Groot-Nederlandse stromingen in Nederland?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Seyffardt schreef:Zinnen met een zinsbouw als: "ik heb die boek gezien waar een vet lauwe pic instaat van die meisje" zijn helaas gemeengoed geworden. Het verschijnsel MSN maakt het nog erger!
Jezus...
Seyffardt schreef:Het zou mooi zijn als er een taalstrijd op brede schaal gevoerd gaat worden voor het behoud van onze taal en het verregaand hervormen van het onderwijs, waar je gewoon weer een onvoldoende krijgt voor schrijffouten en waar je het gebruik van d,t en dt weer ingehamerd krijgt!
Aha: zeer Vlaamsgezind aan het worden, mijn beste? :wink:
Welkom.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Een positief iets van mijn school,
We hebben als lerares Nederlands een vlaamse gekregen. Leren we eindelijk eens fatsoenlijk praten :o , alleen zonde dat men haar nu ging na-apen door woorden die ze gebruikte en die Nederlanders vreemd is:
houdt op met praten-houdt op met babbelen enz.
Helaas is ze nu door een aanstelling elders (Genk meen ik) vertrokken.
Ik vraag me trouwens af hoe mensen van wat ooit een volk was (officieel dan) toch zo'n gigantisch verschil aan uitspraak van het Nederlands kan hebben
----
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

PanzerMeister schreef:
Seyffardt schreef:Zinnen met een zinsbouw als: "ik heb die boek gezien waar een vet lauwe pic instaat van die meisje" zijn helaas gemeengoed geworden. Het verschijnsel MSN maakt het nog erger!
Jezus...
Seyffardt schreef:Het zou mooi zijn als er een taalstrijd op brede schaal gevoerd gaat worden voor het behoud van onze taal en het verregaand hervormen van het onderwijs, waar je gewoon weer een onvoldoende krijgt voor schrijffouten en waar je het gebruik van d,t en dt weer ingehamerd krijgt!
Aha: zeer Vlaamsgezind aan het worden, mijn beste? :wink:
Welkom.
Ik ben niet Vlaamsgezind aan het worden, maar altijd al geweest. :lol:
Mijn tante en overgrootmoeder (beiden volbloed Noord-Nederlands) woonden ver voor de oorlog in Antwerpen en in de Sinjorenstad kom ik nog altijd graag, zij het veel te weinig. Uiteraard is Vlaanderen meer dan Antwerpen alleen; Limburg en in Westvlaanderen was ik ook al meer dan eens. Vlaanderen boven! :wink:
Plaats reactie