prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Mocht er nog een anti-extremisme demonstratie komen in de toekomst, dan is het wat mij betreft wel erg aan de late kant.
Jelle h. schreef:Misschien doet de minderheid wel wat de meerderheid denkt maar (nog) niet durft te doen..
Als de 'meerderheid' zich stil houdt, dan moet je die conclusie inderdaad wel trekken.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jelle H. schreef:Waarom hoor ik dan nooit wat van 'die meerderheid van de moslims' die tegen de hetze is?
Omdat deze meerderheid geen nieuwswaarde heeft?
Jelle H. schreef:Men is wel tegen maar een protest van moslims tegen moslim-extremisme heb ik nog nooit gezien.
Omdat deze mensen wel wat beters te doen hebben dan protesteren misschien? Ik vind het op zich ook jammer dat men zich niet wat meer uitspreekt tegen extremisme, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat men zich daar helemaal niet verantwoordelijk voor of betrokken bij voelt.

Maar Jelle H.: wat zijn volgens jouw de oorzaken en de oplossingen voor de toename van geweld door moslimextremisme?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

KevinP schreef:Omdat deze meerderheid geen nieuwswaarde heeft?
tuurlijk joh :lol:

KevinP schreef:Omdat deze mensen wel wat beters te doen hebben dan protesteren misschien? Ik vind het op zich ook jammer dat men zich niet wat meer uitspreekt tegen extremisme, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat men zich daar helemaal niet verantwoordelijk voor of betrokken bij voelt.
Wat beters te doen?? Niet betrokken voelen?? Dan is er nog steeds iets goed mis hoor.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarom van een gemeenschap van 1,2 miljard mensen verwachten dat ze protesteren tegen de misdragingen van relatief gezien maar een zeer kleine groep waarmee ze slechts één overeenkomst hebben: hun geloof? En waarom zouden ze zich betrokken of verantwoordelijk moeten voelen voor deze extremisten?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Drs. S. schreef:
Jelle h. schreef:Misschien doet de minderheid wel wat de meerderheid denkt maar (nog) niet durft te doen..
Als de 'meerderheid' zich stil houdt, dan moet je die conclusie inderdaad wel trekken.
En ja, het is een geloofskwestie.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

KevinP schreef:Waarom van een gemeenschap van 1,2 miljard mensen verwachten dat ze protesteren tegen de misdragingen van relatief gezien maar een zeer kleine groep waarmee ze slechts één overeenkomst hebben: hun geloof? En waarom zouden ze zich betrokken of verantwoordelijk moeten voelen voor deze extremisten?
KevinP schreef:waarom zouden ze zich betrokken of verantwoordelijk moeten voelen voor deze extremisten?
Die 'kleine groep' waar jij het over hebt, heeft wel wereldwijd dood en verderf gezaaid in de naam van de Islam (Allah hu Akhbar!). Bovendien is het aantal mensen (voor zover je die personen menselijk kunt noemen) dat terreur zaait in naam van de Islam, groeiende.

Ik vind het jammer en bovendien verontrustend dat ik weinig tot niets verneem van die 'hele grote groep gematigde moslims' waar een aantal van jullie keer op keer naar verwijzen.

@Kevin, pas als gematige moslims er voor uit durven/willen te komen dat zij niets te maken willen hebben met extremisten en ongelovige Westerse mensen niet meer als 'untermensch' zien, geloof ik in een afname van terrorisme/extremisme.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Jelle H. schreef:@Kevin, pas als gematige moslims er voor uit durven/willen te komen dat zij niets te maken willen hebben met extremisten en ongelovige Westerse mensen niet meer als 'untermensch' zien, geloof ik in een afname van terrorisme/extremisme.
niet aan mij gericht, maar ik antwoord toch :wink: :
Ook al doen de gematigde moslims wat je net zei, dan betekent niet dat het terrorisme/extremisme ook daadwerkelijk afneemt.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jelle H. schreef:@Kevin, pas als gematige moslims er voor uit durven/willen te komen dat zij niets te maken willen hebben met extremisten en ongelovige Westerse mensen niet meer als 'untermensch' zien, geloof ik in een afname van terrorisme/extremisme.
Ik heb werkelijk nog nooit vernomen dat gematigde moslims westerlingen zien als 'untermensch'.

Maar we verschillen duidelijk van mening over de aard van het probleem en de huidige gevolgen daarvan. Misschien is het interessant als je, net als Drs. S., ook eens je visie geeft over de oorzaken en de oplossingen. Waar komt de haat van sommige moslims vandaan en hoe kunnen we het door jou geschetste probleem oplossen?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

KevinP schreef:
Jelle H. schreef:@Kevin, pas als gematige moslims er voor uit durven/willen te komen dat zij niets te maken willen hebben met extremisten en ongelovige Westerse mensen niet meer als 'untermensch' zien, geloof ik in een afname van terrorisme/extremisme.
Ik heb werkelijk nog nooit vernomen dat gematigde moslims westerlingen zien als 'untermensch'.

Maar we verschillen duidelijk van mening over de aard van het probleem en de huidige gevolgen daarvan. Misschien is het interessant als je, net als Drs. S., ook eens je visie geeft over de oorzaken en de oplossingen. Waar komt de haat van sommige moslims vandaan en hoe kunnen we het door jou geschetste probleem oplossen?
Hallo Kevin, in de Koran staat dat ongelovige mensen minderwaardig zijn. Verdiep je eens in de Koran zou ik zeggen.

Verder koester ik geen haat tegen moslims. Heb zelfs moslim vrienden. Zij keuren moslim-extremisme in het openbaar af. Ik koester ook geen haat tegen extremisten, heb er alleen een grote afkeer van.. Waarom??

Mensen die andere mensen op grond van hun geloof willen doden, hoofden eraf snijden, vrouwen besnijden, vrouwen uithuwelijken, vrouwen stenigen en Budha beelden van duizenden jaren oud kapot schieten, moet ik niet. Respecteer dat ik daarin met jou van mening verschil.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jelle H. schreef:Hallo Kevin, in de Koran staat dat ongelovige mensen minderwaardig zijn. Verdiep je eens in de Koran zou ik zeggen.
Ik ben geen theoloog, maar de basis van meerdere geloven is superioriteit t.o.v. andere geloven. Ook met de bijbel in de hand kun je zeer slechte dingen denken en doen uit naam van je geloof.
Jelle H. schreef:Verder koester ik geen haat tegen moslims. Heb zelfs moslim vrienden. Zij keuren moslim-extremisme in het openbaar af. Ik koester ook geen haat tegen extremisten, heb er alleen een grote afkeer van.. Waarom??

Mensen die andere mensen op grond van hun geloof willen doden, hoofden eraf snijden, vrouwen besnijden, vrouwen uithuwelijken, vrouwen stenigen moet ik niet. Respecteer dat ik daarin met jou van mening verschil.
Je reageert bewust niet inhoudelijk op mijn mening of hebt je mijn mening totaal niet begrepen.

Dus nogmaals mijn vraag: wat zijn de oorzaken en oplossingen van dit door jouw geschetste probleem? Door enkel maar populistische uitspraken te doen, komen we niet verder.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jelle, ging jij de straat op vanwege het geweld in Noord-Ierland?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wat is dat nou voor onzin?
Dat was een totaal andere situatie.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, want om een vage reden moeten 1,2 miljard moslims zich blijkbaar openlijk afkeren van alles dat fundamentalisten doen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

:cheer: voor de meester van de logica.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Drs. S. schreef:Hoe bedoel je? Ik heb het nm niet over een meerderheid :wink:
Ha ha,klopt maar dat had ik dus vermeld.
Vroeg me gewoon af,
Hoeveel % van de moslims keurt de hetze tegen de westerse wereld af?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie