11 september... door wie?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jeeper704 schreef:Zouden bv electriciteits- en gasleidingen niet voor kleinere ontploffingen gezorgd hebben?
Het gehele gebouw stond toch vol met computers, kopieermachines en werd toch verwarmd?
Ja zou kunnen, maar zullen die voldoende kracht op kunnen wekken om een wolkenkrabber in te doen storten?
De top is scheef naar beneden gedonderd, dus van een gecontroleerde ontploffing - zoals veel conspiracy theories zeggen - is geen sprake in mijn ogen.
De top van de zuidelijke toren viel inderdaad scheef af. Dat maakt het des te vreemder dat de rest van de toren wél recht naar beneden stortte. De zuidelijke toren was in tegenstelling tot de noordelijke toren slechts aan één kant direct geraakt. Het vliegtuig vloog er met een hoek in, waardoor het gebouw niet in de kern werd geraakt.
Toen de top omviel, zou dus de grootste instabiele massa van het gebouw zijn gevallen. Het zou logisch zijn dat de resterende instabiele massa (dus de resterende getroffen verdiepingen) onvoldoende gewicht hebben om het restant van de toren in zijn geheel in te doen storten. Er zou op zijn minst een redelijk deel hebben moeten kunnen overleven, daar zo'n 3 kwart van de toren niet door de brand en de vliegtuigen was aangetast.

Zelfs wanneer het aannemelijk is dat het gebouw zou zijn meegetrokken door de omvallende top, is het waarschijnlijker dat de toren juist zou zijn omgevallen. Dit doordat het enorme gewicht van de top naar één kant viel. Echter, nog voordat de top er af was gevallen stortte de rest van het gebouw in. Recht naar beneden, als in een vrije val. Vanaf het punt vlak onder de inslagen zakte het gebouw als een pudding in elkaar. Niet stuk voor stuk, maar als één geheel.
Misschien was gebouw 7 al gerigged op voorhand?
Was dat eigenlijk nog in gebruik?
Het ontsnapt me even.
WTC7 werd gewoon gebruikt. Er was een kantoor van mayor Giulliani in gevestigd dat voor de aanslagen nog was verstevigd en omgebouwd tot een soort controle centrum in geval van calamiteiten. Deze verstevigde verdieping was zo'n beetje de veiligste van heel New York, wat het deste vreemd maakt dat juist dit gebouw als één van de eersten is ontruimd. Zeker wanneer je je bedenkt dat de branden in het gebouw niet noemenswaardig erg waren, laat staan voldoende om het gebouw in te laten storten.

Echter, wanneer WTC7 vooraf al was voorzien van explosieven zou dat erop duiden dat er vooropgezet spel is gespeeld en dat er mensen binnen de Amerikaanse regering zijn die vooraf van de aanslagen op de hoogte zijn geweest.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zhukov schreef:De buitenste ring is pas na een uur ingestort. Eerdere foto's tonen het Pentagon met recht boven het centrum van de inslag twee ramen die nog intact zijn. Dit zou het punt moeten zijn waar normaal de staart in zou moeten slaan.

Afbeelding
Een uur komt ongeveer wel overeen met een ander gebouw waar een vliegtuig in vloog, een van de WTC-torens. Gegeven het feit dat de structurele integriteit van het Pentagon behoorlijk is en het uitstekende staartdeel in vergelijk met de romp redelijk klein, is de schade voornamelijk geconcentreerd op het punt waar de romp binnentreed en stort het zaakje pas later in.

Vergis je niet in de proporties. Het is een gigantisch kantorencomplex. En vergelijk dan even die twee foto's die je plaatste met elkaar. Waar is deze foto gemaakt (hek, auto...)? Zie ook de eerder geplaatste luchtfoto.

Afbeelding
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Afbeelding

Toch blijf ik het apart vinden dat het gat precies op grond niveau zit. Als je dan kijkt naar de hoogte van het gat en de hoogte van de stationwagon die geparkeerd en in brand staat, snap ik niet hoe het mogelijk is dat de vleugels dat ding gemist hebben.

Als er een boeing 757 met een noodgang van 550 km/u langs komt suizen dan moet die auto A: meters ver weg geblazen zijn
en B: kompleet vernield door de kracht waarmee de vleugel tegen die auto is aangeknald.

Ik heb bij de politie auto's gezien die door een vrachtwagen waren geraakt met ongeveer 90 km/u en die waren er erger aan toe als deze auto, terwijl deze auto toch geraakt moet zijn door een stevig stuk aluminium dat een snelheid van 550 km/u had
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Proos schreef:Een uur komt ongeveer wel overeen met een ander gebouw waar een vliegtuig in vloog, een van de WTC-torens. Gegeven het feit dat de structurele integriteit van het Pentagon behoorlijk is en het uitstekende staartdeel in vergelijk met de romp redelijk klein, is de schade voornamelijk geconcentreerd op het punt waar de romp binnentreed en stort het zaakje pas later in.
Daar heb je een punt. Je moet alleen wel in gedachten houden dat de buitenste ring van het Pentagon compleet was doorboord, aangezien zelfs in de 3e ring een enorm gat zit. Daar de ringen van het Pentagon steunen op de buitenmuren en kolommen aan de buitenkant van het gebouw is het niet verwonderlijk dat dit deel is ingestort. Het WTC daarentegen steunde niet op het buitenframe, en werd niet geheel doorboord. Vandaar dat de vergelijking een beetje scheef is. Overigens is de omvang van het ingestortte deel van het pentagon onmogelijk te vergelijken met het instorten van de twee torens, wat natuurlijk een gebeurtenis van een veel grotere schaal is.

Dat de schade zich voornamelijk concentreerd op de romp kan ik ook nog vatten, maar wat ik dan weer niet snap is dat de ramen boven het gat van de romp nog intact zijn, terwijl de ramen verder naar links (zie plaatje Sjoerd) wel kapot zijn en bovendien behoorlijk branden. Dit terwijl je zou verwachten dat de ramen boven de romp getroffen zouden zijn door de staart, waar de ramen links nog intact zouden moeten zijn, aangezien die door de vleugel zijn gemist (immers, de vleugel sloeg in op de begane grond, de ramen op de eerste verdieping zijn kapot).
Vergis je niet in de proporties. Het is een gigantisch kantorencomplex. En vergelijk dan even die twee foto's die je plaatste met elkaar. Waar is deze foto gemaakt (hek, auto...)? Zie ook de eerder geplaatste luchtfoto.

http://www.pentagonresearch.com/images/174.jpg
Nu moet je me even helpen, ik ben de weg in m'n eigen plaatjes kwijt. :oops: ;)
Welke twee foto's bedoel je??

Over proporties gesproken; er werkten op het moment van inslag 20.000 mensen in het Pentagon, dus het is een kleine stad op zich.
Er staat me zelfs iets bij dat het het grootste op zichzelf staande kantoor ter wereld is oid.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik bedoel het plaatje met daarop met de rode stip het centrum aangegeven. Als ik de diverse foto's met elkaar vergelijk ben ik er helemaal niet zeker van dat daar het centrum is. Daar komt bij, het gedeelte is ingestort na een uur - zoals jij aangeeft - en er is verder geen brandweerman of niemand te zien. Ik denk dat het gefotografeerde deel een flink stuk van het centrum verwijderd is en die lijnen die zijn aangegeven uit de lucht zijn gegrepen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Proos schreef:Ik bedoel het plaatje met daarop met de rode stip het centrum aangegeven. Als ik de diverse foto's met elkaar vergelijk ben ik er helemaal niet zeker van dat daar het centrum is. Daar komt bij, het gedeelte is ingestort na een uur - zoals jij aangeeft - en er is verder geen brandweerman of niemand te zien. Ik denk dat het gefotografeerde deel een flink stuk van het centrum verwijderd is en die lijnen die zijn aangegeven uit de lucht zijn gegrepen.
De plek van de inslag is absoluut goed. Ik heb hier een plaatje van de andere kant, om te vergelijken. Er is helaas een vliegtuig op gemaakt, maar het gaat om het gebouw en het centrum van de inslag.

Foto 1;
Afbeelding

Foto 2;
Afbeelding

Je kunt zien dat de rode lijn van de linkervleugel van foto 2 uitkomt bij het 3e raam vanaf de betonnen versteviging (rand waar de ramen een sprongetje maken). Op foto 1 zijn dit de 3 ramen links van de witte streep die de foto in twee delen scheidt (dus het 'not-renovated' deel).

Je kunt bovendien zien op foto 2 dat er op de eerste verdieping 4 ramen zitten voor het centrum van de inslag. Wanneer je dit vergelijkt met foto 1 zie je dat dit overeenkomt met het gat waar de rode stip in staat geplaatst.

De collapse-line van foto 1 komt overeen met de scheiding tussen bruin en grijs op foto 2 en bevindt zich 2 ramen vanaf het centrum (en twee ramen vanaf de verspringing in ramen en de betonnen versteviging).

Ik moet hierbij opmerken dat foto 2 duidelijk géén actuele on-site foto is, maar een actuele foto die op een bestaande Pentagon-foto is geplakt. Het bruine gebouw is een eerder bestaande foto, het grijze gedeelte komt van de werkelijke foto's en zijn van 11 september 2001.

[Edit Sjoerd]Foto twee als thumbnail geplaatst in verband met de forum lay-out. [/edit]
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Foto 2 doet 't niet...
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

C. Works schreef:Foto 2 doet 't niet...
Hhm, bij mij wel, en nu??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

volgens mij is geheel foto 2 een computerbewerking..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

sobel schreef:volgens mij is geheel foto 2 een computerbewerking..
Ja, het zijn 2 foto's die zijn samengevoegd om de plek van de inslag aan te duiden. Het grijze gedeelte van de foto zijn de werkelijke 9/11-foto's.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Zhukov schreef:
Jeeper704 schreef:Zouden bv electriciteits- en gasleidingen niet voor kleinere ontploffingen gezorgd hebben?
Het gehele gebouw stond toch vol met computers, kopieermachines en werd toch verwarmd?
Ja zou kunnen, maar zullen die voldoende kracht op kunnen wekken om een wolkenkrabber in te doen storten?
Hier kan ik duidelijk JA op antwoorden.
Als de ontploffingen gebeuren op de juiste plaatsen, dan krijg je inderdaad de hele boel naar beneden.

Echter, wanneer WTC7 vooraf al was voorzien van explosieven zou dat erop duiden dat er vooropgezet spel is gespeeld en dat er mensen binnen de Amerikaanse regering zijn die vooraf van de aanslagen op de hoogte zijn geweest.
Dat er iets op til was, wisten velen, maar niet wanneer en waar exact.
Als je iets op voorhand weet, maar je weet niet exact de plaats waar het gaat gebeuren, enkel de 'general area', dan evacueer je toch?
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 05 mar 2006, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Afbeelding

Hier zie je de proportie van het stuk beter.
Vergelijk het met de persoon rechts in beeld.
Het gaat niet om een klein stukje, maar om een redelijk groot deel.
Meestal wordt de persoon rechts weggelaten op veel foto's (vooral dan door onze conspiracy theory vrienden).

Vergeet ook niet dat er waarschijnlijk al schade aan vleugels en motoren was door het omvervliegen van lantaarnaplen, omheiningen, die diesel generator en weet ik veel wat nog.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jeeper704 schreef:Dat er iets op til was, wisten velen, maar niet wanneer en waar exact.
Als je iets op voorhand weet, maar je weet niet excat de plaats waar het gaat gebeuren, enkel de 'general area', dan evacueer je toch?
Dat snap ik even niet, waarom zouden ze dan vooraf al het gebouw op scherp gezet hebben?? :?
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Zhukov schreef:
Jeeper704 schreef:Dat er iets op til was, wisten velen, maar niet wanneer en waar exact.
Als je iets op voorhand weet, maar je weet niet excat de plaats waar het gaat gebeuren, enkel de 'general area', dan evacueer je toch?
Dat snap ik even niet, waarom zouden ze dan vooraf al het gebouw op scherp gezet hebben?? :?
Misschien was het de bedoeling om het sowieso naar beneden te halen?
En heeft de aanslag dit gewoon vervroegd?
Stel dat er explosieven al waren aangebracht omdat men van plan was het gebouw af te breken ..... en ineens heb je die aanslagen waardoor er door de enorme schokgolven de reeds aangebrachte explosieven vroegtijdig ontploffen.

Ik drukte me waarschijnlijk niet goed uit hier.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Oh oke, op zo'n manier. Tja, maar dan zou daar toch ook wat van bekend moeten zijn. Ik bedoel, het is toch een vrij prominent gebouw, in hartje Manhattan, dat kun je moeilijk van de een op de andere dag slopen lijkt mij. Wanneer er al explosieven aangebracht zouden zijn, en die zouden ook nog eens op scherp staan, dan houdt dat in dat een eventuele sloop toch geen weken meer op zich zou laten wachten. Dan is het raar dat zoiets niet naar buiten is gekomen.

Bovendien is het dan des te vreemder dat het gebouw het jaar voor de aanslagen nog is verbouwd en dat het kantoor van Giuliani is aangepast om zeer extreme omstandigheden te kunnen doorstaan en te fungeren als controle-centrum.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie