Aantal Duitse neonazi's groeit

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat is de strekking dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dat ze alles wat niet binnen hun straatje valt als "eng rechts" betitelen :!:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wie?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

ANTIFA natuurlijk, daar hebben we het toch over
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

:? Ik dacht dat we het hadden over Duitse neonazi’s en door wie die geregistreerd zijn? Cijfers van het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken lijken mij geen verband houden met Antifa.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Seyffardt schreef:Of geregistreerd bij de 'Antifa'; die beginnen al met CDU sympathisanten te registreren :P
Harro schreef:Jongens, wat wordt er weer overdreven.
enz. enz. enz.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat vergezocht allemaal. Heeft niemand een zinnige bijdrage over hoe die cijfers ontstaan? Is het rapport van het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken online?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik trek mij terug uit deze moeizame over-en-weer-discussie met jou, Harro. Ik heb wel wat beters te doen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat jij wil. Ik kan het leggen van een link tussen cijfers die het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken binnenkort gaat publiceren en de vermeende registratie van CDU leden door Antifa niet als zinnig omschrijven. Een beetje triest hoe een nieuwsbericht over extreemrechts in in no time verzand in het belachelijk maken van links.
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Naar mij mening zijn zowel links als rechts moeilijke kerels. Het is moeilijk om met beiden tot een compromis te komen, altijd maar halstrarrig vastklampen aan hun idealen, altijd gelijk willen krijgen. word er ziek van.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

toevallig

Bericht door koos24 »

Zag toevallig net op TT dat Nederlands meest beroemde / beruchte extreem rechtse partij, de NVU, op televisie komt vanavond.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... n/8185588/


Zij gaan prat op hun "goede" Duitse contacten en als ik het goed heb komen op hun demonstraties altijd Duitse geloofsgenoten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Straks op NED3 21.20 een vpro-docu over de grote groei van extreemrechts in Nederland.

Uit de gids: [Tegenwoordig] is die situatie volgens [ docu maker] Schröder helemaal anders. De eerste tekenen dat er iets aan het gebeuren was zag hij ten tijde van de opkomst van Pim Fortuyn. later volgde het groeiende aantal incidenten met Lonsdale-jongeren. Als reactie op die berichten ging Schröder op onderzoek uit en ontdekte dat er van alles broeide. Niet zozeer in de grote steden, maar op het platteland van Friesland, Brabant, Limburg en Gelderland. "Die ontwikkeling was aan mij als randstedeling grotendeels voorbijgegaan". [...] Over de grootte van de aanhang durft Schröder geen harde uitspraken te doen: "er zijn een heleboel mensen die er niet voor uit durven komen, en ook een heleboel die niet voor de camera durven. Ik wilde bijvoorbeeld ook graag een meisje in mijn film, maar dat lukte niet. Wel voorspel ik dat op het moment dat mensen zich nog onzekerder gaan voelen dan nu, er een enorme verrechtsing gaat plaatsvinden. Nog veel erger dan onder Fortuyn. Dat voel je gewoon als je door van die dorpjes als Venray wandelt. Dat onderschat de politiek, denk ik, totaal."

Met medwerking van ondermeer Constant Kusters, Michiel Boerboom en John Willemse.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Harro schreef:Straks op NED3 21.20 een vpro-docu over de grote groei van extreemrechts in Nederland.

Uit de gids: [Tegenwoordig] is die situatie volgens [ docu maker] Schröder helemaal anders. De eerste tekenen dat er iets aan het gebeuren was zag hij ten tijde van de opkomst van Pim Fortuyn. later volgde het groeiende aantal incidenten met Lonsdale-jongeren. Als reactie op die berichten ging Schröder op onderzoek uit en ontdekte dat er van alles broeide. Niet zozeer in de grote steden, maar op het platteland van Friesland, Brabant, Limburg en Gelderland. "Die ontwikkeling was aan mij als randstedeling grotendeels voorbijgegaan". [...] Over de grootte van de aanhang durft Schröder geen harde uitspraken te doen: "er zijn een heleboel mensen die er niet voor uit durven komen, en ook een heleboel die niet voor de camera durven. Ik wilde bijvoorbeeld ook graag een meisje in mijn film, maar dat lukte niet. Wel voorspel ik dat op het moment dat mensen zich nog onzekerder gaan voelen dan nu, er een enorme verrechtsing gaat plaatsvinden. Nog veel erger dan onder Fortuyn. Dat voel je gewoon als je door van die dorpjes als Venray wandelt. Dat onderschat de politiek, denk ik, totaal."

Met medwerking van ondermeer Constant Kusters, Michiel Boerboom en John Willemse.
Een verrechtsing is niet perse extreem-rechts toch...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

interessant, ik ga zeker even kijken.

Dat er een verrechtsing in de samenleving plaats vindt, kan ik uit ervaring beamen. De meeste mensen in mijn omgeving (incl. ik) zijn nu sociaal rechtser dan 10 jaar geleden. Ook merk ik dat mensen tegenwoordig meer nadenken over dit soort problemen. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat ik extreemrechts ben.

Vergelijk je eigen meningen maar eens, voor de lol, met die van 10 jaar geleden.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Plaats reactie