Duitse Bunker Uit Wo2 Onaangeroerd Gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Er staat nog nergens bevestigt dat het inderdaad in de duinen is. Misschien is het wel in zijn eigen achtertuin...
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Re: Duitse Bunker Uit Wo2 Onaangeroerd Gevonden!!!!!!!!!!!!!

Bericht door Reca »

whscharfschützen schreef: we hadden besloten na raadplegen van veel bronnen vandaag uitgezocht om eens met de metaaldetector in noord-holland in het duingebied te gaan zoeken
dus het is niet in zijn achtertuin maar wel degelijk in het duingebied :)
nu jij weer 8)
----
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

your right...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Harro schreef:,,Met andere woorden: het is illegaal, ik neem aan strafbaar? Maar dat maakt sommige leden hier blijkbaar geen moer uit.
Inderdaad......



Come on, laat die knul lekker die bunker uitgraven, er zijn wel erge dingen in het leven waar men zich druk om kan maken......
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ben benieuwd of je dat ook tegen een kleuter zegt van 5 jaar die een zandkasteeltje graaft in de duinen..........

en het topic gaat over een vondst van een bunker niet over waar je wel en niet mag graven.............
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat heeft die kleuter ermee temaken? Een zandkasteeltje maken is niet strafbaar, het blootleggen van bunkers in de duinen wel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Polte schreef:
Harro schreef:,,Met andere woorden: het is illegaal, ik neem aan strafbaar? Maar dat maakt sommige leden hier blijkbaar geen moer uit.
Inderdaad......
Ik hoop dat je vrienden van de politie dit even noteren :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Wat heeft die kleuter ermee temaken? Een zandkasteeltje maken is niet strafbaar, het blootleggen van bunkers in de duinen wel.
Nou doe maar gauw aangifte dan.....
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Harro schreef:
Polte schreef:
Harro schreef:,,Met andere woorden: het is illegaal, ik neem aan strafbaar? Maar dat maakt sommige leden hier blijkbaar geen moer uit.
Inderdaad......
Ik hoop dat je vrienden van de politie dit even noteren :roll:
Inderdaad......... er zullen hier vast wel mensen zijn die dingen doen die illegaal zijn.. bijv. s'avonds in een verlaten industiëterrein door het rood rijden en denken, who cares....... of tijdens het vissen even gauw de behoeften doen in het bos.............. dat is immers ook illegaal en strafbaar hey........

ik had het dus niet speciefiek over mezelf... hoewel ik tochwel moet bekennen dat ik eens in hoge nood tegen een boom heb.......... (laat de politie het niet lezen!)


hiermee bedoel ik dat we over alle kleine dingetjes wel kunnen gaan zeuren.

dat whscharfschütze die bunker wil uitgraven en weet dat het eigenlijk niet mag....... is zijn eigen risico lijkt me.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Rémy carré schreef:

Nou hier ben ik het toch met Harro eens, alhoewel je een goed punt hebt met je beredenering denk ik dat je de fout in gaat door te stellen dat, omdat er veel ergere illegale dingen zijn, dit meteen een excuus is om een ander 'licht' vergrijp dan maar wel te plegen. Illegaal blijft illegaal!!!!
mvg
Rémy
Hier hebben we dan waarschijnlijk te doen met 1 van de grote verschillen tussen de gemiddelde belg en de gemiddelde Nederlander denk ik.
Wel, als ouder zou ik liever hebben dat m'n zoon op avontuur gaat ergens in een godverlaten duingebied met bunker dan dat hij softdrugs koopt in een koffiehuis (wat bij jullie toegelaten is dacht ik).
Ik kan me goed voorstellen dat het binnentreden van zo'n bunker een beetje te vergelijken is met het openen van het graf van Toetanchamon. In de ogen van het oude Egypte is dat trouwens hoogst illegaal. :)
Best dat er nog avontuurlijke kerels bestaan, de menselijke beschaving heeft zo heel wat te danken aan ontdekkingsreizigers . Het zit gewoon in onze natuur.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro en Rémy carré, nog nooit iets gedaan (bewust) dat niet mocht ???
En ga maar eens terug tot in je tienerjaren (als je er al uit bent wel te verstaan.)
Ik wel hoor, en ik heb er goede herrineringen aan, lekker spannend bvb, met zaklantaarn dwalen door nazi-bunkers waar de slogans vanop de muren je nog steeds toeschreeuwen.
Afbeelding
Afbeelding
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

pfff mensen wat een gezeik zeg :shock: laten we het leuk houden .en nee het is niet in de duinen(ga niet in beschermd gebied graven en nee het is niet in egmond en ja we mogen van de grondeigenaar hem uitgraven en alles leeghalen zolang wij maar niets vernielen en het weer in oude staat terugbrengen.ik hoop hiermee de discussie over wel en niet mogen te kunen hebbe beiendigs.het is inderdaad een avontuur,wie weet wat er inligt.het is ook egt een karaktertrek van me om dingen te ontdekken iets uit te zoeken .dus alles gata goed komen.

groetjes

karel
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja wat zit je nu moeilijk te doen Harro laat die kerel lekker graven, en als jij erop tegen bent dan doe JIJ t lekker NIET. Wat boeit jou het uberhaupt als de mannen in blauw hem de duinen uit tillen als hij zich net 4uur de pleuris heeft gegraven... :?

BOEIEND!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat jullie je niet aan de wet willen houden moeten jullie zelf weten. Slecht dat het forum toestaat dat er openlijk over illegale activiteiten wordt gesproken. Dit is weer typisch een geval van "wij vinden dit leuk om te doen dus verzinnen we allerlei kul-argumenten om het goed te praten". Iets dat niet mag kun je niet goedpraten doordat andere dingen die niet mogen erger zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Inderdaad joh, sluit dit topic maar snel er wordt illegaal een kuiltje gegraven.. :lol:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gesloten