
Het lijkt me niet aannemelijk dat het helmpje valt onder voor in beslagneming vatbare voorwerpen, zoals bedoeld in het Wetboek van Strafvordering. Bovendien zou de drager ervan aangehouden moeten worden. Op grond waarvan dan wel? Grootspraak dus van de KNVB die zich kennelijk opeens opwerpt als een club van moraalridders.

De stadionstewards kunnen dragers/bezitters van het helmpje alleen de toegang weigeren, that's all :P
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

kan er wel om lachen :lol:
bedoel nederlanders en duitsers zijn altijd al elkaar aardsvijanden geweest met voetbal en dat zal ook niet veranderen
en de duiste supporters zullen ook niet helemaal onschuldig zijn met dingen over de nederlandse cultuur of wel dan :wink:
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Seyffardt schreef:écht heel zielig en typisch Nederlands; als je geen redelijke argumenten kunt aanvoeren, dan verbied je het toch gewoon!
Zie de tekst, men vind het kwetsend :wink:
Een goed argument toch :wink:
Sowieso vonden vele mensen het niet grappig.
Infanterie: Königin aller Waffen!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Een oorlog beginnen mag dus blijkbaar, maar mensen eraan herinneren niet...

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

"Men vindt het kwetsend"...een vager argument is er niet, Nick.
Wie is "men" en wat wordt dan precies als kwetsend ervaren?
In hoeverre kan "men" zich ergens op beroepen in dit geval?

Let goed op, ik heb het al vaker gezegd: de Dúitsers, voor wie het dus kwetsend zou moeten zijn (dat is immers de achterliggende gedachte achter het helmpje, volgens de critici) gaan niet mee in het verbod; zolang er geen kwetsende of verboden teksten/symbolen op te zien zijn zal het ze daar worst wezen waar je mee het stadion binnenkomt.

Jarenlang is de KNVB ziende blind en horende doof geweest.
Wekelijks de stadions in den lande gevuld met zeer bedenkelijke danwel ronduit beledigende spandoeken en spreekkoren. Ik citeer: " Jooooooduuuuh wij, komuuuuuuh" - "Sylvie is de hoer van Amsterdam" - "Van Gaal die heb een kankerwijf"-"Hamas, joduhhh aan het gas. Einde citaat. Dát noem ík nou kwetsend en ontoelaatbaar!
Dáár kan de KNVB kennelijk niets aan doen, maar lolbroekende (en misschien ook wel melige) supporters worden wel aangepakt! Lekker laf en lekker makkelijk scoren voor de KNVB :?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies Seyffardt!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Seyffardt schreef:"Men vindt het kwetsend"...een vager argument is er niet, Nick.
Wie is "men" en wat wordt dan precies als kwetsend ervaren?
In hoeverre kan "men" zich ergens op beroepen in dit geval?

Let goed op, ik heb het al vaker gezegd: de Dúitsers, voor wie het dus kwetsend zou moeten zijn (dat is immers de achterliggende gedachte achter het helmpje, volgens de critici) gaan niet mee in het verbod; zolang er geen kwetsende of verboden teksten/symbolen op te zien zijn zal het ze daar worst wezen waar je mee het stadion binnenkomt.

Jarenlang is de KNVB ziende blind en horende doof geweest.
Wekelijks de stadions in den lande gevuld met zeer bedenkelijke danwel ronduit beledigende spandoeken en spreekkoren. Ik citeer: " Jooooooduuuuh wij, komuuuuuuh" - "Sylvie is de hoer van Amsterdam" - "Van Gaal die heb een kankerwijf"-"Hamas, joduhhh aan het gas. Einde citaat. Dát noem ík nou kwetsend en ontoelaatbaar!
Dáár kan de KNVB kennelijk niets aan doen, maar lolbroekende (en misschien ook wel melige) supporters worden wel aangepakt! Lekker laf en lekker makkelijk scoren voor de KNVB :?
Zit inderdaad wel wat in ja!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Seyffardt schreef:écht heel zielig en typisch Nederlands; als je geen redelijke argumenten kunt aanvoeren, dan verbied je het toch gewoon!
Eindelijk eens een degelijk statement vóór fatsoenlijk respectabel gedrag.
Triest andere volken provoceren met een verleden waar ze zelf ook niet blij mee zijn doe je maar thuis voor je televisie. :W

Ik ben blij dat je deze actie van de KNVB bestempeld als 'typisch Nederlands'. Hopelijk kunnen we naar de rest van de wereld overbrengen dat wij, als 'triest, typisch nederland', niet achter deze helm staan en ons er zoveel mogelijk van afkeren. Als dat typisch Nederlands is, dan ben ik trots op mijn land.
Inbeslagnemen? Dat kunnen ze juridisch gezien helemaal niet! :lol:
Dat doen ze ook helemaal niet, je komt mét helm het stadion niet in, punt. Je kunt je helm buiten laten liggen en na de wedstrijd weer ophalen, of je kunt de helm op houden en buiten blijven staan. Je mag zelf kiezen, kan het mooier. Wil je triest doen met je helm, of wil je gewoon voetbal zien?
Het lijkt me niet aannemelijk dat het helmpje valt onder voor in beslagneming vatbare voorwerpen, zoals bedoeld in het Wetboek van Strafvordering. Bovendien zou de drager ervan aangehouden moeten worden. Op grond waarvan dan wel? Grootspraak dus van de KNVB die zich kennelijk opeens opwerpt als een club van moraalridders.

Precies ja, tijd dat er een club moraalridders opstaat om dit soort droevige initiatieven de kop in te drukken. De makers van het helmpje zijn niets meer of minder dan een groepje op geld beluste mensen zonder smaak die alles aangrijpen om maar aandacht te krijgen. Dat de KNVB daar nu een stokje voor steekt kan ik alleen maar toejuichen.
De stadionstewards kunnen dragers/bezitters van het helmpje alleen de toegang weigeren, that's all :P
En dat gebeurd dus ook. En terecht.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik weet trouwens niet of jullie beelden van ADO-Ajax hebben gezien? Waarin zo'n beetje het halve ADO publiek de Hitler-groet bracht en aanstootgevende liederen zong?? Zo ja, dan wordt duidelijk dat de KNVB daartegen niks kan doen dan zich er openlijk tegen uit spreken. Er is een grote proef geweest met het overstemmen d.m.v. muziek, maar dat heeft totaal geen effect gehad en werkte puur provocerend naar de supporters.

Dit soort dingen zijn een vorm van verloedering van de maatschappij, waar ook dit helmpje (zij het in mindere mate) aan toedraagt. Ik ben van mening dat heel het ADO-vak een flinke bon had mogen krijgen, maar zoals al eerder werd aangegeven licht dát nu net niet in de mogelijkheden van de KNVB.

De KNVB kan zich wel gemakkelijk keren tegen dingen als dit helmpje, dat dat nu gebeurt is mijns inziens alleen maar goed.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mag ik bovendien aanduiden dat rond dezelfde wedstrij (ADO-Ajax) een dag eerder een supportershonk van ADO is overvallen door Ajax-hooligans? Valt dat onder de verantwoordelijkheid van de KNVB?? Van Ajax?? Van ADO?? Nee, onzin. Dat zijn gewoon criminelen die alles aangrijpen om te rellen. Of je wordt fan van Ajax en je gaat ADO en Feyenoord-fans aanvallen, of je wordt Neo-Nazi en gaat rellen met anti-fascisten, of je wordt crimineel. Dat kun je niet op het bord van de KNVB of de clubs schuiven, dat zit veel dieper.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar maarschalk, gewoon een wedstrijd stopzetten en de tegenstander van de zich misdragende supporters drie punten geven, dat durft de knvb niet. En als ze zich misdragen terwijl ze al in verloren positie staan dan punten in mindering brengen. Moet je zien hoe snel de clubs dan een oplossing vinden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

seyffardt schreef:Inbeslagnemen? Dat kunnen ze juridisch gezien helemaal niet! :lol:
zhukov schreef:Dat doen ze ook helemaal niet, je komt mét helm het stadion niet in, punt.
Niet? In het door Dean aangehaalde bericht stond toch iets anders:

De stewards waren op voorhand geïnstrueerd de helmpjes in beslag te nemen.
Wees maar trots op een slappe hap als de KNVB die de werkelijke problemen rondom voetbal terreur niet de baas kan en dan op een laffe manier hun gezicht naar buiten trachten te redden :|
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Harro schreef:Maar maarschalk, gewoon een wedstrijd stopzetten en de tegenstander van de zich misdragende supporters drie punten geven, dat durft de knvb niet. En als ze zich misdragen terwijl ze al in verloren positie staan dan punten in mindering brengen. Moet je zien hoe snel de clubs dan een oplossing vinden.
Nee, omdat dat niet werkt. Daar dupeer je slechts de clubs mee, maar raak je echt niet de hooligans. Het interesseert die gasten echt niet of ADO nou bovenaan staat of degradeert volgend jaar, als ze maar kunnen rellen. De enige oplossing die de KNVB zou kunnen aandragen is het spelen van een gehele competitie zonder supporters, maar daar dupeer je 1 clubs mee, 2 goede supporters mee, 3 sponsors mee en de vraag is of de hooligans dan geen supportershonken van rivalen meer aan gaan vallen.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie