Post hier je duitse helmen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Zonde dat je stopt met het verzamelen van helmen, succes met de Pickelhaube's.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Inderdaad jammer dat je ermee stopt,
Maarja de verzamelwoede blijft toch wel maar op andere weg, :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Loek D. schreef:Als iemand nog geld over heeft :roll: : http://cgi.ebay.com/WW2-M35-DD-APPLE-GR ... dZViewItem
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=160876
De helm is van een lid op WAF verkocht aan de verkoper van eBay, en die verkoper heeft er zelf nog niet voor betaald, groot schandaal! Ivm met de prijs los van alles, is deze nu relatief goedkoop voor een M35 DD heer met volledige decals.

Hier is mijn mooiste Duitse helm :evil:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Wat deze man heeft...Als je nog een duits potje zoekt (nadat je de link hebt aangeklikt, typ je even "helm" in, en dan op zoeken):
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... %3A2743473%
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Loek D. schreef:Wat deze man heeft...Als je nog een duits potje zoekt (nadat je de link hebt aangeklikt, typ je even "helm" in, en dan op zoeken):
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... %3A2743473%
Die heeft een boel helmen te koop....

( Al terug van Sanfa Fe? )
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

En een boel repro en opgeknapte bodem/zolder vondsten. Naar mijn mening helemaal niet zo betrouwbaar. Zit mooi spul tussen maar ook veel rotzooi...
(Helmen zijn bijna allemaal herschilderd hoewel hij het er niet bijzet. Ook heeft hij veel nieuwe binnenwerken in de helm gezet)

Maargoed dit is off-topic, er komen zeer mooie helmen voorbij hier mag ik wel zeggen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

SiNiStEr schreef:En een boel repro en opgeknapte bodem/zolder vondsten. Naar mijn mening helemaal niet zo betrouwbaar. Zit mooi spul tussen maar ook veel rotzooi...
(Helmen zijn bijna allemaal herschilderd hoewel hij het er niet bijzet. Ook heeft hij veel nieuwe binnenwerken in de helm gezet)
Ik heb ook al even hoofdschuddend zitten kijken en deel je bezorgdheid.
Z'n SS helm ziet er op het eerste gezicht heel aardig uit.
Prachtig in de lak...
Maar een M-40 met 2 Abzeichen?
Nee hè?
Hij is er al afgehaald ook geloof ik...
Arme koper...
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Hier is mijn bodemvonst

Afbeelding

ik ken iemand die een SS-helm verkoopt voor 1000 euro, is dit de juiste prijs (ik ben nog maar een beginnend verzamelaar 8) )
Easy up front!
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ligt aan de staat ;)

Als het er één is die uit de grond komt, waar veel roest op zit en de runen amper zichtbaar, ja.

Maar goede SS helmen, met runen volledig zichtbaar, meeste originele verf en een leuk binnenwerk gaan gemakkelijk 6000 euro.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Red schreef:ik ken iemand die een SS-helm verkoopt voor 1000 euro, is dit de juiste prijs (ik ben nog maar een beginnend verzamelaar 8) )
Kan best, als de verkoper iemand is wiens gevoel voor realiteit nog niet helemaal verpest is door de huidige prijzen die momenteel op internetsites gevraagd worden.
Het is namelijk een vrij kwalijke zaak dat de internetprijzen als norm zijn gaan gelden, maar da's mijn mening.

Echter: wees heel kritisch met het geen je aangeboden wordt.
Als beginnend verzamelaar met een ongeoefend oog begeef je jezelf namelijk in een mijnenveld, cq een wespennest.
Maak goede, gedetailleerde foto’s van het (de) Abzeichen en van de stempeling in de nek van de helm.
Daar is veel uit te herleiden.
Plaats die foto’s op een paar goede sites en luister naar de oordelen die verteld worden.
Bij de minste twijfel: laat schieten.
€1000 voor een goede SS helm mag grenzen aan een koopje, €1000 voor een zeper is iets om goed ziek van te zijn.
En mocht je besluiten te kopen: beding een ‘niet tevreden, geld terug’ garantie.
Dat heb ik al vaker geroepen: met garantie op de originaliteit red je het niet omdat dit eindigt met een welles / nietes discussie tussen jou en de verkoper.

Misschien is de beste tip nog: investeer in een goed boek, leer de valkuilen, vraag veel en ga dan eens voorzichtig kijken of je wat leuks kunt vinden.
(Absolute aanrader vwb SS helmen: ‘SS-Steel van Kelly Hicks’)
Veel mensen doen het andersom: eerst kopen, dan inleren.
Ik kan je garanderen: je gaat op je bek.
Qua prijzen mag ik graag zeiken op internet.
Aan de andere kant is het een fantastisch medium om in contact te komen met verzamelaars en experts die gratis en voor niets bereid zijn een heleboel kostbare kennis met je te delen.
Maak daar gebruik van!

Misschien handig om je vraag door een moderator af te laten splitsen naar een nieuwe thread?
Ongetwijfeld zijn er nog veel meer goede tips en deze thread is eigenlijk bedoeld om te kwijlen op Duits ijzer.

In ieder geval: veel verzamelplezier toegewenst…
Gebruikersavatar
k98 Scharfschütze
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 sep 2005, 09:23
Locatie: Limburg

Bericht door k98 Scharfschütze »

heerlijk die verhalen achter die duitse helmen, de opa van een vriend van mij had toen hij klein was, een duitse helm genomen van een dode wehrmacht soldaat. de soldaat was afgeschoten bij hem achter op het veld omdat hij water in zijn veldfles wou doen. de helm heeft jaren in een kelder gelegen, Nu die vriend van mij mocht hem eindelijk hebben van zijn opa nadat hij was afgestudeerd. Nou mooi cadeau zou ik zeggen
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Kun je eens een foto maken van de helm?
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Ook al verzamel ik geen duits , hier zijn mijn 2 potten :P
Die rechtse heb ik indertijd gekocht van een dronken man voor 50 €urocent. Over de M.35 , de pot zou orgineel zijn , het binnenwerk ook. alleen het decal niet ... maar daar spreek ik me niet over uit.

Afbeelding

Afbeelding
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

haha dronken mannen wat afzetten :P
Plaats reactie