ek1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Ha German Collector,

Op deze foto http:

//img153.imageshack.us/my.php?image=simg00202go.jpg

Rechts boven de swas lijkt het alsof de uitloper van het frame aan de onderzijde een beetje verf bevat, maar het is heel goed mogelijk dat het een schaduwlijn is.
Blijft altijd moeilijk te zien op een foto.

Heb je trouwens al last gekregen van het 'ware EK gevoel'?
Dat treedt op als je naar het doosje met het kruis kijkt en je voelt je helemaal warm worden...
Het versterkt naarmate je omgeving onzin uitkraamt als 'Wat moet je met die ouwe troep?'.
Ik kreeg het 15 jaar terug voor het eerst, toen ik mijn eerste EK 1 in etui kocht in Ciney, voor Hfl 125,-...
En als ik dan zo effe door die foto's van je snuffel, dan is het ook weer helemaal terug!
Ik vind het een wereld onderscheiding!
Ik moet even stoppen, straks ga ik nog gedichten voordragen...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

ek1

Bericht door german collector »

Hallo, Mijn dank voor het lovende commentaar. en i.d.d ik denk dat het een schaduwlijn is, ik kan nl. nergens verf ontdekken! En ik denk dat het een vertekend beeld is, omdat de swas daar dichter op de zilveren rand zit. Ik heb deze vraag trouwens ook op WA awards .com geplaatst en zij delen mijn mening dat het kruis geen sporen vertoont dat het repainted is. Het is dus i.d.d een schaduwrand zoals ik al eerder zei :)
En bedoel je dat mijn onderscheiding een wereldonderscheiding is of de ek1 in het algemeen?
En i.d.d ik heb wel het aparte gevoel van binnen als ik dit stuk zo bekijk:wink:
Maar ik verzamel niet alleen medailles maar ook andere duitse wo2 militaria.
Maar ik denk dat ik me nu toch een poos ga richten op het verzamelen van duitse onderscheidingen.
Nu nog een leuke KVK 1ste klasse :)
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Het EK (1 + 2) in het algemeen vind ik één van de mooiste onderscheidingen om te verzamelen.
Het RK is natuurlijk ook fantastisch, maar ja, dat zal voorlopig nog wel even plaatjes kijken blijven en een museumkopie tussen de verzameling leggen.
Het geinige aan EK’s verzamelen vind ik dat het zo uitgebreid kan worden als je zelf wilt: als je naar je zin genoeg 1939 (Hoewel, genoeg, kan dat eigenlijk wel?) exemplaren hebt, kan je altijd nog gaan jagen op de 1914, 1870, 1813 en 1953 exemplaren, Wiederhohlungsspangen, miniatuurtjes, devotia, enzovoort.
Al zijn de 1870 en 1813 exemplaren budgettair gezien momenteel ook even niet aan mij besteed.
Ik zit namelijk nog even bij te komen van een verhuizing…
Het is bij mij ook niet alleen EK’s wat de klok slaat hoor, het verzamelgebied is erg breed en bij vlagen ligt de grootste interesse dan hier, dan daar.
Jij opent de jacht op een KVK 1 nu?
Een paar weken terug stond er een hele mooie op MP bij Justin te koop, met gewelfde schroefbevestiging.
Ik heb een EK 1 met zo’n bevestiging, vind het echt heel aparte dingen.
Jammer dat ik er nog nooit een etui voor tegengekomen ben.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ja Justin doe ik wel eens zaken mee, heb er al leuk spul van gehaald.
Maar deze kvk zat niet in de originele doos naar ik meen, en die zoek ik wel.
En 1 verzamelgebied zit er voor mij niet in denk ik.
Ik wil een totaalplaatje creeren, dus allerlei verschillende dingen.
Btj vreemd misschien, maarja dat vind ik nu eenmaal leuk :)
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

KvK 1ste klasse???met/zonder zwaarden??

zo gevonden met een etuitje...maar wat wil je ervoor uitgeven???
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

met zwaarden. en wat ik uit wil geven is afhankelijk van de staat.
Dus als je een leuke te koop hebt/weet pb. me dan maar met een prijs en foto. :)
Plaats reactie