Hoe zag Hitlers plan eruit om alle joden om te brengen?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
christiaan wolters

Hoe zag Hitlers plan eruit om alle joden om te brengen?

Bericht door christiaan wolters »

ik ben Christiaan en ik wil graag hier antwoord op hebben omdat ik geïntreseerd ben ;
Hoe zag Hitlers plan eruit om alle joden om te brengen?
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ze in een concentratiekamp vergassen neem ik aan...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Niemand weet hoe zijn plan eruit zag. Maar als je informatie zoekt over hoe de nazi's de vernietiging van de joden planden en uitvoerden google dan eens op "Wansee converentie"
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Titel aangepast ter verduidelijking

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

iig. begon het met de Neurenberger wetten van (ik dacht '35???) in die wetten stonden o.a.dat joden het slechtste ras waren en dat ze niet meer met Ariërs mochten trouwens, sex hebben en andere dingen... daarna gingen ze dus de joden opsluiten in concentratiekampen en vergassen... meer weet ik zo ook niet...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Vergassen werd niet meteen gedaan.
Eerst had je nog de executies van de Einsatzgruppen. Laterna heeft men besloten om Joden te vergassen, omdat dit een snellere en betere manier was.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Eerst werd er vergast met uitlaatgassen van dieselmotoren... daarna met Zyclon B. Ook werd er gesproken over sterilisatie van Joden om gemengde rassen te vermijden. Maar dat heeft niets te maken met die wrede uitroeiing.
For King & Country
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Vergassen met Zyklon B werd toch ook niet in elk kamp gedaan?
Ik meen dat in een kamp (weet zo uit m'n hoofd niet welk) daar de motor van een Russische tank gebruikt werd, de hele oorlog door.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kunnen jullie aub even nadenken voordat jullie posten? Er loopt vanalles door elkaar en er klopt veel niet, of het is volkomen onduidelijk voor de vraagsteller.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
chris wolt

Bericht door chris wolt »

dank jullie wel als jullie nog meer weten of goede sites weten kunnen jullie mailen naar: frutsels_da_sailorman@hotmail.com
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Er werden initieel Joden in getto's ondergebracht waar ze ook werden uitgehongerd. Verder werden er ook naar concentratie- en werkkampen gestuurd. Het hing er vanaf wie over een bepaald district de leiding had over het germaniseren van dat district. En wat voor 'gevaar' die Joden betekenden voor het Rijk.
Toen de oorlog al een tijdje bezig was, en de Duitsers begonnen te voelen dat de oorlog wel eens verloren kon worden, sprak men van uitroeiingskampen en ging de Endlösing (de oplossing in het nl) van start. Hierin speelde Himler, een voormalig kippenboer(!), een grote rol. Er zijn weinig tot geen documenten gevonden waar Hitler instructies of bevelen ondertekend heeft. Hij liet iedere districtleider ook zijn gang gaan, en stelde daarbij geen vragen, waarschijnlijk in de hoop dat ze zich zo radicaal mogelijk gingen opstellen. Zodoende beconcurreerde de districtleiders elkaar om in Hitlers achting te stijgen.
Een idee in het plan van Hitler was ook de Joden te verbannen naar Madagascar meen ik eens opgevangen te hebben.
Davon geht die Welt nicht unter
Plaats reactie