Uitlatingen Chaves tegen Bush..

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

de basis zélf stelt vrij weinig voor, de redenen dat 'ie er is is om een waarschuwend teken af te geven tegen Venezuela (zelfs de geringste beschadiging aan de basis is een oorlogsverklaring) en om ons bij te staan tegen de grote drugshandel.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

PanzerMeister schreef:Ik ben er vast van overtuigd dat de VS weldegelijk zal ingrijpen. Als het al niet de VS zal zijn die Nederland eerst zal melden dat er een Ven. aanval op komst is.

In hun achtertuin laten ze dat niet toe, wees gerust!
Zo goed als dat ze hun eigen mensen waarschuwden voor een terroristische aanslag ??

Maar ook ik ben van mening dat Amerika Nederland zal helpen. Denk alleen maar aan de grote olie-rafinaderij op Aruba. Deze rafinaderij is vanaf WO II al van groot belang voor de Amerikanen.

Mij is trouwens niets bekend van een Amerikaanse basis op de Antillen.....graag meer info hierover. :) Volgens mij is er wel een Amerikaans det aanwezig op Hato Curaçao maar dat is volgens mij gewoon een Nederlandse basis.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Zo goed als dat ze hun eigen mensen waarschuwden voor een terroristische aanslag ??
Dit had niets te maken met onwil, maar gebeurde door bureaucratische fouten en beoordelingsfouten.

Mij is trouwens niets bekend van een Amerikaanse basis op de Antillen.....graag meer info hierover. Volgens mij is er wel een Amerikaans det aanwezig op Hato Curaçao maar dat is volgens mij gewoon een Nederlandse basis. :!:
Het is een FOL (Forward Operating Locations) basis.
Het is dus inderdaad van Nederland, maar de Amerikanen maken er gebruik van. Het is qua grootte dan ook niet te vergelijken met een échte basis zoals Guantanamo.

meer info: http://www.arubaaviation.com/fol.html
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Een Nederlandse versie van de Falklands? Als we naar het verleden kijken dan zien we een neutraal Amerika tijdens de Falkland oorlog.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Hadden de Falklands enige waarde voor de Amerikanen ? Volgens mij niet.

Hebben de ABC eilanden enige waarde voor de Amerikanen ? Ja zeker !

Nederladse versie van de Falklands zonder Amerika ? Denk het niet.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Charly1975 schreef:Hadden de Falklands enige waarde voor de Amerikanen ? Volgens mij niet.

Hebben de ABC eilanden enige waarde voor de Amerikanen ? Ja zeker !

Nederladse versie van de Falklands zonder Amerika ? Denk het niet.
Wat voor waarde voor de Amerikanen hebben de ABC eilanden dan? De olieraffinaderij op Aruba is inmiddels allang gesloten. Ik vraag me af of Amerika wil participeren in een oorlog voor wat mooie stranden.
Wikipedia schreef:Tot het midden van de jaren 1980 was de belangrijkste industrie van Aruba olieraffinage. Toen werd de raffinaderij gesloten en verschoof de economie van het eiland naar toerisme.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

De rafinaderij is overgenomen door een andere maatschappij maar is nog steeds volledig in gebruik, aldus mijn Arubaanse schoonmoeder.

Misschien dat je Wikipedia even moet aanpassen. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Na wat zoeken op yahoo krijg ik tegengestelde informatie. De meeste websites zeggen (net als wikipedia) dat de olieraffinaderij is gesloten. Een aantal (2 hits van de eerste 20 hits) zeggen dat de raffinaderij op kleine schaal nog actief is.

Maar zelfs als ik dit alles de voordeel van de twijfel geef, dan is het nog maar de vraag of Amerika voldoende waarde hecht aan een relatief kleine raffinaderij om mee te doen met een oorlog. Ik blijf er dus bij dat de waarde van de eilanden erg marginaal zijn voor Amerika.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Het is een Amerikaans bedrijf dat de raffinaderij heeft overgenomen.

Maar goed....stel de ABC eilanden worden echt aangevallen dan vraagt iedereen die zich eerst niet zo druk maakte over Chaves zich ineens af waarom Nederland niets gedaan heeft om het gevaar te onderkennen.



Ik vraag me trouwens af of dit topic wel in de Babbelbox moet en niet in Actueel of bij Discussie.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

In Actueel staat enkel nieuws dat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft. Discussies zou kunnen. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

President Venezuela noemt Kamp 'pion van Washington'

Uitgegeven: 3 april 2006 07:19
CARACAS - President Hugo Chávez van Venezuela heeft de Nederlandse minister Henk Kamp van Defensie een "pion van Washington" genoemd. Kamp suggereerde onlangs dat Chávez de Nederlandse Antillen en Aruba onder zijn controle wil brengen.

In zijn wekelijkse tv-programma Aló Presidente las de Venezolaanse president zondagavond een verklaring voor. Volgens Chávez passen de "leugens" van Kamp in de "wereldwijde campagne" van de Verenigde Staten tegen hem. Chávez zei dat Venezuela en de Nederlandse Antillen juist "goede buren" zijn.

Truc

Chávez benadrukte dat "de aanval (van Kamp) van de Verenigde Staten komt, ofschoon via een truc". De president zei dat Kamp aan de Amerikaanse campagne tegen Venezuela meedoet omdat de minister "een man van de extreem rechtervleugel is". De linkse populist Chávez heeft het regelmatig aan de stok met de VS en zei onlangs te vermoeden dat Amerika de Nederlandse Antillen en Aruba als een militaire basis wil gebruiken voor een aanval op Venezuela.

Volkspopulist

Kamp noemde Chávez op 9 maart een onverdraagzame volkspopulist met veel geld "die met grote ogen kijkt naar de snippertjes voor de kust van Venezuela, die onderdeel vormen van het Nederlands Koninkrijk". Daarmee doelde Kamp op de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao.

Kamp zei verder dat de Nederlandse krijgsmacht een aanval van Venezuela gemakkelijk kan pareren omdat het land met slechts een tweedehands marineschip geen enkele partij zou zijn voor de Nederlandse marine. Op de Antillen en Aruba ontstond grote commotie over de uitspraken van Kamp, die volgens sommige Antilliaanse politici als een oorlogsverklaring kan worden opgevat.
bron: http://nu.nl/news/705450/20/President_V ... on%27.html
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

VS mee in de strijd? Redenen genoeg.

Chavez is zelfs veel belangrijker als vijand dan die eilanden als bondgenoot. Een Ven. aanval op ABC is een cadeautje voor Bush. Het is gewoon geen Nederlands Falkland, maar een Amerikaans.

En uiteraard zal men zeggen: tja, das gemakkelijk, Nederland heeft wel niks zelf moeten doen he? De Amerikanen hebben het weer voor ons gedaan zeker?. Die vervloekte EU...Wij zijn lapzwanzen, blabla,...
En nog veel andere irrationele dingen :lol:
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik lach me dood om die Chavez! _/-\o-
Blijkbaar heeft de Verenigde Staten een groot plan om Chavez te vernietigen, terwijl ze in het echt die kreten van hem verstandig negeren.
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie