post ontvangen....

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Is't echt, jongen?
Iemand zou hem toch beter eens wat bijbrengen over SS helmen en SS adelaars en doodkoppen...
:evil:

GV
Joachim Peiper schreef: Bij Philipp kun je er bijna altijd zeker van zijn dat het geen rotzooi is...
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

want???

slechte ervaringen?
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Neen, ik niet...
Maar de persoon die er van uit gaat dat hij enkel goeie dingen op zijn site heeft staan, en denkt een goeie SS helm te kopen zal later wel eens vernemen dat die niet zo goed is als gedacht :lol:

En hetzelfde geld voor tal van zijn andere SS items...

:roll:

Joachim Peiper schreef:want???

slechte ervaringen?
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

deel je informatie of kennis, zou ik zeggen..

voorbeelden?
sumpftarn
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2004, 11:10

??

Bericht door sumpftarn »

Waffen-SS Stahlhelm M 42
mit einem Emblem. Dunkelgrüne Originallackierung noch zu 95 % erhalten, das SS-Runenschild zu 99 % erhalten. Helmglocke innen gestempelt "2410" ?, komplett mit Futter am Blechring und Ledersturmriemen, Grösse 56. Getragener Helm, minimal flugrostig in unberührtem Zustand :+ .
Bestellnr. 95605 / Warengruppe "Ausrüstung SS etc."
[ zur Bildergalerie / to the Gallery... ]
1.450,00 EUR
_/-\o-
Dit is de eerste en ook gelijk de laatste keer dat ik op deze :+ site ben geweest.
Ben het volledig met Willysproject eens.
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Link?

is ook geen site voor helmen, uitrusting e.d.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hoe gaat dat met bieden dan op dit soort site's, dat snap ik namelijk niet helemaal. :? :oops:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

allereerst: spreek je een beetje Duits?

zo ja, dan kun je je op de website aanmelden / registreren zodat je kunt bieden....

bieden kan telefonisch, per fax of per mail of gwoon naar Duitsland rijden :P

per fax is het meest gebruikelijke: je kunt dan vaak een max. bod opgeven. Dat bod wordt dan op de online veiling ingebracht maar dat is natuurlijk afh. van de hoogte vd biedingen die online dus ter plekke worden gedaan. Dat weet je nooit en blijft een gok: het gaat erom wat het je waard is.

martin
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik kan wel Duits maar mijn Engels is stukken beter. Maargoed een beetje training van mijn Duits is ook niet verkeerd. In ieder geval als je een bod doet van bijv. 200 EUR. terwijl het hoogste bod na jou slechts 100 EUR. is dan moet je wel gewoon 200 EUR. betalen i.p.v. hoe het op ebay gaat waar je bod dan bijv. 101 EUR. zou zijn.

Voor de rest is het duidelijk. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon telkens afwachten totdat er weer nieuw spul komt te staan dat geveild gaat worden en dan kun je, je bod uitbrengen. Na de veiling krijg je dan te horen welke van de spullen waarop je geboden hebt, je hebt gewonnen. Dan betaal je via internetbankieren en dan sturen ze het spul naar je op.

In ieder geval alvast bedankt voor je laatste antwoord! :D :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

jep,

meestal zie je de uitslagen na een paar dagen online anders moet je even bellen :?

betalen is zoals jezelf zegt: via internet met IBAN nrs. Reken op portokosten die varieren van 10-20 eur.

ja, is wel afwachten maar als je een hele lijst :shock: met favorieten hebt, wordt er bijna elke week wel geupdate 8)

al iets interessants op het oog Sinister??
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ok, heel erg bedankt wederom voor het duidelijke antwoord. Ik denk dat ik wel een keertje mee ga doen aan zo'n veiling. Ik heb nog niks specifieks op het oog, maar er staan wel enkele dingen tussen die mijn interesse hebben. Sommigen daarvan zijn helaas al verhandeld, maar er zijn ook enkele dingen die bij de aankomende veilingen zitten. Daarvan wil ik eerst de foto's even afwachten.

Maar nog een vraag was niet beantwoordt. Dat was namelijk over hoe het ging met je bod. De Ebay manier of de manier waarbij het hoogste bod gewoon het bedrag is wat de bieder moet betalen.

(P.S. Mijn post hierboven legt de laatste vraag wat duidelijker uit volgens mij. :P ;))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie