m42 dd

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

Bericht door jaykay »

Over de decals zijn de meningen dus verdeeld, naar mijn mening is het goed. idd kijken op wa forum.
De uitleg over de prijs heb ik al gegeven. Als je het te duur vind moet je het gewoon niet kopen. Als je op wa forum kijkt zie je af en toe wel gekkere prijzen.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

zat idd ook te denken aan water decal
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
devils
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:18

Bericht door devils »

Hallo,

mijn naam is Ben Overhand en ik ben de vorige eigenaar van deze helm.
Ik kan de originaliteit van deze helm voor 100% garanderen en ik heb JayKay ook een levenslange volledige geld terug garantie gegeven bij de verkoop.

De helm is eind verleden jaar September gekocht in Duitsland van een vrouw (dus niet van een verzamelaar/handelaar) en is uit een inboedelverkoop van haar ouderlijk huis gekomen voor een zeer aannemelijk bedrag. JayKay weet om welk bedrag het hier gaat en heeft ook de correspondentie/aankoop bewijs gezien. Naam en adres van deze vrouw zijn nog steeds beschikbaar. Voor het bedrag wat voor deze helm is betaald is het vandaag aan de dag zelfs moeilijk om aan een origineel kinbandje te komen.
Niet dat dit iets bewijst, de helm moet opzichzelf kunnen staan, maar achtergrond info is minstens zo belangrijk.

Betreffende de helm zelf;

toen ik deze helm in handen kreeg was deze volledig verstoft aan de buitenkant en zat het binnenwerk (wat er dus ook nooit uit is geweest) ook vol met stof en troep. Dit zit er bij mijn weten zelfs nog gedeeltelijk in.
De buitenkant van de helm is in eerste instantie schoongemaakt met een vochtige doek waarna ik de helm met een doekje, lichtjes ingespoten was met zuurvrije vazeline, nabehandeld heb. Dit is het enigste wat er ooit met deze helm is gebeurd sinds hij van de vrouw uit Duitsland kwam.
Hij is dus niet, zoals gesuggereerd werd, bijgeverfd en ook niet naderhand voorzien van de zogenaamde "waterslide" of "dry transfer" decals.

Van de Polizei decal en de swastika decal zoals gebruikt op de Polizei helmen zijn talloze versies bekend die welliswaar allemaal dezelfde kenmerken dragen (materiaal, fabricage proces) maar toch volledig anders van elkaar zijn in detail en vormgeving.

De decals op deze helm zijn inderdaad gelakt (ja, het bruine randje is zichtbaar op beide decals, zie de betere foto's die ik daarvoor hier bijgevoegd heb) alhoewel de Swastika zich niet goed gehecht heeft aan de verf (fakers kunnen dit beter!) waardoor hij is gaan flaken.
Minimale misdrukken zijn een vrij veel voorkomend fenomeen in WH en Polizei decals (het witte randje) en dus niet zo bijzonder als misschien in het algemeen word gedacht.

Hoe de beschadigingen, drie strepen beginnend van boven en naar beneden aflopend) op deze helm gekomen zijn is mij een raadsel waar de vrouw ook geen antwoord op had.

De prijs is alleszins redelijk (alhoewel gezien de staat ik iets redelijker was) zeker daar dit soort DD helmen met decals in deze staat over het algemeen zo rond de 800 Euro starten.

Ik hoop jullie hiermee wat geholpen te hebben zodat de gemoederen weer wat kunnen bedaren. Discussie is altijd prima, daar kunnen we allemaal wat van leren.

Met vriendelijke groet,
Ben
Laatst gewijzigd door devils op 05 feb 2006, 03:26, 2 keer totaal gewijzigd.
devils
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:18

Bericht door devils »

devils
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:18

Bericht door devils »

Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

devils schreef:Hallo,



Voor het bedrag wat voor deze helm is betaald is het vandaag aan de dag zelfs moeilijk om aan een origineel kinbandje te komen.
Niet dat dit iets bewijst, de helm moet opzichzelf kunnen staan, maar achtergrond info is minstens zo belangrijk.

Ben
Dit snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Doel je er nou op dat je voor een kinriem normaal al 600 euro uitgeeft of mis ik wat?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Weet je wat ik niet snap!? Dat opeens een lid die zich meld als de vorige eigenaar, net wanneer iedereen gelooft dat het neppe decals zijn?
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Tex schreef:
devils schreef:Hallo,



Voor het bedrag wat voor deze helm is betaald is het vandaag aan de dag zelfs moeilijk om aan een origineel kinbandje te komen.
Niet dat dit iets bewijst, de helm moet opzichzelf kunnen staan, maar achtergrond info is minstens zo belangrijk.

Ben
Dit snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Doel je er nou op dat je voor een kinriem normaal al 600 euro uitgeeft of mis ik wat?
Ik denk dat Ben hiermee bedoeld te zeggen is, dat je voor die prijs wat toen voor die helm betaald is, nu alleen nog een originele kinriem kan kopen.
Laatst gewijzigd door Richard1976 op 04 feb 2006, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Hauptman Raymond schreef:Weet je wat ik niet snap!? Dat opeens een lid die zich meld als de vorige eigenaar, net wanneer iedereen gelooft dat het neppe decals zijn?
He Raymond wat is dit nou weer voor onzinnige post. :? Je moet nog veel leren denk ik.
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Mijn eerste blik op de helm was: de decals zijn nep. Maar toen ben ik eens goed gaan kijken en nu ben ik aan het twijfelen. Ik durf niet voor 100% zeker te zeggen dat ik gelijk heb. Op het W-A forum zitten meestal de kenners. Misschien nog een keer erop zetten?

Raymond: ik geef schaft gelijk, en devils heeft zich trouwens aangemeld op 14-9-2005. Dus die doet al wat langer mee.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

http://www.lowlandsmilitaria.be/forum/v ... .php?t=701
Ik denk dat er hier een paar mesen toch wel hun excuses mogen aanbieden voor het verkloten van Jaykay zijn advertentie.
Spreek als je er iets van kent en anders zwijg je!!!!
Groeten Thijs
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jup, maar hij begon verbaal agressief te reageren en dit is een discussie topic over zijn helm Thijs. Dan mag je zowel positieve als negatieve dingen erover zeggen.

779
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Thijs schreef:http://www.lowlandsmilitaria.be/forum/v ... .php?t=701
Ik denk dat er hier een paar mesen toch wel hun excuses mogen aanbieden voor het verkloten van Jaykay zijn advertentie.
Spreek als je er iets van kent en anders zwijg je!!!!
Groeten Thijs
Even iets rechtzetten, je moet het verhaal van beide kanten bekijken dus de reacties van Jaykay en van de andere lezen, er is juist een topic aangemaakt voor reacties, zodat de reacties niet bij de advertentie staan, mensen die zwijgen leren niks erbij, ik weet best weinig vergeleken met sommige mensen van dit forum, maar als je niks zegt en je niet verbetert word leer ik en andere onervare mensen niks bij, zoals sommige zeggen van je fouten leer je.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik hoef helemaal niets recht te zetten. En over die liner wil je dan zeggen dat onze Jaykay of die andere gast een helm heeft gekocht voor hooguit 150 euro en deze verkocht heeft aan jaykay. Jaykay weet alles van de prijs van 150 euro en gaat helmen van anderen kopen voor 4x zoveel dan de koopprijs van diegene? Maakt ook allemaal niet uit.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ik zet iets recht van Thijs en niet van jouw tex!
Gesloten