Ciney 30 april 2006

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

pure geldvangerij voor de overheid... maargoed
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

In Zwitserland heeft elke volwassen man een wapen en een "opleiding" ervoor, en daar gebeuren toch ook niet zo heel veel 'ongelukken'.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

heeft iedere volwassen man in zwitserland een wapen?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik geloof het wel, maar als het niet zo is verbeter me dan.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik geloof er niet zo in
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

In Zwitserland neemt elke jong man na z'n legerdienst z'n uitrusting en wapen mee naar huis...
Dat was zo enkele jaren geleden... Ik heb geen reden om aan te nemen dat dit zou veranderd zijn...

This page is devoted to the Magazine-fed Cartridge Firing Service Rifles of Switzerland. Switzerland sits on the crossroads of Europe. Yet, their steadfast resolution to remain neutral has kept them out any foreign engagements since the time of Napoleon. In order to guarantee their neutrality, every eligible Swiss male between the age of 18 and 42 serves in the Swiss Military. On a person/square mile basis, only Israel fields a larger army. Every male is issued a rifle and ammunition which they keep at their home in case of national emergency. Throughout their history, the rifles issued have shared some common qualities, notably fine craftsmanship and extreme accuracy. (http://www.swissrifles.com)

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 02 mei 2006, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

sobel schreef:ik geloof er niet zo in
Zie je wel.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

geld daar dan ook dienstplicht? zoja dan klopt het, zonee dan niet... niet iederen zit daar immers in het leger als er geen dienstplicht is...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Elke man tussen 18 en 42 is inzetbaar in het leger...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

oke:) ik weet voldoende, bedankt
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

sobel schreef:geld daar dan ook dienstplicht?
Ik geloof van wel, wist je dat het Zwitserse leger zich op de fiets veplaatst. Omdat tanks en zo niet goed fungeren in die bergen.
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 02 mei 2006, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

pionier schreef:Volgens mij zijn we hier allemaal neo-nazi's als we het volgens de politie moeten geloven.... ten minste, zo komt het bij mij over...
Het optreden van de politie t.a.v. de verboden (vuur)wapens kan ik allemaal nog wel begrijpen. Het is nu eenmaal bij de wet bepaald dat dit soort dingen zonder vergunning niet mogen in Nederland maar nazi insigne's in beslag nemen?! Werden deze nazi insigne's in het openbaar gedragen of niet? Dan is het natuurlijk wel enigzins vragen om moeilijkheden.
De bewering van Pionier kan ik mij wel enigzins voorstellen. Soms krijg ik ook wel eens de indruk dat het idee bestaat dat wanneer je militaria verzamelt dat je afwijkt van de norm. In het verleden toen ik nog actief was voor het 40-45 herdenkingsgebeuren kreeg ik nogal eens de opmerking of dat ik oorlog leuk vond. Een aantal malen heb ik met mijn verzameling e.d. de krant gehaald. In één van deze interviews die werd gepubliceerd in de krant schreef een journalist over mij dat ik geen agressieve indruk maakte. Ik heb deze krant naderhand om opheldering gevraagd omtrent deze enigzins vreemde bewering. Volgens hun zeggen moest ik maar niet te zwaar aan deze opmerking tillen. Mijn antwoord hierop was dat wanneer ze zonodig een artikel wilde plaatsen over een agressief persoon dat ze dan beter een hooligan konden interviewen.
Blijkbaar vinden sommige mensen het een raar idee dat je geïnteresseerd kan zijn in de 2e wereldoorlog. Dat je puur uit interesse, objecten uit deze periode kan gaan verzamelen. Tenminste dat is wel de grondslag van mijn verzameling...
Laatst gewijzigd door asjemenou op 02 mei 2006, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik heb zelf een zweeds legerfiets:P , het is van het merk kronan, niet origineel van het leger, maar gebasseerd op het model
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

sobel schreef:ik heb zelf een zweeds legerfiets:P , het is van het merk kronan, niet origineel van het leger, maar gebasseerd op het model
Vet, heeft ie veel versnellingen?
nou ja laat maar, back on topic again.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het Zwitserse Leger heeft z'n fietsen afgevoerd...

De modellen 1993 waren het laatste type...
Je ziet er eentje op de laatste foto van deze pagina ( http://users.pandora.be/theliberator/mybicycles2.htm ) op een expo die ik in 2005 organiseerde...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie