prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik vind dat we de moslims eens wat van onze Bush-spotprenten laten zien... Ik vind dat we ze duidelijk moeten maken dat spotprenten gewoon bij onze Cultuur horen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

C. Works schreef:Ik vind dat we de moslims eens wat van onze Bush-spotprenten laten zien... Ik vind dat we ze duidelijk moeten maken dat spotprenten gewoon bij onze Cultuur horen.
goed idee... vrijheid van meningsuiting dat kennen ze daar misschien niet, maar hier wel...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

C. Works schreef:Ik vind dat we de moslims eens wat van onze Bush-spotprenten laten zien... Ik vind dat we ze duidelijk moeten maken dat spotprenten gewoon bij onze Cultuur horen.
er is duidelijk een verschil tussen president Bush en profeet Mohammed, als je van Bush een spotprent maakt dan raak je een veel minder grote groep, en omdat het geloof in de moslimlanden diep in het hart zit worden ze ook harder geraakt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja OK, maar ze moeten wel weten dat we niet alleen spotprenten over hún maken!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dat weten ze ongetwijfelt (de meeste dan denk ik) maar je moet natuurlijk we de grens weten
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ze doen nu net of het westen het heeft gedaan.
Terwijl maar enkele landen de prenten heeft geplaatst :?
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

er zijn meedere westerse landen die spotprenten hebben geplaatst, maar het is inderdaad niet terecht dat ook bijvoorbeeld de nederlandse ambassade extra veiligheidsmaatregelen moet nemen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Volgens mij zit er mee achter dan alleen die prenten :|
<('.'<)
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Er zijn ook veel van die Iman's die het overdrijven en zelf prenten maken zodat de moslims boos worden op het westen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hoeveel spotprenten zouden zij al gemaakt hebben gemaakt?...

ik vind dat ze altijd zo primitief reageren... zo agressief altijd enzo...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mike.H schreef:hoeveel spotprenten zouden zij al gemaakt hebben gemaakt?...

ik vind dat ze altijd zo primitief reageren... zo agressief altijd enzo...
zoals ik al eerder vermelde, het geloof zit daar in het hart gegraveert! als je dat raakt dan heb je een boze menigte, en nu ook door zelfmoordaanslagen en andere problemen in het middenoosten (waarvan velen temaken hebben met het geloof) komt dit dubbel zo hard aan..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:
Mike.H schreef:hoeveel spotprenten zouden zij al gemaakt hebben gemaakt?...

ik vind dat ze altijd zo primitief reageren... zo agressief altijd enzo...
zoals ik al eerder vermelde, het geloof zit daar in het hart gegraveert! als je dat raakt dan heb je een boze menigte, en nu ook door zelfmoordaanslagen en andere problemen in het middenoosten (waarvan velen temaken hebben met het geloof) komt dit dubbel zo hard aan..
en als ze dan een spotprent maken over jezus word er toch ook niets of weinig van gezegd... de gereformeerde mensen in Nederland zijn heus niet kwaad als er een spotprent over mozes word gemaakt zoals deze:
http://mozes.istheshit.net/images/gutjqwgn.jpg
dan gaan ze ook niet geld uitloven om die mensen die de prent hebben gemaakt te onthoofden.. ik vind het echt best dat die mensen in zo geloven in de Islam en dat ze zich beledigd voelen... maar dan hoef je écht niet zo primitief en agressief te reageren... het is altijd hetzelfde... toen Pim Fortuyn bijv. Joden beledigde klaagden de Joden hem aan en kreeg hij een boete, zo kan het toch ook...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

maar dat is het hem juist, in nederland (volgens mij in heel europa, heeft het geloof een hele andere betekenis, het zit minder diep, het leven hangt er niet grotendeels vanaf... en ze zitten daar in een moelijke periode met oorlogen en aanslagen... en de agressiviteit gaat soms wel tever ja.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:maar dat is het hem juist, in nederland (volgens mij in heel europa, heeft het geloof een hele andere betekenis, het zit minder diep, het leven hangt er niet grotendeels vanaf... en ze zitten daar in een moelijke periode met oorlogen en aanslagen... en de agressiviteit gaat soms wel tever ja.
kan me ook niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd... dat mensen massaal ambasades aanvallen en alles.. Deense vlaggen in de fik zetten... maargoed vind jij dat ze dat zomaar kunnen doen?... ik vind echt dat zoiets niet kan hoor... ze beledigen Denemarken ook door hun vlag in de fik te steken... ze snappen denk ik niet dat het allemaal maar een geintje is en niet een sirieuse belediging, maar wie gaat ze dat vertellen...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mike.H schreef:
kan me ook niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd... dat mensen massaal ambasades aanvallen en alles.. Deense vlaggen in de fik zetten... maargoed vind jij dat ze dat zomaar kunnen doen?... ik vind echt dat zoiets niet kan hoor... ze beledigen Denemarken ook door hun vlag in de fik te steken... ze snappen denk ik niet dat het allemaal maar een geintje is en niet een sirieuse belediging, maar wie gaat ze dat vertellen...
Mike.H schreef:kan me ook niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd... dat mensen massaal ambasades aanvallen en alles..Deense vlaggen in de fik zetten... maargoed vind jij dat ze dat zomaar kunnen doen?...ik vind echt dat zoiets niet kan hoor...
zeg ik dat dat wel is gebeurd? en worden er dan vaker spotprenten over profeet Mohammed gemaakt?
en hoor je mij zeggen dat ik dat vind kunnen? en nee er zijn dingen die tever gaan... maar bij sommige dingen geef ik ze groot gelijk.

Mike.H schreef:ze beledigen Denemarken ook door hun vlag in de fik te steken...
Denemarken beledigt een grote moslimgroep door spotprenten over Profeet Mohammed te maken, iemand die een grote rol heeft in het geloof, het geloof dat zwaar mee telt in het leven.

Mike.H schreef:ze snappen denk ik niet dat het allemaal maar een geintje is en niet een sirieuse belediging, maar wie gaat ze dat vertellen...
wat voor de een een geintje is...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie